עינב בובליל כלה (צילום: עודד קרני)
והנה אחת שממש לא צריכה עזרה. בובליל ביום חתונתה | צילום: עודד קרני

כשזה מגיע לאישה, שמלה וחתונה - נדמה שאין שום דבר שיכול להפתיע אותנו. וכדי שזה לא יישמע כאילו אנחנו בעד הכפשת המין הכלתי כולו, נדאג לומר שהכותבת שכבר הייתה שם מעידה על עצמה בלבד ועל כמה מחברותיה הטובות. כי מה, מה אנחנו לא עושות כדי להיראות במיטבנו בערב המיוחל? משזפות בהתזה או תחת קרני השמש האכזריות, נוקטות בדיאטות קיצוניות עד כדי הרעבה, סובלות משנאת אדם עצבנית וכלבתיות יתר, ומאמינות באמת ובתמים שאנחנו נמצאות במרכז היקום ומטרתם של כל הנתינים הוא לתת לנו אהבה ולפזר לנו צ'קים. אגב, זה לא משהו שלא קורה גם בימים כתיקונם, אבל בהכנות לחתונה – המחלה הופכת פעילה עוד יותר. ובכן, כעת מתברר לנו שהמצב קשה עוד יותר ממה ששיערנו: לפי נתונים שהתקבלו מאיגוד המנתחים הפלסטיים בבריטניה יותר ויותר כלות לעתיד מבקשות כעת לבצע ניתוחי חזה במיוחד ליום החתונה.

ובמספרים: ב-2007, הדרישה לניתוחי חזה עמד על 6,487, ובשנה שחלפה, הייתה עלייה ניכרת של 30 אחוזים, מה שהקפיץ את מספר המבקשות להתנתח ל-8,439. מאז ינואר 2009 בלבד, ישנה קפיצה של 75 אחוזים בגזרת ניתוחי החזה, כאשר 60 אחוזים מתוכן הן כלות לעתיד שפשוט חייבות ציצי עומד מתחת לשמלת הכלה שלהן.

מארגני חתונה תולים את האשמה בדרישה המוגברת להגדלות חזה בעיצובן של שמלות הכלה כיום. לדבריהם, השמלות לא עושות חסד לבנות שלא בורכו בדדיים גדולים או בבטן שטוחה. מריה יאניקריס, הבעלים של חנות שמלות כלה בצפון לונדון סיפרה לדיילי מייל כי לא מעט נשים ביקשו ממנה לדחות את זמני המדידה. כשהן הגיעו אליה בשנית, היא גילתה שהן מאובזרות בציצי יציב ואיתן. "השמלות של היום תואמות למה שראינו בשנתיים האחרונות על מסלולי האופנה והן נקראות שמלות ערב זוהרות. מה שאומר שהן נופלות וצמודות לגוף. אם נסתכל עשר שנים אחורה, לא יכולת לשלב את התיאור 'סקסי' עם כלה - זה לא נחשב הולם. אבל כיום, הכלות רוצות להשוויץ בפיגורה שלהן", אומרת יאניקריס.

שדיים בפרופיל (צילום: bns124, Istock)
רוצות להיראות מושלם בשמלת כלה | צילום: bns124, Istock

ומהצד השני של המתרס, ניצבת רשת סרג'יקר אשר באמתחתה שישה סניפים בבריטניה. שם מספרים כי לא פעם, סירבו לטפל ולנתח נשים לפני חתונתם וזאת מכיוון שהן לא השאירו טווח זמן של התאוששות לפני האירוע. המטופלות צריכות לחשב שישה שבועות לפחות לפני האירוע הגדול כדי להתאושש לגמרי, ועוד כחודשיים וחצי עד לתוצאות מושלמות של החזה החדש. ואנחנו חשבנו שהייתה כאן אג'נדה מוסרית שאומרת קבלי את עצמך כמו שאת, זה רק ערב אחד שחולף מהר יותר ממה שחשבת. מצד שני, במקום שהכסף מתגלגל, האג'נדה קופצת בנג'י מהחלון.