בעוד שעל בחירת טבעת האירוסים אין לך ממש שליטה (מה שלא מפריע לך כמובן ללכת ולהחליף אותה יום אחרי כריעת הברך), הרי שטבעת הנישואים היא לגמרי החלטה שלך. בכל זאת, מדובר בקשר הכי ארוך שצפוי להיות לך עם תכשיט: טבעת שאמורה ללכת איתך בטוב וברע, בחולי ובקשיים, עד יום מותך. זאת בהנחה שאת ומי שבחרת לא תפלו בסטטיסטיקה. אז אם את מחפשת רעיון לטבעת שתלך איתך רחוק, הנה כמה סיפורים של נשים עם שלל סוגי טבעות, שהסבירו למה בחרו דווקא בזאת שלהן.

הטבעת של קרן

"כפות הידיים שלי הן לא מושא לגאווה, בעיקר כי הן נראות לי כמו ידיים של בן 12, ולכן אני לא מושכת אליהן תשומת לב עם אקססוריז. חיפשתי טבעת שלא תבלוט אבל שכן תצליח להדגיש את הנערות הלא סקסית שמבצבצת מבין אצבעותיי הקטנות. בחרתי בטבעת עדינה ודקה במיוחד, שנראית קצת של ילדה בכיתה ד', אבל יש לה קסם ואופי: היא עשויה זהב אדום, מלוטשת בגסות ומצופה באבק יהלומים".

נרכשה ב: 2009, "בטבעת זו".
מחיר:
400 שקל.

טבעת-קרן (צילום: אורטל דהן)
קטן וקולע. הטבעת של קרן | צילום: אורטל דהן

הטבעת של יפית

"האמת שלא ממש הקדשתי תשומת לב לעניין הטבעת - רק רציתי שהיא תהיה כמה שיותר פשוטה. הלכנו לצורף שחברה המליצה עליו, וביקשתי ממנו שיתאים את הטבעת לזו של האירוסים, שהיא דקיקה, משובצת יהלומים ובזהב לבן מבריק. כשחזרתי לאסוף אותה חיכה לי משהו שמזכיר טבעת שמבריגים על ראש מקלחת: דקיק, לא מעוגל וכסוף-מט. אחרי החתונה החלטתי שזה לא זה, והצורף המקסים הכין לי טבעת חדשה, באותו קונספט רק קצת יותר עבה ובזהב צהוב, והיא בדיוק מה שרציתי".

נרכשה ב: 2009, אצל שקולניק.
מחיר
: 1,000 שקל.

טבעת-יפית (צילום: אורטל דהן)
עשתה תיקון אחרי החתונה. הטבעת של יפית | צילום: אורטל דהן

הטבעת של רותם

"היו לי לא מעט תנאים לטבעת הנישואין שלי: היא צריכה להיות דקה ועדינה, לא פשוטה מדי, אבל גם לא בומבסטית ומכבידה. חשוב שאוהב אותה גם בעוד  50 שנה מבלי שתימאס והכי חשוב: שתוכל להשתלב יפה גם עם טבעות אחרות ועתידיות. בסוף מצאתי אחת כזאת שענתה על כל הדרישות. היא נעשתה על ידי צורף שמכיר היטב את הוריי, ואפילו הכין להם את טבעות הנישואים המחודשות שלהם".

נרכשה ב: 2010, אצל צורף מטעם הבורסה לתכשיטים.
מחיר
: 540 שקל.

טבעת-רותם (צילום: אורטל דהן)
עוד לא נמאס לה. הטבעת של רותם | צילום: אורטל דהן

הטבעת של נועה

"על אף האנטי שלי כלפי טבעות, היה לי חשוב שיקדשו אותי באחת. אז קניתי טבעת שמצאה חן בעיניי בלי להתחשב בחוקי הטבעות המקובלים בספר: טבעת עם אבנים קטנות צבעוניות, חמודה להפליא. אם להודות על האמת, אני לא ממש הולכת אותה. כנראה שהחתונה לא באמת משנה אנשים, כמו שאומרים".

נרכשה ב: 2009, בחנות ענתיקה ברחוב דיזנגוף, תל אביב.
מחיר
: 350 שקל.

טבעת-נועה יחף (צילום: אורטל דהן)
אנטי אבל מכבדת את המסורת. הטבעת של נועה | צילום: אורטל דהן

הטבעת של סיוון

"היה לי ברור שאני לא רוצה טבעת מסורתית. חיפשתי משהו מגניב, אבל קלאסי, ודמיינתי טבעת זהב רחבה. מצאתי את שאהבה נפשי אצל מעצב תכשיטים שהוא גם חבר וגם מעצב מוכשר ובלילות הוא בכלל גיטריסט, כך שהעיצובים שלו הם הכי רוקנ'רול סטייל. ברגע שנכנסו לחנות היא בלטה לי מבין המבחר, ולא הייתה לי בכלל התלבטות".

נרכשה ב: 2006, אצל שקולניק.
מחיר
: 1,000 שקל.

טבעת-סיון (צילום: אורטל דהן)
חיפשה משהו מגניב אבל קלאסי. הטבעת של סיוון | צילום: אורטל דהן

הטבעת של נועה

"הטבעת שלי מרובעת בחלק החיצוני ועגולה בפנימי, וכל פאה שלה חרוטה בסגנון שונה. בהתחלה חשבתי שאולי היא לא עומדת בדרישות לפי ההלכה, אבל אחרי בדיקה מעמיקה גיליתי שלא רק שהיא עוברת את כל המבחנים (כי מה שחשוב זה שהיא עגולה מבפנים), אלא שלפי הקבלה ככה צריכה להיראות טבעת נישואין: צורתה המרובעת מייצגת את הבית בעל ארבעה קירות, והעיגול מסמל את ההרמוניה בין בני הזוג. האמת שחששתי שבגלל שהיא כל כך דומיננטית היא תימאס עליי מהר, אבל אני מתה עליה, היא מאוד מיוחדת בעיניי -  גם ברמה העיצובית וכמובן שברמה הרגשית".

נרכשה ב: 2006, צורפת בשם ענבל דובדבני.
מחיר: "אני באמת לא זוכרת, כמה אלפי שקלים".

טבעת-נועה (צילום: אורטל דהן)
לא מתחרטת לרגע. הטבעת של נועה | צילום: אורטל דהן

הטבעת של דנה

"חיפשנו רעיון מגניב, וביקשנו מנועה, מעצבת התכשיטים היחידה שהכרנו אישית, שתתן לנו רעיון. בסוף יצא שהיא נתנה לכל אחת מאיתנו חישוק שעווה קטן, וביקשה מאיתנו לשחק איתו קצת בידיים כדי להטביע בו את החותם האישי של האצבעות שלנו. אחר כך היא יצקה על בסיס החישוקים האלה את הטבעות, ומה שהתקבל זה טבעות שאין לאף אחד בעולם חוץ מאיתנו - שלי עם טביעות האצבע שלה ושלה עם טביעות האצבע שלי. זה התאים לנו בדיוק - כי זה מקורי וחד-פעמי, ועם זאת הכי פשוט שיש. עד היום אנחנו מרגישות שאנחנו חייבות למעצבת חלק מהקסם של החתונה שלנו".

נרכשה ב: 2007, נועה לירן.
מחיר:
1,500 שקל.

טבעת-דנה (צילום: אורטל דהן)
חלק מהקסם של כל החתונה. הטבעת של דנה | צילום: אורטל דהן

הטבעת של לילי

"על אף שאני לא עונדת טבעות כלל, כשדיברנו על טבעת הנישואים ידעתי שאני רוצה אותה גדולה, מזהב אדום ותופסת חצי אצבע. סיפור יקר, אני יודעת. בתקופה שלפני החתונה, בעלי, מעצב תעשייתי במקצועו, עסק גם בצורפות, והיה לנו ברור שהוא זה שיעצב וייצור את טבעות הנישואין של שנינו. וכך יצא שהוא רכש את הזהב ועמל על היצירה עד הרגע האחרון. את הטבעת שלו הוא סיים בעשר בלילה, ביום לפני החתונה. מלבד אהבתי הגדולה אליה, אני גאה לומר שיש לי טבעת מעשה יד שנעשתה באהבה הכי גדולה שיכולתי לבקש".

נרכשה ב: 2007, מבעלי היקר.
מחיר
: חומר גלם 900 שקל.

טבעת - לילי (צילום: אורטל דהן)
עבודת יד של הבעל. הטבעת של לילי | צילום: אורטל דהן

הטבעת של ענת

"חברה טובה שלי התחתנה כמה חודשים לפניי, בשלב שרק חיפשנו אולם. התלוויתי אליה לבחירת הטבעות ומצאתי את עצמי בוהה בטבעת הזאת. היא פשוט מצאה חן בעיניי, נראתה לי מיוחדת וידעתי שאם לא אקנה אותה אז, אתחרט על כך ואחפש אותה בטירוף. בסוף יצא שעשינו רכישה זוגית וגם היא קנתה אחת לעצמה באותו היום".

נרכשה ב: 2009, אצל ג'פרסון טבעות.
מחיר
: 500 שקל.

טבעת-ענת (צילום: אורטל דהן)
נקנתה בהחלטה של רגע. הטבעת של ענת | צילום: אורטל דהן

הטבעת של עדי

"מאוד רציתי טבעת עבה, אבל היה לי ברור שהיא בקלות יכולה להכביד עליי ואני עלולה להתחרט על הבחירה. לכן, בחרתי בסוף בשלוש טבעות דקות  שאני יכולה לשחק איתן. בחופה בעלי קידש אותי רק עם אחת, אבל היום אני מוצאת את עצמי מג'נגלת בין כולן. אחת ה'פשרות' הכי איכותיות ונכונות שעשיתי בחיי".

נרכשה ב: 2006, אצל תומר פלד.
מחיר: 2,000 שקל.

טבעת - עדי (צילום: אורטל דהן)
"הפשרה" הכי נכונה שעשתה. הטבעת של עדי | צילום: אורטל דהן
>> השבוע בחתונה השנה: ביחרו ללנה ומעין את טבעות הנישואין שלהם