בערב החתונה שלה, לפני כחודש, גררו שלושה צעירים לא מוכרים את ח' הכלה לבר - והרימו כוסית לחייה. "תהיתי מיהם, אבל הנחתי שהם קרובי משפחה של בעלי", היא אומרת לנו הבוקר. "התכוונתי לשאול אותו במהלך הערב, אבל זה פרח לי מהראש".

אחרי שהתפזרו האורחים וח' ובעלה הטרי נותרו לבד, היא נזכרה לשאול אותו על הצעירים התמוהים. "הוא אמר שגם הוא תהה לגביהם ורצה לשאול אותי את אותו הדבר", סיפרה. כשהם מוטרדים מהנוכחות המוזרה בחתונה הפרטית שלהם, הגיעו בני הזוג למחרת לארוחה משפחתית. "המגנטים מהאירוע עברו בין כולם, ואף אחד לא זיהה את האנשים האלה. אז הבנו שמדובר במסתננים".

 עוד בערוץ הנשים:

ח' פרסמה פוסט נזעם בפייסבוק, בו ביקשה מקהל חבריה לעזור לה לאתר את האורחים הלא קרואים שכיבדו אותה בנוכחותם בחתונתה. "מסתבר שקיימת תופעת הסתננות לחתונות בה אנשים שאינם מוזמנים לחתונה או מכירים את הזוג המתחתן מגיעים לחתונה, אוכלים, שותים רוקדים ומצטלמים (המון!), גם עם הזוג המתחתן", כתבה. "לחתונה שלנו הגיעו שלושה אורחים לא רצויים שלכל אחד אמרו שהם מצד אחר, אני ראיתי אותם וחשבתי שהם בטח משפחה רחוקה של בעלי. הם ביקשו להצטלם איתי למגנטים, לקחו אותי לדרינק על הבר ואני כמובן הייתי נחמדה למשפחה של בעלי.
ולו הם עשו את אותו דבר.
אלה המסתננים כמו שאנחנו קוראים להם, אנחנו יותר מנשמח למצוא אותם לא בשביל לנקום או משהו כזה, פשוט להסביר להם מה הם בעצם עושים ומה העלות של זה עבורנו בכדי שזה לא יקרה גם לכם".

לדפוק חתונה - גרסת המציאות (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
לא בשביל לנקום או משהו כזה. הפוסט המקורי | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

"לא יודעים מי חוגג, לא יודעים מה חוגגים, באנו לעשות שמח"

שבוע מפרסום הפוסט הגיעה לידיה של ח' תמונה שהועלתה לאינסטגרם, ובה נראים המסתננים שלה, מתויגים באולם האירועים בו נערכה החתונה, לצד הכיתוב הבהמי-משהו: "לא יודעים מי חוגג, לא יודעים מה חוגגים, כן יודעים שאנחנו כאן כדי לעשות שמח. ולאכול. ולשתות". מכרה של חבר עשתה את הקישור והעבירה לכלה את הראיה המפלילה. ח' פרסמה צילום מסך של חשבון האינסטגרם, ובעקבותיו קיבלה גם את התנצלות המסתננים.

רוב המגיבים לסיפור (הקצת משעשע, חייבים להודות) הסכימו שמדובר בבילוי מפוקפק והזוי למדי עבור האורחים הלא מוזמנים, אבל גם תגובתה של הכלה זכתה לביקורת. אנחנו, במקומה, פשוט היינו צוחקים מהסיפור – בטח שלא מצפים להטיף למסתננים מוסר ולהסביר להם מה היו העלויות של הבילוי האסור שלהם. אחרי הכל, עושה רושם שמדובר בחבר'ה צעירים ולא מזיקים, שגם אם בחרו בבילוי לא מאוד מוסרי (ובעיקר התרברבו אודותיו באופן די מכוער) – הרי שהם אינם נוכלים סדרתיים ובוודאי שאינם גורמים לנזק כלכלי אמיתי עבור הזוגות הנישאים.

לדפוק חתונה - גרסת המציאות (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
המסתננים בפעולה | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

"עשינו את זה בתחושת שליחות"

את תגובת הצעירים מהחתונה המדוברת לא הצלחנו להשיג, אבל מצאנו את ר', צעיר נורמטיבי בעל עבודה מכובדת, שהודה בפנינו שגם לו עבר כ"מסתנן". בתור נער בעמק חפר, הוא מספר, היו הוא וחבריו מרבים להיכנס לחתונות לא-להם. "גדלנו בתקופה בה על כל פרדס באזור שלנו הקימו גן אירועים", הוא אומר לנו הבוקר. "עבדנו בגנים האלה כסדרנים בחניה, בריסוס, בסבלות ובעבודות שונות אחרות. נחותים מאיתנו היו רק עובדי הקייטרינג העירוניים, אליהם התייחסנו בבוז.

"אני מספר את כל זה כדי להסביר שבאמת הרגשנו שמגיע לנו. ולכן, בימים שלא היינו עובדים לפעמים היינו מתלבשים יפה ומכבדים זוג זה או אחר בנוכחותנו. לאחר כמה הסתננויות חינמיות החלטנו כן לשים מגבית צנועה של 50 שקלים לראש. יש לציין שלא היינו מרבים לאכול, אלא רק לשתות וגם זה לא בחזירות. בסך הכל עשינו זאת בתחושה של שליחות - הרגשנו שאנחנו הפרטיזנים של תעשיית החתונות".

מה היית אומר ל-ח' הכלה, שלקחה את העניין די ברצינות?
"הייתי אומר לה שהעובדה שיכולים להיות אנשים שהיא בכלל לא מזהה ביום שאמור להיות האינטימי והמרגש בחייה – היא הבעיה. מה זה משנה אם זה החברים של האחיין של בעלה מהעבודה או כמה נערים חמודים בלי תכנית לערב ליל חמישי?".

 >> "בתור אמא קשה להצליח להיות אישה מטופחת"