מי: הילה גאון, בוגרת שנקר ובעלת סטודיו לכלות, היא שם נרדף כמעט למונח "שמלות כלה אלטרנטיביות". גאון מזוהה עם מהפיכת העיצוב לכלות, שמתנגדת למחוכים, הקרינולינות והקצפות שאפיינו את סלוני הכלות עד לפני זמן לא רב. לא בכדי הסטודיו שלה נמצא הרחק מסלוני המעצבים הגדולים בדיזנגוף. גם בגזרת עיצוב הסטודיו, גאון ויתרה על תפאורה רכה וכלתית, עם שנדלירים ומראות מוזהבות ובחרה בשמלות מרחפות מול זרקור בחלל אפל. אלטרנטיבית, את יודעת.

אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון

 דבר המעצבת: "שילובים מדויקים של אפליקציות עתיקות מקוריות על גבי בדי תחרה צרפתית עדינה ושיפוני משי רקומים יוצרים טקסטורות מפתיעות וחדשניות. שמלות אווריריות, בהן הגוף נגלה מבעד לטקסטורות עדינות של תחרות ושיפוני משי שקופים, יוצרות מראה נשי המשחק על הגבול העדין בין חושניות לאלגנטיות. צלליות רכות ועשירות בבד, עשויות בדי משי הגזורים באלכסון, מחליקות על קימורי הגוף ומעניקות לשמלות תנועה מרשימה, תוך שמירה על קלילות ונוחות".

מילה מאיתנו: אם תשימו לב, אין אצל גאון כמעט שימוש בגוונים, בפאייטים או בחרוזים, ועם זאת יש הרבה עניין בשמלות המאוד-לא-פשוטות שלה. שילוב נכון בין שקוף ואטום, בין צמוד לגולש ובין תחרה לבדי משי ושיפון לוקח כל דגם שלה לשלב הבא והופך אותו למתוחכם וייחודי. אהבנו את מחשופי הגב המיוחדים, הכתפיים המודגשות ואת שמלת הבלרינה המנצחת. גאון מצליחה להיות טרנדית, רומנטית ואפילו נסיכותית בלי לגלוש לקיטש, וזה לא דבר של מה בכך.

לאיזו כלה: מעבר לעובדה שצריך להיות לך אופי קליל וזורם כמו הבדים של הקולקצייה הזאת, חשוב לציין כי השמלות של גאון ייראו טוב בעיקר על כלות קולביות, נמוכות ורזות. יש כמה דגמים שילכו מצוין עם חזה במידה די ומעלה, אבל אם את שופעת ביותר מכמה מקומות נכונים, ייתכן והגזרות של הקולקציה יעשו לך רק רע. יש לזכור שאחרי הכל, אין כאן לא מחוכים ולא עצמות, וכל הבדים הרכים והנופלים הללו נראים מעולה בעיקר על מי שמשקיעה בפילאטיס. 6 פעמים בשבוע.

כלות ברזומה: אילנה ברקוביץ', מרינה שויף (שלקחה את השמלה איתה לחתונה באיטליה), ליאת הרלב, דאנה איבגי, דנה מרמור והדוגמנית גליה מלטסטה.

אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון

חתונה אריק בנאדו (צילום: אורי אליהו)
אילנה ברקוביץ' בשמלה של הילה גאון | צילום: אורי אליהו

מידות: כל שמלה נתפרת בשתי מידות – אחת במידה 38 לפי הבובה בחנות ואחת לפי הדוגמניות – מידה 36 פלוס מינוס, תלוי בגובה של הדוגמנית. אם התמזל מזלך ויש לך גזרה של דוגמנית ו/או בובה בחלון ראווה, את מוזמנת לקחת את השמלה כפי שהיא. אם לא, יתפרו לך שמלה לפי מידותייך.

יד ראשונה מתופרת: אם תרצי לתפור שמלה חדשה למידותייך עם שינויים קלים, גאון פתוחה עקרונית לעניין, "כל עוד הם מתאימים לרוח השמלה ונכונים מבחינה עיצובית". אם תדרשי שינויים שלא ייראו לה, היא לא תתפשר על החזון האמנותי שלה. את רוב השמלות אפשר גם לרכוש בתוספת של 3,500 ₪ למחיר, אבל ישנן שמלות בעלות אלמנטים ועיטורים ייחודיים שלא ימכרו.

מחירים: 7,500-9,500 שקל לשמלה מושכרת.

אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון
אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון
אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון
אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון
אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון
אין תמונה
מרינה שויף בשמלה של הילה גאון

*סטודיו הילה גאון, טשרניחובסקי 21 תל אביב (בתיאום מראש). טלפון 03-5252344

>> בפעם הקודמת: בדקנו את קולקציית הכלות של נעמה בצלאל