היו ימים בהם הדבר הנכון והלוהט בעולם החתונות היה לחלק לאורחים תמונות על גבי מגנטים בסוף הערב. אחר כך כולם התחילו להקרין תמונות זוגיות מתלקקות על מסכי ענק, ואז שטפו את החופות כלות חתרניות בנעליים צבעוניות. כל עונת חתונות מביאה עמה גימיקים וחידושים משלה, שחלק לא מבוטל מהם הופך ברבות השנים לסוג של סטנדרט.
רק ימים יגידו מי מהמגמות שנציג בפניכם כעת תשרוד ותהפוך לנכס צאן ברזל חתונתי-ישראלי; מה שבטוח הוא, שבכל חתונה שתגיעו אליה בקיץ הקרוב תוכלו למצוא לפחות 4 מתוך 10 הטרנדים שברשימה הבאה.

חפלה בסיום ערב החתונה

אשכנזים שמבכים את היעדרה של חינה? ניסיון לגוון ולזנוח את ההתחרעות האלקטרונית המסורתית של סוף החתונה? עלייתם מחדש של ערבי הקריוקי, או אולי הפרויקט של רביבו? לא ברור מה הבעיר את הז'אנר, אבל מה שהתחיל לפני כשנתיים לככב במסיבות פרטיות ובר מצוות זלג אט-אט גם אל עולם החתונות, ואחד הטרנדים החמים בחתונות הקיץ הקרוב יהיה חפלה חגיגית בסיום האירוע. זה יכלול רקדניות בטן, בקלאוות, מוזיקה מותאמת ושאר מאפיינים אוריינטליסטים, וזה יעשה את הסבא הקשיש שלכם שמנגן על עוד ממש מאושר.

חפלה- משפחת אלייב  (צילום: דויד סקורי)
להקת משפחת אלייב מגדמנת חפלה למופת | צילום: דויד סקורי

רובוטים

מכיוון שחלק נכבד ממתחתני הקיץ גדלו בשנות ה-80, את פריחת הטרנד הבא אפשר לייחס באופן מובהק  לגעגועים לרובוטריקים. במקום רקדניות סמויות, משרוקיות, כובעים, שרשראות הוואי מאוסות או קישוטים מנצנצים בשקל מרחוב כפר גלעדי - הקיץ תוכלו לפגוש על רחבת הריקודים רובוטי-ענק מפזזים, מוארים בתאורת לד צבעונית. אלגנטי זה לא, אבל היי, לפחות נפטרנו מבובות חיות הענק המרקדות.

רובוטים (צילום: רובולייט)
שנות התשעים צלצלו, הן מוסרות שגם הן התגעגעו | צילום: רובולייט

חתונה טבעונית

זה היה כאן כבר קודם, אבל בעונת החתונות הנוכחית הבחירה בקייטרינג טבעוני נכנסת למיינסטרים. אפשר לטעון שמדובר בכפייה, אפשר לייבב במקוריות אין קץ על הררי הקינואה שנאלצתם לגרוס – ואפשר גם לפרגן למי שהולך עם האמת שלו, ולא מגיש לאורחיו מזון מן החי. ובינינו, אם באתם לחתונה בשביל הסטייקים, כנראה שאניני טעם אתם לא.

אוכל טבעוני  (צילום: יחצ רמוזו)
מי צריך סינטה כשיש עדשים טובים. באדיבות מתחם האירועים הרמוזו ביער בן שמן | צילום: יחצ רמוזו

עמדות צילום מאובזרת

השדרוג העדכני לעמדות הצילום, אותן אנחנו כבר מכירים מהעונות הקודמות, הן עמדות הצילום עם האביזרים-על-מקל. מדובר במכונות פוטו רצח לכל דבר: אמנם במשרד הרישוי לא יעופו על תמונה שלכם עם משקפי פלסטיק עצומים או שפם מלאכותי, אבל כמזכרת מהחתונה התמונות שתצלמו בתאי הצילום הניידים יעבדו יופי. אחרי החתונה הופכות התמונות האלה לסרטון סטופ-מושן חמוד.

המיתוגיה מבית הבאר של סבא  (צילום: סטודיו איה ואבי)
עיצוב: הכלה. באדיבות המיתוגיה מבית הבאר של סבא | צילום: סטודיו איה ואבי

עמדות צילום המיתוגיה הבאר של סבא (צילום: סטודיו אבי ואיה)
OMG, שפם ומשקפיים | צילום: סטודיו אבי ואיה

עמדות שזירת פרחים

ברשימת "הדברים שרק לכלה אכפת מהם", אי שם ליד צבע המפיות ובחירת מרכזי השולחן, ניצבים הפרחים באירוע. אבל כשמשלבים בחתונה שוזרים מקצועיים – מעין בסטת סידורי פרחים בזמן אמת המעניקה פרח לדש לגברים וצמיד פרחוני לנשים– תהיו בטוחים שגם האורחים הכי אורבניים יהפכו להיידי בת ההרים, ויתעניינו בהבדל בין הכריזנטמות לציפורי גן עדן.

 שזירת פרחים (צילום: mama)
שזירת פרחים | צילום: mama

שזירת פרחים באדיבות מינט דיזיין מבית הבאר של סבא (צילום: סטודיו איה)
שזירת פרחים | צילום: סטודיו איה

ראשי חיות

זה אמנם נשמע קצת קריפי, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שמדובר בטרנד מקורי. מה שהיה מאוד אופנתי בעולם האמנות לפני מספר שנים חלחל גם לתחום החתונות הארצי: מסכות גומי גדולות, שדומות בצורה ריאליסטית למדי לראשים של חיות שונות, מככבים כתמה מרכזית בחתונה. רואים אותן בצילומים המקדימים, בהזמנות – וכמובן, גם על רחבת הריקודים. יכול להיות שזה טרנד שנותן פייט למגמה הטבעונית?

ראשי חיות  (צילום: רינה ודיצה)
ראשי חיות | צילום: רינה ודיצה

האשטאג לחתונה

הרי ממילא כולם מצלמים, מעלים לפייסבוק, לאינסטגרם ולטוויטר ומתייגים את המתועדים – אז למה לא למסד את העניין, ולהכריז על האשטאג ייעודי לחתונה, שירכז את כל הצילומים, הציוצים והסטטוסים מהיום הגדול? התוצאה – אלבום עמוס סלפי של אורחים, סלפי של אורחים עם הכלה, סלפי של הכלה, סלפי של הכלה עם אמא של החתן.

החתונה של מריה ורועי (צילום: לירון אראל)
פילטר של שנות השבעים יבוא הכי טוב | צילום: לירון אראל

החתונה של מריה ורועי (צילום: לירון אראל)
האורחים נותנים את עצמם בסלפי | צילום: לירון אראל

הזמנות סייב דה דייט

מצד אחד, אתם לא רוצים שההזמנה היפה והמושקעת שלכם תלך לאיבוד בסבך ההזמנות והחשבונות על המקררים של כולם. מצד שני, הקיץ גדוש באירועים, ואתם רוצים לוודא שמי שאתם מזמינים לא יקבע לעצמו התחייבויות אחרות בתאריך המיוחד שלכם. הפתרון מגיע מעבר לים, בדמות מנהג "סייב דה דייט (שריינו את התאריך)" – דואר אלקטרוני, כרטיס מודפס או אפילו הודעת טקסט המונית, שמודיעה לאורחים זמן רב לפני החתונה לשריין את התאריך, עם הבטחה לעדכן פרטים כמו שעות ומיקום בהמשך.

 סייב דה דייט (צילום: MAMA )
סייב דה דייט | צילום: MAMA

טראש דה דרס

כל הערב היא מתעללת בך. צובטת, מגרדת, לוחצת. ואת? מחזירה לה רק אהבה ודאגה, מרחיקה ממנה בצרחות אנשים עם אוכל ומרימה אותה כאילו היית מינימום מלכת אנגליה. לכלות יש יחסים סאדו מזוכיסטיים קשים עם שמלת הכלה שלהן, ולכן הטרנד הבא – שכולל נקמה רבתי במפלצת הלבנה – מובן בהחלט. בחו"ל נהוג להרוס את השמלה האמיתית, בארצנו – שבה, כידוע, השמלות עולות את משקלן בזהב – משתמשים בדרך כלל בזיוף זול, אבל העיקר הוא כמובן לתעד את ההתחרעות, ולהפוך אותה לחלק מהמזכרות מן האירוע. כלות רבות מצלמות את צילומי ה"טראש דה דרס" דווקא לפני האירוע, ומקרינות את הצילומים על מסך ענק במהלך החתונה עצמה.

חתונה שיר אלמליח (צילום: יניב סופר)
גם שיר אלמליח עשתה את זה. צילומי טראש דה דרס | צילום: יניב סופר

חתונות DIY

לא מדובר בהחלפת נדרים רומנטיים במעבר הברגים של הום-סנטר, ואף אחד עדיין לא דיווח על תחרות הרכבת רהיטי איקאה בין האורחים. הרעיון הוא להביא נופך אישי לחתונה, ולהכין לבד – כלומר, ביחד, כזוג – אלמנט מסוים בעיצוב האירוע. עיצוב ההזמנות, פתקי ההושבה, סרט עם דגלונים, האביזרים המחולקים בעמדת הצילום, מתנה ייחודית לאורחים, חופה בעבודת יד עם פונפוני נייר גדולים – כל דבר שיגרום לחתונה שלכם להיות ייחודית באמת (או הכי כמו של כולם, כי הלא זהו טרנד).

המיתוגיה (צילום: המיתוגיה)
במקרה הכינותי מראש עטיפות הום-מייד לסכו"ם | צילום: המיתוגיה

תודה לצוות כלות אורבניות שעזר לנסח את הטרנדים הגדולים של העונה