אוהבים צרפתיות? כך תראה מתחת למעטפת הסיטרואן או הפיג'ו הבאה שלכם
קונצרן פיג'ו-סיטרואן מציג את ה-EMP2, פלטפורמה מודולרית וקלת משקל עליה יתבססו מרבית רכבי העתיד של החברה - מדגמי סופר מיני, דרך משפחתיות ועד לרכבי מנהלים, מיניוואנים וג'יפונים. המכוניות הראשונות שיעשו שימוש בפלטפורמה יהיו פיג'ו 308 וסיטרואן C4 פיקאסו שיוצגו עוד השנה


הפלטפורמה הצרפתית החדשה למכוניות הנעה קדמית ומנוע רוחבי תשמש מגוון רחב של דגמים, ממכוניות סופר מיני, דרך משפחתיות ועד רכבי מנהלים, מסחריות וג'יפונים.
בין היתר הפלטפורמה עושה שימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה, אלומיניום וחומרים מורכבים שיסייעו להפחתת המשקל בכ-70 ק"ג וכפועל יוצא ישפרו את צריכת הדלק וההתנהגות הדינמית.
הרכבים הראשונים שיוצגו עוד השנה תחת הפלטפורמה יהיו הדורות החדשים של המשפחתית הקומפקטית פיג'ו 308 והמיני-וואן סיטרואן C4 פיקאסו. הפלטפורמה החדשה ככל הנראה תשמש גם דגמים עתידיים של אופל שחתמה לאחרונה הסכם שתוף פעולה עם פיג'ו.

למי שלא ממש מבין על מה מדובר נציין שפלטפורמה (או רצפה) היא למעשה, בעידן של מכוניות עם מרכב אחוד, השלד של הרכב המכונה בשפת העם שאסי. החידוש בפלטפורמה המודולרית הוא האפשרות, בניגוד לפלטפורמות בעבר, לגמישות רבה בכל מה שנוגע לאורך, רוחב ובסיס גלגלים ולמעשה מאפשר לעשות שימוש באותו תכנון בסיסי למגוון רחב של מכוניות בגדלים ובתצורת מרכב שונות (סגמנט B, C, D וגם מיניואן וג'יפונים). כמו כן, פלטפורמה מודולרית מאפשרת שינויים מסוימים כמו שימוש בתצורות מתלים שונה בהתאם לייחוד של כל דגם.
מעבר לאפשרות לגמישות תכנונית רבה, הפלטפורמה החדשה תוזיל מאוד את עלויות התכנון והפיתוח ותאפשר למעשה לייצר על אותו פס ייצור, בהתאם לדרישות השוק, מספר דגמים שונים בתכלית המשתמשים באותה פלטפורמה במקביל. באספקט הזה יש גם אלמנט חשוב לציבור בעלי המניות המצביע על התייעלות כלכלית בימים של משבר כלכלי קשה באירופה שפגע קשות בקונצרן פיג'ו-סיטרואן.
למרות התהודה שנושא הפלטפורמות המשמשות מספר דגמים זכה לה בשנים האחרונות, לא מדובר בחידוש של העשור השני של המילניום השלישי ולמעשה כבר בשנת 1985 שיתוף פעולה איטלקי-שוודי הוליד פלטפורמה משותפת למשפחתית גדולה שממנה נוצרו הפיאט כרומה, אלפא 164, לנציה תמא וסאאב 9000.
