mako
פרסומת

5 המכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל

מכונית היברידית כבר אינה חלום רחוק או נחלתם הבלעדית של מחבקי העצים, ואל מול מחירי דלק משתוללים יותר ויותר ישראלים מצטיידים במכוניות עם מערכת הנעה שכזו. הכירו את הכוכבות הגדולות של אחד הסגמנטים הצומחים ביותר בשוק הרכב הישראלי

אסף בר-שי
מוטוקאר
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

לוגו טויוטה פריוס
לא רק למחבקי עצים

ברבעון הראשון של 2012 הפריוס של טויוטה הייתה מבין שלושת דגמי המכוניות הנמכרים בעולם ועד סוף השנה זו טויוטה צפויה להגיע להיקפי יצור של מיליון מכוניות היברידיות בשנה.

בישראל אמנם המספרים קצת פחות מרשמים אבל צומחים במהירות וכך למשל נעות על כבישי ישראל כבר כ-11 אלף מכוניות היברידיות מתוצרת טויוטה בלבד והערכות מדברות על זינוק משמעותי בנתון זה עם הצטרפותה לפני מספר ימים של היאריס ההיברידית עם תג מחיר של 115 אלף שקלים ההופך אותה לאופציה ההיברידית הזולה בישראל, והצטרפותם הקרובה של הקאמרי ההיברידית, סוף סוף ביבוא סדיר, ושל הפריוס פלאג אין.

בישראל משווקות מכוניות כלאיים מבית הונדה, טויוטה ולקסוס ומאז תחילת השנה נמכרו כאן כבר מעל ל-3,000 מכוניות היברידיות המהוות כ-2 אחוזים מסך כל מכירות הרכב השנה.

הכירו את כוכבת הסגמנט

מקום חמישי / 197 מכוניות
לקסוס CT200h >> מתחרה בסגנון חדש (180 אלף שקלים)

המכונית ההיברידית הקומפקטית של לקסוס, CT200h, מפגינה את הרצינות של לקסוס (ושל הבעלים, טויוטה), בענייני המכוניות ההיברידיות. סדרת המכוניות הזו, שנועדה להתחרות ברבות מכר כמו אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, היא כל כולה היברידית. כעת היא גם ההיברידית הנמכרת ביותר של לקסוס, עם 197 מכוניות שנמכרו מראשית השנה ועד לסוף ספטמבר, עוברת את ההיברידיות הנוספות של החברה - GS450h, RX450h ו-LS600h.

לקסוס CT200h
פריוס בניחוח פרימיום | צילום: נעם וינד

מקום רביעי / 433 מכוניות
טויוטה אוריס היברידית (136 אלף שקלים) >> כמו פריוס אבל יותר בזול

האוריס ההיברידית של טויוטה נועדה להביא את מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס למכונית קצת פחות מתוחכמת (לפחות מבחינת התדמית). בבסיסה היא הטויוטה קורולה האירופית - גרסת חמש הדלתות שנקראת "אוריס", ומערכת ההנעה שלה דומה מאוד לזו של הפריוס. המחיר, עם זאת, דומה הרבה יותר למחירה של מכונית משפחתית קומפקטית מאובזרת.

טויוטה אוריס HSD
לא משדרת תדמית היברידית למרחוק אבל מציעה מערכת הנעת כלאיים מתוחכמת

פרסומת

מקום שלישי / 590 מכוניות
הונדה אינסייט (135 אלף שקלים) >> מכונית שנולדה היברידית

הונדה וטויוטה הן שתי היצרניות היחידות שמוכרות כיום בישראל בתפוצה רחבה מכוניות היברידיות. להבדיל ממכוניות כמו הסיוויק או הג'אז ההיברידית (ובדומה לטויוטה פריוס), הונדה אינסייט נולדה היברידית ואין אפשרות לרכוש אותה עם מערכת הנעה מהדור הישן. צריכת דלק נמוכה מאוד וחזות חריגה (עם דמיון "מקרי" לפריוס) מייחדות אותה מקומפקטיות אחרות.

הונדה אינסייט
מערכת היברידית בסיסית ומראה בולט | צילום: נעם וינד

מקום שני / 866 מכוניות
הונדה ג'אז היברידית (117 אלף שקלים) >> ההיברידית זולה ממשפחתית

למרות ממדיה, הג'אז היא מכונית שימושית לא פחות ממכוניות רבות שהן גדולות ממנה. אבל בזכות העובדה שהיא ממוצבת נמוך יותר, ובזכות התקנת מערכת הנעה היברידית, נולדה נוסחה שהביאה אלינו את ההיברידית הזולה ביותר שאפשר היה לרכוש (עד להצטרפותה בשבוע שעבר של היאריס ההיברידית הזולה ממנה). המכונית המרווחת הזו אולי לא תהיה הבחירה הראשונה (וגם לא השנייה...) של חובבי ההגה אבל היא עולה פחות מ-120 אלף שקלים, מציעה מרווח פנימי ראוי ובנהיגה מתונה היא ללא ספק אחת המכוניות החסכוניות ביותר בישראל.

הונדה ג'אז היברידית
תחליף היברידי במחיר משפחתי | צילום: נעם וינד
פרסומת

מקום ראשון / 975 מכוניות
טויוטה פריוס (156 אלף שקלים) >> עדיין מלכת ההיברידיות

טויוטה פריוס היא המכונית שהצליחה להעלות את העניין ההיברידי לראש סדר היום. ביפן מולדתה היא כבר הצליחה להפוך למכונית הנמכרת ביותר ובכל העולם היא מוכיחה שהנעה חלופית ושימוש באנרגיית החשמל יכולה להיות רלוונטית לגמרי. קרוב לאלף מכוניות טויוטה פריוס כבר נמכרו בישראל מראשית השנה, במחיר שהישראלים רגילים להוציא על מכונית משפחתית גדולה ומפונקת (אבל הרבה-הרבה יותר בזבזנית).

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"

אין תמונה
הדגם האייקוני עדין שולט בסגמנט