כלה בחורף (צילום: Andrey Stratilatov, Istock)
הנה, הם התלבשו כמו שצריך. זוג מוסקבאי מיומן | צילום: Andrey Stratilatov, Istock

לחתונה בחורף יש הרבה יתרונות, זה ברור – הגדול בהם הוא המחיר המוזל. אם גם אתם, כמו זוגות רבים נוספים, מתכננים לצעוד אל החופה בחודשים הגשומים הקרובים, אנחנו חושבים שיש לנו איך לעזור לכם. בעזרתה של קרן שקד סקל, מנהלת אתר מתחתנים, ניסחנו כמה המלצות חמות לחתונה בחורף הקר: דברים שכדאי לכם מאוד לשים לב אליהם, כדי להבטיח שהחתונה שלכם תהיה לוהטת, לא משנה מה תהיינה הטמפרטורות בחוץ.

קחו גשם בחשבון

אם החתונה שלכם עומדת להתקיים בכל תאריך בין אוקטובר למאי, הרי שיכול לרדת בה גשם. למרות שניתן לקבל תחזית די מדויקת אפילו שבוע לפני מועד האירוע, אם אתם מתכננים חתונה בחוץ כדאי לכם בכל זאת לקבוע מראש עם בעלי המקום אפשרות מילוט למקרה של מזג אוויר סוער. אוהל, חממה גדולה, חיפוי פלסטיק או חלל אלטרנטיבי – כולם אופציות ששווה לשקול, גם אם בתוספת תשלום, כדי למנוע מצב לא נעים של גשם זלעפות המרטיב את האורחים בשיא האירוע. חשוב שתדעו, כי במרבית המקומות ניתן לשנות את מיקום החופה ולהכניס אותה לאולם עד יום לפני האירוע.

אפשרו מעבר נוח מהחניה

אם האורחים שלכם יצטרכו להירטב בגשם בדרך מהמכונית לאולם, תהיו בטוחים שהם יגיעו לאירוע קצת פחות עליזים משקיוויתם. אפשר למנוע את מפח הנפש הזה מראש, ולוודא שהחניה קרובה לאולם, או לפחות שיש מעבר מקורה בין שני האתרים. בנוסף כדאי לשים לב שהדרך סלולה, כדי לא להוביל את המוזמנים שלכם בעקבים דרך בוץ ושלוליות.

צפו בתופעת הטבע (צילום: רויטרס)
מה אכפת לכם מה קורה בחוץ, אצלכם בפנים חמים ונעים | צילום: רויטרס
אולם גדול מדי מרגיש קר

כשאתם בוחרים באתר לחתונה, זכרו שחללים גדולים יוצרים אווירה קרה, לעומת אולמות קטנים וצפופים שמשרים תחושה חמימה ואינטימית. אף אחד לא אומר לכם להתחתן במערה או בכוך אפלולי, אבל כדאי לשים לב ולבחור מקום שמתאים להכיל במידותיו את מספר המוזמנים שלכם, כך שלא יישאר הרבה חלל ריק.
גם צבעים יכולים להשפיע על האווירה: צבעי אדמה חמים עדיפים ביום קר על צבעים קרים כמו כחול או אפור.

חממו את האורחים מהבטן

לגבי התפריט: כדי לחמם את האווירה הוסיפו משקאות חמים לקבלת הפנים, כמו פונץ' חם שירתיח את הגרון, הלב והבטן. כדאי להציע לחמים טריים שיצאו זה עתה מהתנור או פוקצ'ות חמות. לקינוח ניתן להגיש ערמונים קלויים או תפוחי עץ אפויים, שישרו אווירה חורפית ונעימה.

דאגו שהחימום יעבוד

נשמע טריוויאלי? בחלק מהמקומות החימום יופעל בפעם הראשונה העונה, וכדאי מאוד לוודא מראש שהכל פועל, שהמיזוג לא משחרר ריחות לא נעימים, שאין תקלות במערכת ושהטמפרטורה הרצויה מושגת ללא בעיות.

שלא יהיה לכם קר

מעבר להתחשבות שלכם באורחים, מוטב שתתחשבו גם בעצמכם. אם אתם מתחתנים בשיא החורף לא כדאי שתלבשו בגדים קלים מדי: נכון שבמהלך הריקודים בודאי יהיה לכם חם, אבל עד שיגיעו הריקודים יש לכם כמה שעות טובות להעביר באירוע, וחבל שתעבירו אותם בנקישות שיניים. הכלה צריכה לקחת בחשבון בעיצוב השמלה שלה את הטמפרטורות הנמוכות, ואם השמלה חושפנית – למצוא לה כסות חמימה לשעות קבלת הפנים.

משהו קטן מעבר

הם התלבשו חם ויצאו החוצה בלילה הקר במיוחד לכבודכם, אז למה שלא תפנקו את המוזמנים שלכם במתנה חמודה ומקורית? מטריה כמזכרת מהחתונה לכל זוג שעוזב את האירוע יכולה להפוך את החתונה שלכם לאירוע שהאורחים שלכם יזכרו תמיד, או לפחות בכל פעם שירד גשם.

>> חתונה בחורף: כדאי או לא כדאי?
>> אולמות אירועים שישמחו לעשות לכם חם בלב