לא מעט חברות מסחריות כבר הבינו את הפוטנציאל הגלום בפנייה לקהל נשי – וזה גם מסביר אולי את הגימיק של חברת הממתקים מרס שהודיעה בימים האחרונים שהיא משחררת מהדורה חדשה של הממתק הפופולארי m&m’s, כאשר הפעם כל הדמויות באריזה הן נשיות. רק מתברר שיש כמה גורמים שלא מקבלים את החידוש והאמירה הפמיניסטית, בהם ארגונים שמרניים שהביעו זעם על המהלך של החברה.

המהדורה החדשה היא כרגע מוגבלת, ושלישיית הדמויות מופיעות על העטיפה כשהן הפוכות, כלומר עם הראש למטה, במטרה "לחגוג נשים שהופכות את הסטטוס קוו" - כך על פי הודעת חברת מרס. הדמויות מגיעות בגווני חום, ירוק, ועוד אחת בצבע חדש לחלוטין – סגול – וכולן קיבלו האנשה. כך למשל הדמות הסגולה היא זמרת שוויתרה על נעלי עקב לטובת מגפיים גבוהים עם שרוכים ויש לה אישיות מלאת בביטחון והומור. העדשה החומה קיבלה עקבים נמוכים יותר והירוקה החליפה את מגפי הריקוד בסניקרס - כי את צריכה שיהיה לך נוח גם כשאת דמות מאוירת.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by M&M'S (@mmschocolate)

 

ברשתות הטלוויזיה וערוצי הסושיאל מדיה השייכים לימין השמרני כבר הביעו, כאמור, זעם על המהלך. אחת ממגישות פוקס ניוז טענה שהאריזה הפמיניסטית החדשה היא מה שתגרום לסין להשתלט על העולם - לא פחות: "אם זה מה שאתם צריכים בשביל ולידציה, M&M בגוון שנחשב לפמיניסטי, אז אני ממש מודאגת", אמרה מרתה מקאלום, "אני חושבת שאלה דברים שגורמים לסין לחשוב 'מצוין, תמשיכו להתמקד בלתת לאנשים צבע בממתקי m&m's בזמן שאנחנו משתלטים על כל מאגרי המינרלים ברחבי העולם". גרפיקה שהוצגה בתוכנית אפילו כינו את העדשים Woke (תנועה הפוליטית ש"ח השמאל היותר קיצוני בארה"ב). גם הדמות הירוקה חטפה אש לאחרונה כשגופי תקשורת זעמו על החלפת המגפיים בסניקרס. אלפים חתמו על עצומה בבקשה "להשאיר את העדשה הירוקה סקסית".

 

  


"היינו המומים לחלוטין מהתגובות", אמרה סגנית נשיאת המותג העולמי, ג'יין וונג, "עכשיו אנחנו יודעים בוודאות שיש לנו מותג שהוא אייקון תרבותי". לדבריה, החברה יצאה בשלוש אופציות של טעמים – שוקולד חלב, חמאת בוטנים ובוטנים, והיא מצהירה שחלק מהרווחים יילכו לארגונים ש"מעצימים ומקדמים נשים".

"למותג m&m’s יש מטרה, להשתמש בכוח של ההומור והכיף כדי ליצור חיבורים בעלי משמעות, בעודנו עובדים ביחד כדי ליצור עולם שבו כולם מרגישים שייכים", ציינה גבריאל ווסלי, ראש מחלקת השיווק של מרס בצפון אמריקה בהודעה לעיתונות והוסיפה כי שני ארגונים ללא מטרות רווח שתומכים בנשים בתעשיית המוזיקה הם בין הארגונים שיזכו לתרומות.