סוף השנה האזרחית מגיע, ומביא איתו גם את סיכומי עונת החתונות. ריכזנו עבורכם כמה מהחתונות הבולטות של 2010, כאלה שבטח שמעתם עליהן גם בלי לקבל הזמנה. אחת יקרה להחריד, אחת נסיכותית במיוחד, אחת מוזרה ואחת שהתחילה בקול ששון ונגמרה באסון. אם אתם עומדים להינשא בשנה הבאה ומתכננים להיכנס לרשימת החתונות הכי-הכי של 2011, זה הרף שתצטרכו לעבור.

הכי יקרה: חתונה ב-20 מיליון שקלים

כמעט שבוע במהלך יולי התרוצצו 200 עובדים וטרחו על הקמתה של החתונה הגדולה והיקרה ביותר שנערכה בישראל, מבלי שרבים מהם ידעו בכלל מי הולך להתחתן. ככה זה כשהאוליגרך מיכאל צ'רנוי – מי ששלט בתעשיית האלומיניום ברוסיה – מחתן את הבת שלו: זה עולה 20 מיליון שקלים.

כשהכלה דיאנה צ'רנוי ובן זוגה רומן אברמוב נכנסו לאולם בערב החתונה אפשר היה לחשוב שמדובר באירוויזיון 2010. זמר טנור מוביל הוטס ספיישל ממילאנו, וזמרי פופ מובילים מרוסיה - שעל פי ההערכות קיבלו כ-150 אלף יורו לערב החתונה – הופיעו על הבמות לצד אישתר וצביקה פיק. בין האורחים נכחו השרים אביגדור ליברמן, סטס מיסז'ניקוב, סופה לנדבר וח"כ אנסטסיה מיכאלי, שהגיעו להצביע אמון בחבר צ'רנוי.

הכי מושקעת: חתונת בתה של ירדנה עובדיה

אחת החתונות הגרנדיוזיות ביותר בישראל נערכה בחודש יוני השנה ב"חוות רונית" שבשרון, כאשר המיליונרית הישראלית ירדנה עובדיה חיתנה את בתה אורטל באירוע שכלל 1,200 איש. "לחתן בת זה לא כל יום" אמרה לתקשורת אם הכלה, שעתבה את האירוע בסגנון ונציאני והפכה את חוות רונית למערכת של תעלות בהן שטות גונדולות על רקע תפאורת העיר.

חוץ מ-100 ילדים וילדות לבושי לבן שצעדו לפני החתן והכלה בדרכם לחופה, עובדיה לא חסכה גם על זמר אורח: דוד דאור, שימי תבורי, משה פרץ, שלומי שבת, אייל גולן ושרית חדד עלו לבדר את האורחים בזה אחר זה. איך היה הקייטרינג? תפריט סטנדרטי, אתם יודעים – פטה ביצי קרפיון ברוטב, תבשיל מוח עגל בבישול קדירה, שיפודי שקדי עגל ותבשיל כמהין בזעפרן.

הכי באמריקה: החתונה של צ'לסי קלינטון

למעלה משלושה מיליון דולר הוציאו הקלינטונים על חתונת ביתם היחידה, בהפקה שהפכה לחתונה הכי מתוקשרת - ושהייתה סגורה לתקשורת - ב-2010. בעיירה ריינבק, מרחק שעתיים נסיעה מניו-יורק, התכנסו 400 מוזמנים וביניהם שחקני קולנוע וטלוויזיה, זמרים ואנשי ממשל. את הזוג הצעיר קידשו רב וגם כומר בטקס שכלל החלפת טבעות ונדרים. ואם עדיין מטרידה אתכם השאלה איך מוציאים שלושה מיליון דולר על חתונה, קחו עט ונייר: 600 אלף דולר הלכו על הקמת אוהלי ענק בעלי קירות זכוכית; חצי מיליון דולר על פרחי סחלב ושושנים; 200 אלף דולר על אבטחה שתעמוד בפרץ צלמי הפאפארצי; 125 אלף דולר על ארוחה טבעונית נטולת בשר, דגים וגבינות; שמלת כלה במבצע של 25 אלף דולר, ואלכוהול בעלות של 30 אלף דולר, לפי חישוב של בקבוק יין, שמפנייה וקוקטייל לאורח.

הכתבות הכי נצפות השבוע (צילום: חדשות 2)
מי האמין שהילדה עם הברזלים על השיניים תתחתן יום אחד? חתונתה של צ'לסי קלינטון | צילום: חדשות 2

הכי טלנובלה: חתן ירה בכלה, בשושבין ואז התאבד

הכל התנהל כשורה בחתונתם של רוג'ריו דמאסקנה וזוגתו רנטה אלכסנדה, שנערכה לפני כשבוע בעיר החוף רסיפה שבברזיל. מוזיקה ברזיליאית נוגנה ברמקולים, קאיפיריניה נשפכה כמו מים ו-200 משתתפים חגגו בקצב הסמבה, עד שלפתע בשעה שתיים בלילה צעק החתן "הפתעה". דמאסקנה שלף את אקדח ה-38 מילימטר שגנב קודם מאבא שלו, וירה בחזה של זוגתו, שניסתה לברוח אך נלכדה בפינת החדר, שם ירה בה החתן שלה כדור נוסף בראש. המחסנית של דמאסקנה הייתה עדיין מלאה כשהוא פנה בטירוף לעבר השושבין שלו, מרצ'לו גוימארס, ירה גם בו ופצע אותו. כדי לוודא הריגה ירה החתן בחברו הטוב פעם נוספת בעורף, רגע לפני שכיוון את האקדח אל עצמו, והתאבד. במשפחת הכלה משערים כי הרצח בוצע על רקע רומנטי ובשל קנאה של החתן.

הכי מלכותית: חתונתה של נסיכת שבדיה

לויקטוריה אינגריד אליס דזיר'ה לא הייתה סיבה מיוחדת להרגיש כמו נסיכה ביום חתונתה ב-19 ביוני השנה – הרי בכל יום היא נסיכת שבדיה. ויקטוריה, 32, נישאה בשטוקהולם למאמן הכושר שלה, שמונה שנים אחרי שהתחילה להתאמן אצלו. שלושה מיליון דולר עלתה החתונה: על מחצית מהסכום שילמה משפחת המלוכה, והחצי השני הגיע מהתקציב הממשלתי. שבדיה.

אין תמונה
נסיכה ליום אחד. הא, בעצם לא. ויקטוריה נסיכת שבדיה

הכי טראגית: החתונה של משפחת דהן

בפברואר האחרון חזתה מדינה שלמה באימה בתמונות החתונה הזכורה הזו, שבדרך אליה נהרגה משפחה בת חמש נפשות. "החתן והכלה לא יודעים ולא מרגישים. כולם משחקים את המשחק, אבל קשה מאוד לשחק אותו. אנחנו בתוך סרט", אמר במהלך האירוע קרוב משפחה של בני משפחת דהן, שנהרגו בתאונת דרכים בדרכם להשתתף בחתונתה של בת הדודה לירון. קרובי המשפחה החליטו שלא לבשר את הבשורה המרה לזוג הטרי במהלך החתונה, והשניים חגגו את היום המאושר מבלי לדעת שחמישה מבני משפחתה של הכלה נמחצו שעות ספורות קודם לכן תחת גלגלי משאית בכביש הערבה. למחרת בבוקר, כאשר הדליק הזוג את הטלוויזיה במלון בו העביר את ליל הכלולות, גילו השניים את הידיעה הנוראית ודמעות של שמחה התחלפו בדמעות של צער.

>> טרנדים בתסרוקות כלה לחורף 2011