חתן בחתונה יוקרתית בטירת ענק בכפר בריטי חשוד שהצית שריפה שכילתה את הטירה בה נערכה החתונה השבוע. הסיבה: חילוקי דעות כספיים עם בעלי המקום. אגף שלם בטירת פקפורטון בצ'שייר נהרס, ו-70 המוזמנים לחתונה פונו בזמן שיותר מ-100 כבאים ניסו להילחם בלהבות. המשטרה עצרה את החתן לחקירה בחשד שהצית את השריפה שלקח למעלה מ-12 שעות לכבות.

אין תמונה
הטירה השרופה. לא חבל?

"מזל גדול שכולם בסדר, אך השריפה גרמה לנזק רב"

האזעקה החלה להתריע על השריפה בחמש לפנות בוקר, כשאש פרצה בחדר האורחים של הטירה. מדובר בחדר הגדול ביותר במקום, שהריהוט בו כולל נברשות יקרות ושטיחים בעלי ערך. האורחים, חלקם עדיין לבושים בחליפות ושמלות ערב, פונו לחצר הטירה על ידי צוות המלון. למרבה המזל, רוב האורחים היו בחדריהם במלון שבטירה, ולא נכחו במקומות בהם האש השתוללה.

"כנראה שהחתן רב עם בעלי המקום במהלך הלילה", אמר מקורב לחקירה לדיילי מייל והוסיף, "זה מזל גדול שכולם בסדר, אך השריפה גרמה לנזק רב". בעלי הטירה משער כי הנזק למקום עומד על כשני מיליון דולר. צוותי הכיבוי וההצלה במקום דיווחו שכל האגפים בהם דלקה האש, הכוללים רבע משטח הטירה – נהרסו טוטאלית. "האש הייתה חזקה במיוחד, ובשילוב עם ריהוט העץ, נדרשו כמה שעות להשתלט עליה", אמר הדובר במקום.

במקום עובדים למעלה ממאה אנשים, ופגיעה בו משמעותו פגיעה של ממש בכלכלת האזור. "זו ממש דרך נהדרת להתחיל חיי נישואים", אמר אחד העובדים בטירה, "הטירה היא מקום מושלם לזוג ליום הכלולות, ובמקום לנצל אותו - הם בזבזו חצי לילה קופאים מקור בחוץ, מסתכלים על הבניין היפה הזה נשרף".

אין תמונה
במקום להנות מהמקום, העדיף להרוס את היום הגדול. הטירה, מתוך האתר הרשמי

כל אירוע בטירה עולה כעשרת אלפים דולר

למרבה המזל, בשל הקירות העבים במבנה שבנוי בסגנון ימי הביניים, לא עברה האש לשאר חלקי הטירה, והמבנה הארכיטקטוני שלה נשאר יציב. כוחות הכיבוי נשארו בטירה לילה נוסף, וזוג נוסף שהיה אמור להתחתן במקום הצליח לעשות זאת, למרות שנאלץ להתמודד עם החלפת אולם קבלת הפנים. "20 זוגות נוספים שהחתונות שלהם מתקרבות רצו לדעת מה יעלה בגורל המקום", אמר המנכ"ל כריס ניילור, "והאמת היא שאנחנו פשוט לא יודעים".

אין תמונה
סוויטת הכלות נשמרה למזלנו

טירת פיקפורטון נבנתה בשנות ה-40 של המאה ה-18 בסגנון גותי, והיא נחשבת לגדולה במיוחד, ועשויה בדקדקנות מופתית. אחד האזורים בה אפילו שימש כסט צילום, וניתן לראות אותה ב"ד"ר הו" ובסרט "רובין הוד". ב-2005 קנתה אותה משפחת טיילור, והפכה את הטירה למלון בו נערכות חתונות, אחרי שהשקיעה כשלושה מיליון דולר על שיפוצה, כשכל אירוע בטירה עולה בערך עשרת אלפים דולר.

>> 10 סיבות לגיטימיות להבריז מחתונה