אין תמונה
מזל שדנה לא התאהבה בחתן של בובליל. מארגנת החתונות

דנה רון מתמודדת האח הגדול, כך שמענו, היא מפיקת חתונות. כשאנחנו שומעים את צירוף המילים "מפיקת חתונות", אנחנו תיכף חושבים על ג'ניפר לופז מתאהבת בחתן – ולכן מיהרנו לרדת לעומקו של עניין. מסתבר שיש זוגות שלא סתם סוגרים עסקה באולם או בגן, אלא נעזרים במפיק חתונות שתופר עבורם את כל האירוע. מה זה בדיוק אומר, ומתי אתם צריכים אחד כזה?

בתמורה לכמה אלפי שקלים אתם יכולים להיות פטורים מכאב הראש של ארגון החתונה, ולהפיל על אדם אחר את הטיפול בכל העניינים הנוגעים לערב הגדול שלכם. לפני שאתם רצים לדפי-זהב כדאי שתדעו מה אתם מחפשים: מפיק שיתפור לכם חתונת פאר עתירה בגימיקים, או מפיק שיקים לכם בלב השדה אירוע שטח מתוקתק? לרוב המפיקים תהיה התמחות באחד משני הסוגים.

דנה רון ובן זוגה יריב נתי שייכים, יש להניח, לזן הראשון. אחת מההפקות הגדולות של השניים הייתה חתונתה של עינב בובליל, שכללה מסיבת רווקות באילת, מסיבת חינה ואירוסין, טקס נישואים ומסיבת חתונה גדולה לאחריו.

"החתונה שלי הייתה אירוע גדול עם הרבה מאוד אנשים, והיה צריך מישהו שיעשה את זה", מסבירה בובליל. "כשיש לך 1,500 מוזמנים זה קשה לטפל בהכל לבד. דנה עזרה לנו לבחור את כל המרכיבים של החתונה: הבגדים, הצלם והדי.ג'י, ואני סמכתי על הטעם שלה. היא יודעת עם אילו ספקים כדאי לעבוד וכמובן שהיא משיגה גם מחירים טובים יותר".

בין היתר הייתה ההפקה אחראית לחלק מהרעיונות היצירתיים בחתונה, כמו למשל לאקרובטים הלבושים כמלאכים שהתעופפו באמצעות כבלים מעל החופה של בובליל. "אני בחיים לא הייתי חושבת על דבר כזה. דנה הביאה את הרעיונות המיוחדים", אומרת הכלה.

מי בוחר לפנות למפיק חתונות? "כשזוג מעוניין בחתונה סטנדרטית באולם, הוא בדרך כלל לא פונה למפיק", עונה מארגנת החתונות קרין מוסקונה. "התפקיד של המפיק הוא להביא את הקריאטיביות. הקהל שאני עובדת איתו הוא קהל שרוצה לעשות אירוע שונה עם אמירה אישית, לא לקבל מהאולם רשימת ספקים שצריך לבחור מתוכה. זה יכול גם להיות זוג שאין לו כוח או זמן להתעסק עם כל הפרוצדורות שמסביב. וכן, אלה אנשים שיש להם יכולת תקציבית לשלם עבור השירות הזה".

אין תמונה
אחראית לרעיונות היצירתיים. דנה רון

מוסקונה מבהירה עד כמה עמוקה ההתערבות של ההפקה בתכני החתונה: "זה מתחיל מגדול, מהשאלה מה יהיה הקונספט של החתונה ואיך היא תיראה, ויורד לפרטים הכי קטנים. אני יכולה לייעץ לכלה לגבי המראה שלה ואפילו לבחור איתה יחד שמלת כלה, הכל תלוי בכמה הזוג רוצה את המעורבות שלי".

מיכאל לוין מ"האוהל הששה עשר", מפיק חתונות שטח כעשר שנים, קצת מסתייג מההגדרה של מוסקונה. "אני מפיק חתונות, אני לא סטייליסט, ואני לא אבחר לזוג את השמלה והחליפה או את התסרוקות והטבעות", הוא אומר. הוא כן מדגיש את הצד הטכני והלוגיסטי שהוא תורם ללקוחותיו: "מפיק חתונות באולם שונה ממפיק של חתונות בשטח או בטבע. אני אחראי לבדוק איזו תשתית יש להקמה, ואני דואג לחשמל, למים, לסניטריה ולדרכי הגישה. חוץ מזה, התפקיד שלי הוא לשמש פעמים רבות כפסיכולוג של בני הזוג. לפעמים יש מתחים בין הזוג וההורים, ובגלל שאתה באמצע אתה מקבל את האש מכל הכיוונים", מתאר לוין את שדה הקרב. "הרבה פעמים המפיקה הופכת לחלק מהמשפחה, היא יושבת עם האם והבת ומלבנת ביניהן את הדברים", מסכימה מוסקונה עם התיאור. "זו לא רק הפקה טכנית, אתה נכנס ממש לקרביים".

חתן וכלה מסתכלים אל האופק (צילום: istockphoto)
לפעמים צריך להרים חתונה שלמה משדה אחד ריק | צילום: istockphoto

כאשר הוא נשאל על בקשה יוצאת דופן אותה התבקש למלא במסגרת תפקידו, לוין משיב כי כאשר אתה מפיק חתונה אין בקשות מוזרות, הכל הולך. "פעם מישהי אפילו ביקשה ממני לארגן לאירוע שלה מריחואנה לאורחים", הוא נזכר בחיוך.

עבודת ההפקה לא מסתיימת עם גמר ההכנות לחתונה. "בערב עצמו אני מתרוצצת מסביב לשעון עם מכשירי קשר, ודואגת שהכל יתבצע כמו שצריך: שהאנשים יתיישבו במקומות הנכונים, שהאוכל יהיה מוכן בזמן, שהחתן והכלה יכנסו ברגע הנכון, שהרב לא יאחר, שהטבעת תחכה לחתן בחופה, שהלהקה תתחיל לנגן את השיר בטיימינג עם שבירת הכוס– חתונה זה פאזל שמורכב מהרבה חלקים קטנים".

העלות של הליווי הצמוד מתחילה מכמה אלפי שקלים, אך מוסקונה נמנעת מלנקוב במחיר. "שכר ההפקה נקבע לפי גודל האירוע וכמות העבודה, וזה מאוד תלוי: יש אירועים שאנחנו מקימים מאפס, בונים במות, מביאים דברים מחו"ל, מייצרים רהיטים, תופרים בדים במיוחד ומביאים להקות ואומנים, ולכן ברור שזה לא אותו שכר הפקה כמו לאירוע סטנדרטי".

מיהו קהל הלקוחות הפונה למפיקים? "בשכבות של העשירון העליון זה נפוץ מאוד", מאשרת מוסקונה, "אבל בשנים האחרונות יש מגמה חדשה. גם אנשים מהמעמד הבינוני, שאין להם המון כסף אבל הם עובדים קשה ומאוד עסוקים - גם הם התחילו לפנות למפיקי חתונות".

>> "בבקשה, רק אל תציע לי נישואים: זה קיטש מלאכותי ודביק"