אז הוא כרע ברך, או קפץ ממטוס סילון או הפריח יונים לאוויר. בפריז, והציע נישואים. מדובר ללא ספק בסצנה רומנטית שכל אחת יכולה לבקש לעצמה. אז זהו שלא. עבור לא מעט נשים, הצעת הנישואים עושה בדיוק את ההיפך: משהו בהצהרה שמעתה ועד עולם, מעלה הרבה מאוד סימני שאלות, בלבול ותחושה שאולי זה לא באמת נועד להיות. ספקות יכולים בהחלט להתעורר – אך מתי תדעי האם את מפחדת מהתחייבות או שמא מדובר בקשר הרסני שמוטב שייגמר בטרם שבירת הכוס. פנינו לאיריס סלומון, פסיכולוגית ומנהלת חברת ספיד דייט, עם התשובות.

הצעת נישואים (צילום: Jacob Wackerhausen, Istock)
הצעת נישואים אמורה לשמח. אבל לא תמיד זה הסיפור | צילום: Jacob Wackerhausen, Istock

הוא מרגיש רווק, את תפוסה חזק

דבר המומחית: "אם הבחור שאיתך ממשיך לחיות כרווק הולל, יוצא כל הזמן עם חברים, לא מתייחס אל רצונותיך וצרכייך ברצינות, אדיש אלייך אך רגיש רק לעצמו – מוטב להתחיל לשאול 'יחסינו לאן'. אם הוא מעיר הערות כמו למשל שהוא מתחתן איתך רק כדי לרצות אותך, וכשיהיו ילדים את זאת שתטפלי בהם - כדאי מאוד לקחת ברצינות את הדברים לתשומת לבך, ולהבין שהוא לא מתבדח".
רגע לפני שמשליכים את הטבעת: מומלץ לגור ביחד, ולראות האם הוא משנה את סדר היום שלו, האם הוא שם אותך גם במרכז חייו, ושותף פעיל בבית וברצונות.

כשרע יותר מטוב

דבר המומחית: "אם יש אלימות פיזית- אין בכלל שאלה. עם זאת, יש גם אלימות נפשית שלא משאירה מכות יבשות, אך עושה נזק עמוק לא פחות. לפעמים יותר קשה לשים על זה את האצבע וכשמסונוורים מאהבה – יש נטייה להעניק לגיטימציה להתנהגויות לא מקובלות בעליל. אם הבחור מזלזל בך, ופוגע בך תמידית, אם את חשה עצובה, ולא מחייכת כמו שהיית פעם – זה פשוט לא אמור להיות כך.
רגע לפני שמשליכים את הטבעת: "מומלץ לפנות לטיפול או לייעוץ זוגי, ולעת עתה לדחות או לבטל חתונה. את לא אמורה להיכנס לחופה עצובה רק כדי לשים טבעת על האצבע. באופן עקרוני – עשי לעצמך חוק: אם יותר רע מטוב, והתחושות האלה נמשכות תקופה ארוכה – אין טעם לשקול פעמיים, ומוטב להיפרד".

זוג רב 3 (צילום: istockphoto)
הוא רוצה כלב, את כבר חושבת על נכדים? תיאום ציפיות זה חשוב | צילום: istockphoto

הוא רוצה כלב. את רוצה משפחה

דבר המומחית: "אם את מגלה שיש שוני מהותי בציפיות שלכם לגבי העתיד המשותף. החל ממספר הילדים הרצוי, אם בכלל ועד למגורים בצפון או במרכז".
רגע לפני שמשליכים את הטבעת: "נסי לראות אם אפשר להגיע לעמק השווה. אם יש מקום לפשרה הדדית. כמובן שאם את לא רואה תקווה לפתרון, ומדובר במטרות עקרוניות עבורך – הרי שאין כאן פרטנר לקיומם".

הוא בוגד. את מחטטת

דבר המומחית: "אם את כבר לא מאמינה לשום דבר שהוא אומר לך, אם את מוצאת שהוא משקר לך על דברים קטנים כמו גדולים, אם הוא מסתיר את הנייד, אם את חשה תסכול תמידי שקורים דברים מאחורי גבך – זו ללא ספק בעיה שגורמת לך להרגיש רע יותר מטוב".
רגע לפני שמשליכים את הטבעת: "הקשיבי טוב לאינטואיציה שלך. נסי להבין אם זה בך או שמא יש דברים בגו, ותדחי את החתונה עד שדברים יתבהרו. קלישאתי ככל שיהיה, אמון הוא הבסיס לכל קשר ולא רק זוגי, וכאשר הבסיס רעוע יש סיכון ממשי לזוגיות".

משועממת במיטה (צילום: franck camhi, Istock)
הוא לא עושה לך את זה? זמן טוב למחשבה | צילום: franck camhi, Istock

את פשוט לא בעניין שלו

דבר המומחית: "אם את מתחתנת עם בחור שאת לא מעוניינת בו כל כך, אם את לא מבינה מה את עושה איתו, אם את מתחתנת בעקבות לחץ הסביבה או אולטימטום מצידו – זאת ללא ספק עילה למחשבה.
רגע לפני שמשליכים את הטבעת: עלייך לזכור שאחרי כל המסביב, את זאת שתחיי אתו ולא אף אחד אחר. החלטה כל כך חשובה כמו התמסדות והתחייבות חשוב לקחת מתוך מניעים פנימיים אמיתיים ולא מלחצים חיצוניים. אלה יעזרו לך להתמודד בעתיד עם משברים בקשר. הסביבה שהפעילה לחצים כבר לא תהיה שם לעזרתך.

>> רגע לפני החופה, ביטלתי את החתונה