אם אתם מתחתנים השנה, וחשוב לכם להישאר עם האצבע על הדופק בכל מה שנעשה בעולם החתונות מעבר לים, הנה שירות בשבילכם. סרקנו את אתרי החתונות הכי נחשבים בחו"ל וליקטנו את מה שאנחנו מבינים שעומדים להיות הטרנדים הכי משפיעים על חתונות בשנת 2011.

נעלי כלה צבעוניות

כלה יחפה, כלה במגפיים, כלה בנעלי כסף או זהב ואפילו כלה בנעלי אולסטאר כבר ראינו, אבל אם את מתכוונת להתחתן במהלך 2011 תדעי לך שמה שהכי הולך מעבר לים זה נעלי עקב קלאסיות בצבעים עזים. אדום, כתום, סגול וכיד הדמיון הטובה עלייך ועל מעצב/ת השמלה שלך, כאשר המטרה היא לשבור את הלבן על לבן, לתת קריצה ולהוסיף תבלין ללוק הרציני.

אין תמונה
לשבור את הלבן-על-לבן

שמלות כלה קצרות

כמו בטקסי האוסקר למיניהם, בהם כבר אפשר לראות שחקניות צועדות על השטיח האדום לא רק בשמלות ארוכות שובל אלא במיני - כך גם בתחום החתונות בחו"ל: בשנה הקרובה המגמה הולכת להיות קצר. בסדר, לא קצר-קצר, אבל בהחלט שמלה עד הברך בסגנון שנות ה-50. היתרון – מראה קליל, צעיר ודינמי יותר, ופלוס אדיר למי שצמה כבר כמה חודשים ורוצה לחשוף רגליים חטובות.

אין תמונה
לא קצר-קצר, אבל בהחלט קצר

חתונות וינטאג' ידידותיות לסביבה

הכוונה לא לצבע הירוק, אלא למגמה הירוקה: לשמור על הסביבה ולמחזר. אם יש לך שמלה שסבתך לבשה לחתונה שלה או שמצאת בשוק הפשפשים שמלת וינטאג' מהממת, לכי על זה, זה הכי 2011. למחזר וללבוש שוב את מה שכבר לבשו לא רק עוזר לכדור אלא גם מעניק סיפור טוב לספר לנכדים בבוא היום. אגב, זה בדרך כלל נלווה לעיצוב בסגנון וינטג' (זה הזמן להוציא גם את הסרוויס של סבתא, לא רק את שמלת הכלה), צילום בחום-לבן והרבה תחרה, פנינים וקריסטלים. זוגות המעוניינים לקחת את הטרנד צעד אחד קדימה יכולים להדפיס את ההזמנות על נייר ממוחזר, לדאוג שכל האוכל יהיה אורגני וכזה שגדל בחוות מקומיות בקרבת האירוע ואפילו לתרום לאחד מהארגונים הירוקים את כל הכסף שיקבלו בחתונה.

שמלת הכלה של אביגיל, אמא של מעיין
שמלת כלה מהארון של אמא וקייטרינג אורגני

חתונת עשו זאת בעצמכם

נכון שלפעמים זה נראה כאילו כל החתונות יצאו מאותו פס ייצור? ובכן, מסתבר שלא רק יחידת מדפים או שולחן לסלון אפשר לעשות לבד, אלא גם את האירוע של חייכם. אחרי עידן מפיקי החתונה שדואגים לה-כ-ל הגיע זמן ה"חתונה תוצרת בית". לעשות את זה בעצמכם, כפי שעושים זוגות רבים בחו"ל, אומר חתונה קטנה וצנועה שבה אתם מפשילים שרוולים ועושים הכל או כמעט הכל לבד: הדוד ידאג להביא גרלנדות מהקיבוץ, אתם תשיקו שוב את ועדת קישוט ותכינו לבד הזמנות, יום-יומיים לפני האירוע כמה מהחברים הטובים יגיעו לארגן שולחנות, כיסאות וכדומה, והמהדרין אפילו יבקשו מכל אורח להביא משהו לאכול כדי להרכיב יחד בופה ענק.
את האולם או הגן המסורתי תחליף החצר של ההורים או מקום כלשהו בחיק הטבע, החבר הטוב יתקלט, בני הדודים יברמנו והחברה הנאמנה תצלם. זה לא רק חוסך כסף, אלא גם מוסיף נופך מיוחד לאירוע שלכם; אם יש לכם תחביב או עניין משותף – הוא יכול להפוך בקלות לנושא המרכזי של הערב (למשל זוג גולשי גלים יכול לעצב את החתונה באווירה ובסגנון המייחד אותם).

חתן וכלה מסתכלים אל האופק (צילום: istockphoto)
בשטח הבור הזה נקים בשתי ידינו את חתונתנו | צילום: istockphoto

חתונה אינטרקטיבית

צמודים לפייסבוק? נהנים משובל ארוך של עוקבים בטוויטר? בחתונות של 2011 אתם עומדים לרתום את הרשת לרגל האירוע. מי שרגיל לצייץ ולעדכן על כל צעד ושעל, אין סיבה שלא ימשיך לעשות זאת במהלך ההכנות לחתונה: תוכלו לעדכן בדיוק איפה עומדות ההכנות, מה חסר ומה נסגר (למשל: סגרנו על די.ג'יי, שלחו רשימות שירים אהובים או אנחנו מחפשים חברה להשכרת ציוד. מכירים?), ולשמור את החברים ובני המשפחה שותפים ומעודכנים. גם תוך כדי האירוע אפשר להמשיך ולעדכן לטובת אלו שלא הגיעו. העדכון יכול להמשיך גם אחרי האירוע, כשהשיא הוא תיוג התמונות והחלפת חוויות ולייקים.

>> "בבקשה, רק אל תציע לי נישואים: זה קיטש מלאכותי ודביק"