נינט קיבלה השבוע הצעת נישואין מרגשת עם טבעת יוצאת דופן, אותה מעטר יהלום שחור משחור. עוד לפני שניגשנו לבדוק, הייתה לנו הרגשה שהחבר של נינה יודע מה הוא עושה, ובכלל, מתאים לה שחור. אבל אחרי ששאלנו כמה יהלומנים, גילינו שמדובר בטרנד החם של עולם התכשיטים – כרגיל, נינט עושה את זה הכי אלגנט שיש.

הכי זול, הכי טרנדי

אז מה זה יהלום שחור? "ניתן למצוא בטבע יהלומים בכל הצבעים", אומר גל חרט (סחה על השם!), מנכ"ל חברת דיאמונד פקטורי לעיצוב וייצור תכשיטי יהלומים. "ככל שהצבע יותר נדיר, המחיר של היהלום עולה - כאשר היקרים ביותר הם היהלומים הוורודים, הכחולים, הירוקים והאדומים, שמחירם מגיע למיליונים ואפילו לעשרות מיליוני דולרים ליהלום בודד". לדבריו של חרט, גם היהלום השחור מצוי בטבע - אבל אלה שנראה על תכשיטים יהיו, לרוב, דווקא צבועים. "אפשר למצוא יהלומים שחורים בטבע, אבל הגוון שלהם יהיה בדרך כלל לא אחיד. את היהלומים האלה מכניסים לתהליך שמעניק להם גוון שחור ואחיד בכל חלקי האבן". גם יהלומים בצבעים אחרים אפשר לצבוע בשחור.

מבחינת סוחרי היהלומים, אומר חרט, היהלום השחור הוא הזול ביותר - והנחשב כיהלום הכי פחות איכותי; וזו בדיוק הסיבה מדוע הוא הפך למבוקש כל כך בשנים האחרונות. בעוד יהלום לבן עגול במשקל קראט אחד יעלה כ-4,000 דולר, מחירו של יהלום זהה בצבע שחור יעמוד על 500 דולר בלבד. "בגלל המחיר האטרקטיבי, ניתן לשלב יהלומים שחורים בקולקציות של תכשיטי אופנה ולא רק בקולקציות של תכשיטי יוקרה", מסביר חרט.

טבעות עם יהלומים שחורים (צילום: מנחם רייס, צפריר קאשי, יח"צ חול, אלכס קורצנקו)
טבעות עם יהלומים שחורים | צילום: מנחם רייס, צפריר קאשי, יח"צ חול, אלכס קורצנקו
טבעות עם יהלום שחור: 1. תכשיטי סופיה לרשת אימפרס, 5,280 שקל; 2. אימפרס, 1,899 שקל; 3. רויאלטי, 2,820 שקל; 4. אימפרס, 3,100 שקל; 5. רונית זילברשטיין, 10,500 שקל

ואכן, האבן השחורה החלה בשנים האחרונות לתפוס תאוצה, והיא נוצצת מאצבעותיהם של כל המי ומי. לדברי מעצבת התכשיטים נטעלי ירושלמי, יוסי ונינט הכי מעודכנים בשיק הניו יורקי: "היהלום השחור הוא הטרנד הכי חם כיום. לאחרונה התהדרו ביהלומים שחורים הזמרות ריהאנה, ג'י לו וקטי פרי, וגם שרה ג'סיקה פרקר ידועה כחובבת מושבעת של הטרנד".

את היהלום השחור אפשר לראות גם על טבעות אירוסין. "הוא משתלב יפה על זהב לבן, שמבליט עוד יותר את הצבע השחור", אומרת ירושלמי. "כדי להבליט את האבן המיוחדת הזו עוד יותר, אני הייתי משבצת יהלום שחור על טבעת צרה".

>> חיים כהן: "מי רוצה לראות את הבת שלו אוכלת ארטיק כמו מורן אטיאס?"