דני מזרחי (יח``צ: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון))
כל מה שכלה צריכה. שבוע האופנה לכלות | יח``צ: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון)

תעשיית החתונות הישראלית, תחום תוסס ואדיר ממדים התופס כ-15% משוק האופנה הישראלי, תיכנס בעוד שבועיים לפיק השנתי שלה עם פתיחתו של שבוע האופנה לכלות בנמל תל-אביב. באירוע, הראשון מסוגו בישראל, תחת השם 2012 Bridal Show, יציגו על המסלול כ-40 מעצבים, צעירים לצד ותיקים, את המגמות העדכניות בתחום. במקביל לתצוגות תוכלנה הכלות המיועדות להתרשם ממתחם אקססוריז מיוחד, בו יציגו כ-15 מעצבים ישראלים מבחר תכשיטי אופנה ואביזרים משלימים (תכשיטים, נעליים, עיצוב שיער, איפור ועוד): כל הדרוש לכלה כדי להשיג את המראה הלוהט לערב החתונה.

הכל במקום אחד

אירועי כלות נוצצים הם עניין שבשגרה בבירות האופנה ניו יורק, לונדון, פריז ומילאנו. הרבה כסף מתגלגל שם לצד הרבה אמוציות, חששות, לבטים ועצבים. "שבוע האופנה לכלות הוא האירוע החלוצי שלנו, כשהמטרה היא לערוך אירוע כזה מדי שנה ולהפוך את ה-Bridal Show למסורת עבור המתחתנות", מסביר שמעון כהן, מנכ"ל ואללה מזל טוב, יוזמת האירוע. "במשך שנים תחום החתונות הסתפק ביריד ספקים המוני. אנחנו לוקחים את כל התחום למקום אחר לגמרי ומביאים לקהל הרחב אירוע ביוטי ברמה גבוהה".

חשובה לא פחות ההזדמנות לחשיפה עבור המעצבים הצעירים, שיוכלו להציג את הקולקציות שלהם על במה מכובדת בעלות השתתפות של 12 אלף שקל. הדוגמניות ייבחרו מתוך הקהל הרחב על-פי קריטריונים שהתפרסמו בדף האתר בפייסבוק, במטרה לתת לקהל המבקרות לראות איך השמלה יושבת על "נשים אמיתיות".

על אף שמדובר ב"שבוע אופנה", בפועל יתפרש האירוע על פני יומיים בלבד, ובשמונה תצוגות שונות יציגו כל המעצבים. לצד מעצבים ותיקים כמו דני מזרחי, גלית לוי, מירה צבילינגר, אפרת קליג, גליה להב ויאיר ז'רמון, יציגו גם מעצבים צעירים כמו ליהי צבילינגר, אורטל שמר, יאקי רביד, אסף דדוש, אוה אל קרנש, לירון מייזן ועוד. גם למותגי הכלות הידועים מאשדוד תהיה נציגות מכובדת כמו ענבל דרור, ברטה, חתונה לבנה וריקי דלאל.

אירוע 2012 Bridal Show יתקיים ב-2-3 באפריל בהאנגר 11 תל-אביב.

>> למה שמלות כלה עולות כל כך הרבה?