כשיום חתונתה של שגית (29) התקרב, לא סידורי הישיבה או בחירת התסרוקת הטרידו אותה - אלא ניהול הזמן. "זה כל כך קשה להספיק להיפגש עם ספקים, לחפש שמלת כלה ולמצוא מקום לאירוע כשאת עובדת במשרה מלאה", היא מספרת, "וזה עוד בלי להזכיר מפגשים עם חברות, ספורט ושאר עיסוקים". כדי להקשות על העניינים עוד יותר, שגית בדיוק התחילה עבודה חדשה כמנהלת מותג. "אין לי זמן עודף בכלל כדי לקחת אחר הצהריים חופשי פה ושם, וזה לא נראה מקצועי כל כך כשחברי לעבודה שומעים אותי משוחחת בטלפון בענייני החתונה", היא אומרת.

אם גם את לוחשת מילים כמו "בופה" ו"גווני שמנת" לתוך הטלפון הנייד שלך וחוששת שהבוס יתפוס אותך על חם כשאת גולשת באתרים של גני אירועים, את בוודאי מבינה על מה שגית מדברת. אז איך תתכנני את החתונה מבלי למצוא את עצמך מפוטרת?

אישה בלבן מקלידה על מחשב (צילום: jupiter images)
אף אחד לא מסתכל? קדימה, גוגל איט | צילום: jupiter images
לגלוש כל הדרך לחופה

החדשות הטובות הן שהודות לפלאי הטכנולוגיה, קל היום יותר מתמיד להשיג מידע חשוב, ובמהירות. הוסיפי לרשימת האתרים המועדפים שלך פורטלים ופורומים העוסקים בחתונות. אחרי שתתמקדי ברשימה של כישרונות מבטיחים, תוכלי לגלוש לאתר שלהם כדי לקבל אינפורמציה יותר מפורטת. כל עוד את שומרת על דיסקרטיות ומקפידה שזה לא יפריע לעבודה, מעסיקים רבים יעלימו עין כלפי שימוש אישי באינטרנט. ישנם מעסיקים שכן מפקחים על השימוש באינטרנט ויכולים לראות באילו אתרים גלשת במשך כמה שעות. נסי לגלות מהי מדיניות החברה בעניין זה בעזרת מנהל טכנולוגיות המידע של החברה.

לקבל אימיילים לעבודה זה בדרך כלל בסדר, רק היזהרי לא לסתום את התיבה או לחטוף וירוס. בכל מקרה, לתכתובות פרטיות עדיף להשתמש בחשבון האימייל הפרטי שלך. אם את מוצאת את עצמך מוצפת בהודעות, השיבי להן בזמנך הפרטי - בהפסקת הצהריים שלך או אחרי שעות העבודה.

שיחות טלפון: עדיף מהנייד הפרטי

למרות שאפשר לסגור הרבה מאוד קצוות באמצעות האימייל, שום דבר לא עולה על שיחה ישירה. אופי עבודתך צריך להקנות לך מושג לגבי כמות השיחות הפרטיות שאפשר לקבל בסובלנות. כך למשל, אם את טלפנית במרכז שירות לקוחות, גם שיחה אחת יכולה להיות אחת יותר מדי.

עדיף להימנע משימוש בקו של המשרד לניהול שיחות פרטיות בענייני החתונה, ולהעדיף להשתמש בטלפון הנייד שלך לצורך שיחות אלה. השאלה היא כמה זמן לוקח לך לנהל את השיחות; לחילופין, הניחי לשיחות להגיע לתיבה הקולית והשיבי עליהן בזמן הפסקת הצהריים.

ודאי שהרינגטון שלך לא מעצבן ושהווליום שלו נמוך, בעיקר אם את עובדת בחלל פתוח. אם הטלפון שלך מצלצל ללא הפסקה, בקשי מהספקים להתקשר אלייך לאחר שעות העבודה או בסופי שבוע. את גם תרגישי יותר נוח לדבר על כסף בפרטיות בביתך.

כלה מדברת בטלפון ומחזיקה מתנה (צילום: אור גץ)
"מה 350 למנה? סגרנו על 290!" | צילום: אור גץ

פגישות מרוכזות ביום חופש

ימי שישי בבוקר הן הזמן של הכלות לעתיד. במקום להתחרות עם הקהל של יום שישי, נצלי את ימי החופשה השנתיים שלך ואז תכנני את הזמן בדיוק צבאי, תוך קביעת פגישות עם ספקים בזו אחר זו. אם אין לך אפשרות לקחת יום חופש באמצע השבוע, ודאי שאת מפיקה את המיטב מימי שישי על ידי תכנון טקטי מראש. מומלץ לצאת כמה שיותר מוקדם. זה אומר 9:00 בבוקר, כשהדלתות נפתחות.

כדי לנצל את הזמן אפילו יותר, אל תחששי להאציל סמכויות. אם את יכולה, שכרי עזרה מקצועית של מארגנת חתונות, אולם אם זה מעבר לתקציב שלך אל תתביישי לבקש עזרה מחברות טובות ומבני משפחה. תתפלאי לגלות כמה אנשים מוכנים להושיט יד ברצון.

אפשר לכלול גם את החתן בתכניות. על פי רוב, החתנים חשים מאוימים מהתכנונים המדוקדקים (או מהתקפי הזעם) שלך ומעדיפים לשמור מרחק ביטחון, אבל גם הם ישמחו לקבל פרויקט משלהם לעבוד עליו. רק הקפידי לתת להם הכוונות ספציפיות מאוד, כדי למנוע חוסר הבנות או הפתעות של הרגע האחרון.

צאי מהמתח

למרות שהיא לא הרגישה את זה בזמן אמת, שלושה חודשים אחרי נישואיה הודתה עדי (27), סוכנת נסיעות, שתכנון החתונה השתלט לה על החיים. "בעבודה עשיתי מה שיכולתי כדי לחמוק מתחת לרדאר", היא נזכרת. "התחמקתי לשירותים כדי לעשות שיחות עם הנייד ושלחתי אימיילים כשהבוס שלי לא הסתכל. זה היה כמו לנהל חיים כפולים".

השילוב של תכנון חתונה ומשרה תובענית יכול להתיש כל בחורה. הצעד הראשון בצמצום המתח שלך הוא לאתר בדיוק מאין הוא מגיע. בדקי מה מכביד עלייך ביותר: האם זו העובדה שלקייטרינג אין קינוחים שנראים לך או שהצלם לא מוכן לספק מצלמות וידאו ללא כבלים. יותר מדי שיחות עם ספקים בעיתיים יכולות להיות מתסכלות, אבל שווה לעשות זאת כדי לוודא שאתם משדרים על אותו גל. כמובן, אם יש לך בעיות חוזרות ונשנות עם ספק כלשהו, את צריכה לשקול ברצינות למצוא לו מחליף. מוטב להחליט על כך מוקדם ככל האפשר ולבקש המלצות מחברים ומבני משפחה שנישאו לאחרונה.

כלה עובדת (צילום: hartphotography1, Istock)
לא לסמס באמצע פגישה, לא לחפור לקולגות במשרד | צילום: hartphotography1, Istock

זה בסדר לברר גם עם אנשים במשרד, אבל הקפידי שהמתח שלך לא יתבטא בעבודה. העמיתים שלך אולי יהנהנו בהבנה בזמן שאת מתלוננת על מעצבת השמלה שלך, אבל רוב הסיכויים שהם בסך הכל מתנהגים בנימוס. אם תחסכי מהם את הפרטים המלאים, הם דווקא יגלו יותר נכונות לחפות עליך בעת הצורך.

זה הכרחי עוד יותר עם הבוסית שלך, כי אין דבר שמכבה את הזוהר שאחרי החתונה מלגלות שאת מובטלת. הראי לה שהעבודה היא עדיין העדיפות הראשונה שלך. היי מאורגנת וקשובה בישיבות (בלי חלומות בהקיץ על השמלה שלך), אל תחמיצי דד-ליינים חשובים והגיעי למשרד מוקדם או עבדי שעות נוספות מדי פעם. אם תקפידי רוב הזמן להישאר מקצוענית כפי שאת, תגלי שהפסקות הצהריים הארוכות שלך והגלישה באינטרנט מתקבלות בסלחנות.

מה אסור לעשות?

  • להתפרץ בבכי לפני עמיתים כי "אני פשוט משתגעת".
  • לסמס למעצבת החופה בזמן ישיבות.
  • להיעלם לשעתיים בזמן הפסקת הצהריים כדי למדוד את שמלת הכלה שלך.
  • להחמיץ דדליין כי את עסוקה בחיפוש אחר צלם.
  • לבקש מעמיתים לחפות עליך שוב ושוב כשאת רצה לסידורים.
  • להניח לטלפון הנייד שלך לצלצל כל יום, כל היום.
  • להתקשר לבן זוגך מדי שעה עגולה עם דיווחים.
לבחירת מגזין במתנה לחץ כאן
>> הטרנדים החמים בעולם החתונות ב-2011