אין תמונה
חתונה מתוקה: בופה של קינוחים בלבד

אתם בטח מכירים את הרוטינה. אתם נכנסים לאולם האירוע, מחבקים את החתן והכלה, לוחצים ידיים, מצטלמים, מוצאים את הבר, רוקדים קצת ומתיישבים לשולחן לקראת המנה הראשונה. ואז פתאום - אם לא הבנתם את זה כבר בשלב האפריטיפים בכניסה - זה נופל לכם בצלחת כמו חתיכה שחדרה את האטמוספירה ונחתה משום מקום. בעלי השמחה החליטו להגיש לכם את האג'נדה הטבעונית שלהם, נתנו דרור לקרייבינג הכי גדול שלהם או סתם ניסו להיות מקוריים מדי. על חשבונכם, כמובן. מצאנו כמה מקרים של אירועים שבהם לא הגישו סלטים, פרגיות ותפוחי אדמה, אלא קייטרינג קצת יוצא דופן.

אין מנה דיאטתית, יש רק מתוקים

אל מיכאל חלפון, סמנכ"ל בראנץ'-קייטרינג, הגיעו לקוחות עם בקשה משוגעת, אבל הוא עשה מה שביקשו ממנו. "כל האירוע היה רק משוקולד, עולם של שוקולד", הוא מספר. "הקפצנו פסטות על בסיס שוקולד חום וחלב עם צימוקים, הכנו פיצות עם שוקולד וקצת גבינה וטורטיות במילוי שוקולד". אם למישהו בשולחן דיגדג באצבעות לנגב קצת משאוושה, הוא היה צריך להסתפק בניגוב של שוקולד נוזלי בצלחת, ואפילו השתייה הייתה מתוקה: "הכנו מילקשייקים עם שוקולד, סחלב שוקולד, אפילו המלבי משוקולד".

גם חנה עגיב, הבעלים של "האופה הקטנה" מהיישוב חמדת, נאלצה להתמודד עם זוג מהמרכז שרצה אירוע דביק במיוחד - רק מתוקים וקינוחים. "זה היה בראש השנה, וכל התפריט התבסס רק על מאכלים מתוקים", היא נזכרת. פירות, עוגות קרם, עוגות שמרים, מצבורים של מוס ופסיפס צבעוני של פטיפורים דביקים מילאו את השולחנות. כמו בחתונה השוקולדית, גם כאן לא התחשבו במיוחד בשומרי המשקל.

אין קבבונים בטחינה, יש רק פויקה

בשתי חתונות שנערכו בחצרות פרטיות בקריית טבעון הוגשו לאורחים מנות פויקה מהבילות שבושלו במהלך הערב באוויר הפתוח. זה לא היה ממש קייטרינג: כמה חבר'ה, חברים רחוקים של הזוגות, הגיעו למקום האירוע עם באגאז' מלא בסירי פויקה, והכינו מספר מנות שונות בכמה סירים. "הפויקה נותן מענה למנות בקנה מידה המוני: הכנו בערך 200 ליטר של נזיד", מספר אחד מהבשלנים. "עשינו פויקה ברוטב שום, ברוטב דבש, פויקה חמוץ-מתוק ופויקה מירקות כתומים. אבל היו גם מנות משלימות וסלטים, כמובן, כי זו קצת התכלבות לאכול רק פויקה לחתונה".

משהו בתוך פויקה
חייבים תוספות, כדי לא להתכלב. סיר פויקה

אין אורז, יש רק אוכל ירוק

לפני המונדיאל האחרון קיבל יוסף דדון, מנהל מחלקת המכירות ב"מזל-טלה", הזמנה מלקוח שביקש שכל הקייטרינג יהיה רק בצבעי אדום, צהוב וירוק. לא, זה לא שנבחרות הכדורגל של אתיופיה או של ליטא באו להתארח באירוע, ולבחירה לא היה כל קשר לדגלים הטריקולוריים של המדינות האלה – כנראה שמדובר בגבר שקם בבוקר והתחיל להחליף צבעים לקראת החתונה.

"בכל מזנון היה אוכל רק בצבע מסויים", מספר דדון. "באדום היה שקשוקה, סלט עגבניות שרי, קרפצ'יו עגבניות תמר ולקינוח תותים וטפיוקה עם דובדנים. בצהוב היה פריטטה עם פלפלים צהובים, דפים של דלעת ופרנץ'-טוסט לקינוח, ובירוק הוגשו פריטטה עם זוקיני וקישואים, סלט עלים ירוקים וגלידת פיסטוק לקינוח".

אין בשר וגבינה, יש רק טופו וסויה

בחתונה בשרון החליט הזוג הטרי להכיר לאורחים שלו דרך הבטן את אורח החיים הטבעוני שלו. האמא של הכלה התפלצה - כך מספר אלכס ירוחימוביץ', מנהל המכירות של קייטרינג "צבעים מתוקים", שהיו האחראים לקולינריה באותה חתונה.

תאכל משהו מאמי (צילום: אור גץ)
סוף-סוף האורחים שלנו ייחשפו אל אורח חיינו התמהוני והחריג | צילום: אור גץ

"הזוג הביאו לנו את כל המתכונים והוראות ההכנה", הוא אומר. "הם ביקשו רק אוכל אורגני טבעוני, בלי בשר, בלי חלב וגבינות, בלי ביצים, בלי קמח ובלי סוכר לבן". גם את הסביצ'ה - מנה העשוייה דג נא - הם העבירו סדנת צימחונות, והחליפו את הדג בלבבות דקל כשעליהם הונח פופקורן. "הגבר, יליד אקוודור, התעקש שזה המאכל הלאומי האקוודורי", מספר ירוחימוביץ'. "חוץ מזה, התפריט התבסס בעיקר על ירקות; קרפצ'יו גזר, קטניות, דגנים ומלא טופו". אורח שהתכוון לרדת על הבר גילה שגם בגזרת המשקאות הוא מוגבל: בבר הוגשו רק שוטים של רוזטה, שהוא משקה צפון אפריקאי מסורתי העשוי משקדים סחוטים או צ'ייסר של מיץ תמרינדי, שנסחט מתמר הודי.

>> בתכל'ס, איזה סכום רושמים היום בצ'ק לחתונה?