לא כולן מתכננות חתונה במשך חודשים ארוכים של מדידות, טעימות והשוואות. יש גם כלות אמיצות שמתכננות חתונה במהירות הבזק – תוך חודש או חודשיים. זה נשמע אולי קשוח, אבל תכנון מהיר של חתונה עשוי להסתכם בחסכון משמעותי, מאפשר תכנון ממוקד ומדויק - וגם לא משאיר הרבה זמן למריבות עם בן הזוג. שמענו את סיפוריהן של כמה כלות טריות שהתחתנו לאחרונה בחתונות כאלה - כל אחת מסיבותיה - והן מראות שזה לגמרי אפשרי.

בן זוגה של אלמוג לנגרמן, אלרועי, הפתיע אותה בהצעת נישואין בחודש אפריל. הם רצו להתחתן בקיץ, ולכן התלבטו אם לחכות עוד שנה לקיץ הבא - או לתקתק את זה. "הבנו שיש לנו רק חודשיים. לאלרואי נותרו מבחנים לסיים בתואר וחששנו שלא נספיק או שנצטרך להתפשר על דברים, אבל בסוף החלטנו שאם מישהו יכול לארגן חתונה בחודשיים זה אנחנו!", מספרת אלמוג. "רוב הארגונים וההכנות היו עליי, ולכן האצלת סמכויות היתה מאוד חשובה. אחותי המדהימה עזרה לי בטירוף וגרמה לכל הארגון הזה להיות הרבה יותר קליל ועם ראש שקט". אלמוג מספרת שהמשפחה כולה הייתה בעננים עם קבלת ההודעה על החתונה המתקרבת במהירות: "הם התרגשו בטירוף - וישר נכנסו לדיאטה מהירה".

אלמוג לנגרמן (צילום: שמואל לוי)
"אם מישהו מסוגל, זה אנחנו". אלמוג לנגרמן ביום חתונתה | צילום: שמואל לוי

להספיק לחגוג עם אבא

שרון נלר חיה ולומדת עם בן זוגה מיכאל בסין. אחרי שהתבשרו השניים שאביו של מיכאל במצב בריאותי קשה, הם החליטו לארגן חתונה באופן מיידי. שרון נשארה בסין ומיכאל הגיע לארץ להתחיל לגלגל את ההפקה. "מיכאל היה הרגליים ואני הייתי המוח, ואת הכל עשינו דרך הווידאו צ'אט. העולם הדיגיטלי מאוד עזר לנו, גם בקבלת ההחלטות וגם בהוצאה שלהן לפועל", מספרת שרון. "בגלל קוצר הזמן הבאתי איתי כבר שמלה מסין, אמנם פספסתי את הכיף של המדידות בארץ אבל להספיק לחגוג עם המשפחה היה לי הרבה יותר חשוב ממדידות של שמלת כלה". כחודש לאחר האירוע נפטר האב, ומיכאל ושרון אומרים שהחתונה המהירה בהרכב המשפחתי המלא הייתה הגשמת חלום.

שרון ומיכאל (צילום: Flea Studio)
"מה שהיה חשוב זה לחגוג עם המשפחה". שרון ומיכאל | צילום: Flea Studio

זוהר אסתרין בירן ובן זוגה תכננו את החתונה במשותף, תוך פחות מחודשיים. "התחתנו בלוח זמנים מאוד צפוף והבנו שנצטרך להוציא את המיטב תחת האילוצים הקיימים", מספרת זוהר. "החלטנו להתחתן מהר כשהבנו שתכנון מהיר יוכל להעלות את הסיכוי לנוכחות אדם יקר שנוכחותו הייתה חשובה לו ולנו. פשוט הלכנו לאולמות שנראו לנו וחיפשנו תאריכים פנויים. לא בחרנו את המוקדם ביותר כי הוא הותיר לנו רק שלושה שבועות לתכנון, בתקופה שגם ככה הייתה לחוצה בלימודים ובחיים, אבל בדיעבד גם בשלושה שבועות זה אפשרי. הכל עניין של פרופורציות, קבלת החלטות משותפת וזוגיות תומכת. האירוע היה מושלם, מלא אהבה ומרגש, ובעיקר ללא תחליף מבחינת האהובים שלנו שהשתתפו בו".

חתונה זוהר (צילום: גלושא צלמים)
"אפשרי לתכנן גם בשלושה שבועות". זוהר ובן זוגה | צילום: גלושא צלמים

חתונה מהירה זה מה שמתאים לכם? ככה תעשו את זה

"חושבים על תכנון חתונה מהירה? קודם כל עצרו וקחו רגע לחשוב", אומרת טל מאור זינגרמן, מייסדת הבלוג כלות אורבניות. "אתם מכירים את עצמכם הכי טוב: איך אתם מתמודדים עם מצבי לחץ? עד כמה אתם נוטים להתלבט? האם אתם אוהבים 'לישון על הדברים' ולעשות הרבה השוואות? אם עניתם כן על כל השאלות האלה, יכול להיות שכדאי שתשקלו שוב אם חתונה מהירה זה באמת מה שמתאים לכם". 

אם החלטתם ללכת על זה, או שהנסיבות פשוט מחייבות, עקבו אחרי הטיפים הבאים של מאור זינגרמן:


1. קבלו החלטות מראש - מה סוג האוכל שתרצו שיוגש, האם אתם רוצים אולם או גן פתוח, כמה מוזמנים יהיו. ההחלטות שתקבלו מראש יסייעו לכם לפעול בצורה יותר ממוקדת ויעילה.

2. האצילו סמכויות - תנו לכל מי שמוכן לעזור (אחות, חברה, אבא) מטלות ממוקדות ותאמו איתם את הציפיות שלכם מראש.

2. הכינו טבלת משימות שתכלול את כל המטלות, גם הקטנות ביותר. צלמו אותה וחלקו לכל הנוגעים בדבר.

4. ערכו סקר שוק מצומצם - נסו להתמקד ולבדוק רק שתי מעצבות (ואולי אפילו רק אחת - אל דאגה, יש לה מגוון של שמלות), שני תקליטנים, שתי מאפרות וכן הלאה. מרוצים? מי שפנוי - סגרו איתו.

5. פנו זמן ביומן - תכנון חתונה ממוצע אורך כשמונה חודשים. קחו בחשבון שתכנון מהיר יחסוך מכן חודשים ארוכים של כאב ראש, אבל ה"מחיר" הוא מרתון של ימים ארוכים שיוקדשו אך ורק לתכנון החתונה.

6. הפחיתו לחץ – תכנון חתונה הוא אירוע מלחיץ בין אם הוא נעשה בלו"ז מרווח או צפוף. אל תתביישו לקחת הפסקות התרעננות גם בתוך כל הלחץ. זה מותר ואף מומלץ בתקופה הזו.

7. תעדו את התהליך - קודם כל כי זה יהיה זכרון נפלא לכל החיים, וחוץ מזה מבט מהצד עשוי להעניק לכם פרספקטיבה נוספת.

גם מאור זינגרמן מסכימה שחסכון כספי הוא סיבה מצויינת לתכנן חתונה מהירה. "כשמתכננים חתונה קרוב למועד הרצוי סביר להניח שהתאריכים המבוקשים (ימי חמישי, שיא עונת החתונות, לפני תקופת חגים וכו׳) יהיו תפוסים. היתרון הגדול הוא שהתאריכים שכן נותרו יהיו זולים משמעותית וכך ניתן לחתוך בעלויות החתונות באופן שיכול להוביל לעד 30% חיסכון. בנוסף, ענף החתונות אמנם מבוסס על זוגות שמחים ומאושרים בדרך לחופה - אבל החיים דינמיים ולפעמים יש זוגות שמבטלים חתונה. עד כמה שמבאס לחשוב על זה כשאתם בעצמכם זוג שנמצא בדרך לחופה, ביטול חתונה של האחד הוא חיסכון אדיר של האחר, ואם אתם לא נרתעים להשתמש בתאריך של זוג שנפרד - תוכלו לחסוך המון כסף. איך מוצאים תאריכים כאלה? פוקחים עיניים ואוזניים בקבוצות של מתחתנים ועושים טלפונים למקומות שמעניינים אתכם כדי לשאול האם התפנו תאריכים".