זוכרת את הסצנה המיתולוגית מ"חברים", זאת שבה מוניקה, בעזרתן של פיבי ורייצ'ל, נכנסה לשדה הקרב של מכירת ענק של שמלות כלה בהנחות מטורפות? ובכן, זאת לא רק סצינה מתוך סיטקום מהניינטיז מתברר, אלא מציאות של ממש. ניקי סוסייה מוושינגטון הגיעה במיוחד לניו יורק לכבוד המכירה השנתית בכלבו "פיילינ'ס בייסמנט", שם נמכרות שמלות כלה בשווי עשרות אלפי דולרים בעשירית ממחירן המקורי. לניקי לא הייתה שום כוונה לצאת בידיים ריקות. מצד שני, לא הייתה לה בעיה ללכלך אותן ולהילחם עד חורמה כדי להשיג את השמלה שלה. היה לה ברור: היא יוצאת משם עם שמלת מעצבים מופתית במחיר מצחיק.

אין תמונה
כלה אחת, 50 מלוות. חוויה צפופה

זהירות, בריידזילות בדרך

סוסייה גררה אחריה את אמה, את השושבינות ואת גיסתה לעתיד, שלבשו כולן חולצות ירוקות עם הכיתוב "שיכור זה השחור החדש", והיו הראשונות בתור של מאות כלות לעתיד, שחיכו לפתיחת החנות. "זאת מלחמה", היא אמרה לניו יורק דיילי ניוז. "אנחנו הולכות לתפוס כמה שיותר שמלות ולרוץ למראה".

אין תמונה
המרדף אחר השמלה הלבנה מעולם לא נראה אלים כל כך

סוסייה לא היתה היחידה, כאמור: מאות בריידזילות והפמליות שלהן התייצבו כבר ביום חמישי וחיכו לתחילת המכירה, שמכונה Running of the Brides (או בעברית – כלות מטורפות בריצת אמוק). חלקן הגיעו מרחוק - ניו ג'רזי, פנסילבניה, ואפילו ווירג'יניה, ולכולן הייתה תוכנית – לצאת עם השמלה המושלמת, ויהי מה, גם זה כרוך בהתערטלות מול זרים, דריסה של בנות אחרות בדרך והשפלה פומבית.

"הייתי קצת יותר צנועה מאנשים אחרים, בלשון המעטה", סיפרה לורן גרייס מניו ג'רזי, שמדדה שמלות על בוקסר וגופייה. "בנות מסוימות התפשטו לגמרי, ונשארו רק עם תחתונים". לצוות של גרייס, שכלל את דודתה ושלוש שושבינות, הייתה אסטרטגייה מתוקתקת מראש – שתיים מהן רצו פנימה ותפסו מקום למדידות, בעוד שהשלוש האחרות התרוצצו בחנות ותלשו שמלות מהמדפים. הבנות נשאו גם בלונים צהובים שנועדו לסייע להן למצוא זו את זו בתוך הכאוס ששרר שם.

בשעה טובה ומוצלחת: נמצאה שמלת כלה ב-499 דולר בלבד

לורן ומשפחתה הגיעו לניו יורק לילה קודם ושהו במלון בקרבת החנות. הן הגיעו ל"פיילינ'ס" בארבע בבוקר כדי לתפוס מקום בתור, וזה השתלם: אחרי מדידות רבות נמצאה השמלה המושלמת במחיר מציאה – רק 499 דולר במקום 3,000.

אין תמונה
היו גם כאלה שהתפשטו כליל. הכירו את הכלה הסולידית
אין תמונה
שווה את המחיר?

בנות רבות הגיעו עם עזרה מבחוץ כדי לשים את ידן על כמה שיותר שמלות. ג'ואנה דיחסוס, למשל, שמה פס על האמונות הטפלות שלפיהן לבעל אסור לראות את אשתו בשמלה לפני החתונה, וגררה למכירה את ארוסה. הכלות לעתיד הסתובבו עם שלטים גדולים, ועליהן רשמו את המידה שאותה הן מחפשות, כדי לקבל עזרה מהמוכרות האומללות בכלבו.

ומה עלה בגורלה של ניקי סוסייה? אפשר להירגע: סוסייה הלוחמת הספיקה למדוד כ-40 שמלות ב-25 הדקות הראשונות שלה בחנות. אחרי שעה וחצי של מדידות, ובניסיון ה-66 שלה, היא סוף סוף מצאה את השמלה המושלמת לחתונתה באוגוסט – שמלת סטרפלס שעלתה לה 249 דולר. השאלה האמיתית היא, מה מחיר הכבוד העצמי שלה.

>> כבר הכרת את הכלה הספרנית? כלות עם קטע
בא לך סיבוב שופינג מהבית? היכנסי ל-StyleRiver