מי אמר שאין פירגון בתעשיית האופנה? אם נסתמך על הסופרלטיבים שזכתה להם מעצבת שמלת הכלה של קייט מידלטון, שרה ברטון לבית אלכסנדר מקווין, דומה שאין מקום טוב יותר מצמרת האופנה. תראו למשל את ורה וונג, אחת ממעצבות שמלות הכלה המובילות בעולם, ששפכה סילונים של מחמאות על הבחירה. "קייט העבירה הצהרה אישית מאוד ברורה כשבחרה בשמלה", היא אומרת. "בחירה אלגנטית ומאוד ראויה". וונג היא ממש לא היחידה.

קייט מידלטון בשמלת כלה מנופפת לשלום (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
"הצהרה אישית חזקה". וורה וונג על השמלה של קייט | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL

"הפרופורציות נכונות, התחרה מרשימה וההינומה מפוארת"

מידלטון בחרה בשמלת מחוך ארוכה עם עליונית מתחרה שמזכירה במידה רבה שמלה שלבשה נסיכה אחרת, השחקנית גרייס קלי, כאשר נישאה לנסיך מונקו. "עיצוב השמלה של קייט מעיד רבות על אישיותה של הדוכסית", אומרת בחיבה ורה וונג בראיון ל-CNN.  

קרל לגרפלד מצטרף למחמאות. "מידלטון היא בחורה מאוד אלגנטית. השמלה קלאסית מאוד ותואמת את המעמד. במידה מסוימת, היא מזכירה לי את השמלה שלבשה המלכה אליזבת לחתונתה בשנות החמישים. הפרופורציות של השובל נכונות, התחרה מרשימה ואהבתי את ההינומה מאוד".

כריסטיאן לקרואה התאהב בשמלה אך ציין שהיא פשוטה משציפה שתהיה. "מדובר בשמלה שלוקחת קצת מהשמלה של גרייס קלי מ-1956 וקצת משמלתה של אליזבת מ-1947. אני מאוד אוהב את השובל הצנוע עם הכתר והשמלה הנקייה. אני חושבת שקייט זהרה באירוע ומעולם לא נראתה יפה כמו ביום חתונתה, והחליפה האדומה של הנסיך וויליאם פשוט מדהימה".

אין תמונה
מזכירה את גרייס קלי. מדהימה


הוברט דה ז'יבנשי מסכים כי השמלה די פשוטה, אך "מאוד נחמדה". "ההינומה מעט שטוחה מדי, אבל מכיוון שקייט כל כך יפה, היא יכולה להרשות לעצמה ללכת ככה". פיטר קופינג בשמה של נינה ריצ'י מסר כי מדובר במראה מסורתי ומלכותי: "קייט נראתה מאוד טבעית, קורנת ומאושרת".

"הבחירה בבית אלכסנדר מקווין מרגשת ומסעירה"

ג'ייסון וו, שאחת מלקוחותיו הקבועות היא מישל אובמה, מסר ש"קתרין נראתה מושלם". עוד הוסיף כי "הפרטים הכי קטנים על השמלה נעשו בצורה נפלאה, ואני מעריך מאוד את הכישרון הבריטי. בחירתה להעניק מחווה לאלכסנדר מקווין הייתה מאוד מרגשת ומסעירה". דיאן וון פורסטנברג אינה שונה מחבריה וגם היא מאוהבת בלוק. "אני חושבת שקייט כל כך יפה שלא ניתן לעמוד בפניה, ואני מאוד שמחה שהיא בחרה במקווין. זה ללא ספק היה הצעד הנכון לעשות. הם בחרו לעשות שמלה פשוטה ובו זמנית יפהפייה".

קייט מידלטון בחתונה המלכותית (צילום: Chris Jackson, GettyImages IL)
השמלה יפהפיה, החליפה האדומה מושלמת. קייט וויליאם | צילום: Chris Jackson, GettyImages IL

אוסקר דה לה רנטה טען כי קייט נראתה כמו שכלה צריכה להיראות, "והיא התנהלה בצורה מושלמת". "הייתה זו שמלה מסורתית, יפה ומושלמת לאירוע הספציפי הזה. בינינו, כל דבר שהיא תלבש ייראה מפואר".

ולנטינו ציין את ההבדלים בין שמלתה של קייט לזו של דיאנה המנוחה. "ביום חתונתה, שמלתה של דיאנה נראתה כמו שמלת נסיכות מהאגדות והייתה ללא ספק בלתי נשכחת. הבחירה של קייט היא יותר מודרנית וכזו שרבות ירצו לחקות, אך היה חסר בה אפקט האגדות. הנסיכות של היום הן צעירות, בעלות ראש פתוח, עצמאיות וכאלה שלא נשענות בהכרח על מושגים מלכותיים. הן רוצות להיות עצמן ולא צינור של בית המלוכה".

דונה קארן לקחה את כל מה שאמרו חבריה וקינחה במחמאה הגדולה ביותר שכלה יכולה לקבל. "אני חושבת שהשמלה הייתה אלגנטית להפליא, אבל עבורי היא לא הייתה העניין, אלא קייט עצמה. היא פשוט הייתה הכלה הכי יפה בעולם".

>> יפה בוורוד: ריס וויתרספון בחרה שמלת כלה ורודה
_OBJ