החודשים האחרונים היו קשים ומבלבלים עבור כולנו, אבל שתי קבוצות שנפגעו באופן מיוחד הן בעלי העסקים בתחום האירועים – כמו גם זוגות לפני חתונה. אלה וגם אלה ספגו מכה כלכלית והתמודדו עם תסכול וחוסר ודאות, אבל יש מי שמצא גם במצב המורכב הזה הזדמנות לעשות טוב. אבי שלמה, בעל שני מתחמי אירועים על הכרמל, הפתיע את מכריו כשפרסם שהוא מציע את האתרים שלו לזוגות בחינם אין כסף.

"חינם פשוט חינם! בלי אותיות קטנות, מתוך רצון לעזור לכל הזוגות הצעירים שרוצים להתחתן בתקופה מאתגרת זו, דיוואן העמקים ומשחקי השייח', שני מתחמים באוויר הפתוח בקצה שלוחת הכרמל, 500 מטר מעל פני הים אל מול נוף מדהים של עמק יזרעאל, בואו! המקום שלכם, למעט בשבת. באהבה גדולה ומי יתן ונחזור לימי השיגרה במהרה", כתב שלמה, "שתפו כדי שמלא זוגות צעירים ואנשים מבולבלים וללא מקום ראוי לארוע יוכלו לערוך חתונה מכובדת במקום יפהייפה".

בשיחה עם mako הסביר שלמה, מורה דרך בעברו, מה הביא אותו להצעה המפתיעה: "אני בענף התיירות כ-20 שנה, אוהב אהבה עזה את עבודתי וכרגע נמצא כמו כל הענף בהולד ואי וודאות. הבנו שבין הסובלים העיקריים הם זוגות צעירים שבחרו להתחתן ונאלצים לדחות את חתונתם שוב ושוב בגלל הנחיות שאולמות הארועים לא מסוגלים למלא, כמו הגבלה של מספר האורחים ל-50 איש בלבד. חשבתי שזה המעט שאוכל לעשות: לתת את המקום שלנו במרומי הכרמל עם נופים מרהיבים מסביב. הוא יכול להוות מקום מקסים לנישואים".

 

חינם פשוט חינם!!!! בלי אותיות קטנות מתוך רצון לעזור לכל הזוגות הצעירים שרוצים להתחתן בתקופה מאתגרת זו וגם לאירוע בר או...

פורסם על ידי ‏אבי שלמה‏ ב- יום שבת, 4 ביולי 2020

 

מה בעצם אתה מציע?
"אני מציע את שני המתחמים שלי בחינם כולל שולחנות, כיסאות, מפות. קודם כל אני רוצה לעזור לחבר'ה צעירים בתקופה הזו, ככה שאם מישהו רוצה להביא אוכל מהבית או מקייטרינג אחר, אין בעיה. אם הוא יבחר שאנחנו נכין לו את האוכל, נהיה מאושרים. המחיר זול מאד, הארוחה כשרה והאוכל חופשי, וככה כעסק אוכל להישאר עם האף מעל המים ואולי לשרוד את התקופה".

דיוואן העמקים, משחקי השייח' (צילום: מתוך הפרופיל של עמים וטעמים, פייסבוק)
"לחבר את כולנו דרך האוכל, הסיפורים האישיים והמוזיקה המקומית". אבי שלמה | צילום: מתוך הפרופיל של עמים וטעמים, פייסבוק

דיוואן העמקים, משחקי השייח' (צילום: מתוך הפרופיל של עמים וטעמים, פייסבוק)
נוף מדהים ואחוות עמים | צילום: מתוך הפרופיל של עמים וטעמים, פייסבוק

שני המקומות של שלמה, דיוואן העמקים ומשחקי השייח', פועלים בשגרה כמתחמים לאירוח קבוצות. "ביום-יום אנחנו מארחים קבוצות של חברות הייטק, וועדי עובדים, משרדי ממשלה ואנשים פרטיים לימי כיף סביב האירוח הדרוזי או חשיפה של העמים והעדות הנוספים על הכרמל", מספר שלמה, "אנחנו מדינה קטנה עם הרבה דעות, זרמים, עמים ועדות, שבמקרה הטוב לא מכירים אחד את השני ובמקרה הפחות טוב לא סובלים אחד את השני. לפרויקט שלי קוראים עמים וטעמים והקמתי אותו לפני 20 שנה במטרה לחבר את כולנו דרך האוכל, הסיפורים האישיים והמוזיקה המקומית, להפיל מחיצות ולחבר לבבות".

בחודש רגיל, לדבריו, הוא מארח כ-4,000 איש, ועכשיו הפעילות נעצרה לגמרי. "מתחילת מרץ נעצרה לנו העבודה ממאה לאפס בבת אחת. בהוראת ממשלה נסגר ענף שלם, ומצאנו את עצמנו מובטלים מאונס. ענף התיירות והארועים הוא שק החבטות של כל משבר, פעם קוראים לזה עופרת יצוקה, עמוד ענן או סתם צוק איתן, אבל הפעם זה לא דומה לכלום, זה לאבד את הענף כולו לצמיתות. הרבה מיליארדים עפים באוויר, אבל לרובנו זה פייק ניוז ולא ראינו שקל אחד שחוק".

מאז שפרסם את ההצעה שלו, הטלפון של שלמה לא מפסיק לצלצל. "התגובות שאני מקבל מדהימות. מתקשרים אליי ללא הפסקה מכל הארץ, לא מאמינים, מברכים, מספרים שזה כל כך מחמם את הלב ומנחם. בתקופה של שיסוע ופילוג חשובים לי האיחוד, אהבת החינם והעזרה ההדדית, ואם אוכל לתרום ולו במעט זה יעשה אותי מאושר. פנו אלי בינתיים לא מעט זוגות, ושבעה גם שריינו תאריכים. זה הכי משמח שיכול להיות".