סטודנטים לרפואה מתאמנים תוך כדי הלימודים על בובות שמדמות את גוף האדם, והם אולי מצפים לאתגרים ולסיבוכים בלתי צפויים תוך כדי ניתוחי הדמה - אבל בטח שלא למצוא בפנים טבעת אירוסים.

יעל שטילרמן ויובל וולפוביץ הכירו בלימודי הרפואה והתאהבו. כשיובל החליט להציע ליעל נישואים, הוא חשב על הדרך הכי מקורית ומפתיעה לעשות זאת. הוא קבע לשניים סימולציה במכון הסימולציות של בית החולים איכילוב, ובסיוע הצוות במקום הטמין את טבעת האירוסים בתוך בובת הדמה, באיזור הלב.

"הרגשתי שהגיע הזמן וידעתי שיעל היא אחת שאי אפשר להסתיר ממנה כלום. לא הייתה לי ברירה אלא לחשוב על משהו שהיא לא תעלה עליו", סיפר יובל ב"חדשות הבוקר", "ניסיתי לחשוב על משהו שקשור לתחום הרפואה שמלווה אותנו לאורך כל הזוגיות. שנינו מתעניינים בכירורגיה, אז החלטתי לעשות משהו כירורגי. כמובן שאי אפשר לעשות את זה עם בן אדם אמיתי, אז חשבתי על סימולציה ופניתי לאיכילוב".

הצעת נישואים מפתיעה בחדר הניתוח (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
יובל וולפוביץ ויעל שטילרמן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"בהתחלה הם אמרו לי 'הסימולציות שלנו זה למתמחים לכירורגיה, לא לסטודנטים, זה לא מתאים', אבל אז סיפרתי להם מה אני רוצה לעשות. איך שהם שמעו את זה הם אמרו 'תן לנו לחזור אלייך' ואז אמרו - 'אנחנו נדאג לך, זה יקרה'. עבדנו ביחד וחשבנו על המקום הכי סימבולי לשים את הטבעת - עמוק בלב".

כשיעל פתחה את חזה ה"מנותח", היא נדהמה למצוא בפנים את הטבעת. "הייתה מצלמה, הייתי צריכה לנחש שקורה משהו - אבל לא חשדתי", הודתה יעל, "חשבתי שאולי מצלמים אותי כדי שאוכל ללמוד אחרי זה. קלולס כזאת. כשחתכתי את הבובה, הייתי בשוק. לקח לי שנייה לקלוט. אושר הציף אותי, לא האמנתי שזה קורה".

תמצאו זמן להתחתן בכלל?
"כשזה זה וכשרוצים את זה - מוצאים את הזמן. אנחנו מבינים אחד את השנייה, את הקושי שכל אחד מאיתנו עובר ואת העומס המטורף שיש עלינו, אבל יודעים גם לתמרן מסביבו. בערב, אנחנו תמיד הולכים לישון ביחד. יובל במבחני גמר, אני עוד מעט אתחיל איתם גם - ובין מבחן למבחן נתכנן את החתונה".