mako
פרסומת

דפדפו: 5 הניסויים החברתיים המדהימים בטינדר

טינדר היא אחת האפליקציות השנויות ביותר במחלוקת, ששינתה את עולם ההכרויות מקצה עד קצה. כעת מסתבר שהיא מספקת יופי של הזדמנות לניהול ניסויים חברתיים, כמו למשל נשים וגברים שיצאו לדייט מטינדר וגילו מולם אדם שמן. מה שקרה בהמשך - פשוט ידהים אתכם

הללי ז'בוטינסקי
mako
פורסם:
טינדר
טינדר | צילום: אימג'בנק/GettyImages, mako
הקישור הועתק

מה לא נאמר על אפליקציית ההכרויות השנויה במחלוקת? אמרו עליה שהיא שטחית, אמרו שהיא מהווה "בית זונות וירטואלי"; אמרו שאין בה אנשים רציניים ושכל הרעיון מאחוריה הוא סקס. איך שלא מסתכלים על זה, טינדר שינתה את הדרך בה אנשים מכירים אנשים אחרים ובאופן כללי - היא מקום מרתק מבחינה סוציולוגית, כזה שמאפשר לערוך שלל ניסויים חברתיים שקשורים בגברים, נשים ומה שביניהם. רוצים דוגמאות? שום בעיה: קיבצנו עבורכם רשימה של חמישה ניסויי טינדר מעניינים במיוחד.

1. ניסוי חליפת השומן שהוכיח שנשים נחמדות יותר מגברים

את הניסוי החברתי הזה החליט לערוך אתר הכרויות. הם התבססו על סקר שערכו באתר שלהם שחשף שנשים הכי מפחדות לגלות שהאדם איתו יצאו לדייט הוא רוצח חברתי, בעוד שגברים הכי מפחדים לגלות מולם אשה עם משקל עודף. לצורך הניסוי, הם גייסו גבר ואשה רזים, שהעלו לטינדר תמונות שלהם כרזים, אבל יצאו לדייטים עם חליפות שומן. 
והתוצאות? די מדהימות: מתוך חמישה גברים שיצאו לדייט עם הבחורה, ארבעה בחורים פשוט קמו ועזבו (חלקם לאחר שממש התרגזו וביטאו את הכעס שלהם במופגן). רק אחד (!) נשאר.

הנשים לעומת זאת היו נחמדות הרבה יותר; כל הנשים אמרו שהבחור לא נראה כמו התמונות שלו, אבל אף אחת מהן לא קמה ועזבה, לא העירה או הביכה את הבחור לגבי משקלו. שלוש מהבנות נשארו בדייט עד סופו וגם אמרו שיישמחו לצאת איתו לדייט נוסף. אחת מהן אפילו נישקה את הבחור (!)

פרסומת

בעוד שלכולם יש זכות לכעוס על העובדה שהטעו אותם ושיקרו להם אונליין, השיימינג שהגיע לאחר מכן - במקרה של הבחורה - בהחלט היה דוחה ולא נחוץ.

 2. הבלוגרית שהוכיחה שגברים מעדיפים נשים מאופרות

3. הבחורה שכללה את המילה "פמיניסטית" בפרופיל שלה 

לצערנו, מיזוגניה היא עסק נפוץ במחוזותינו ובמיוחד בטינדר; חשבון האינסטגרם "טינדר הפמיניסטי" חושף הודעות סקסיסטיות ומטרידות שקיבלה בחורה אחת שבחרה לעשות דבר אחד פשוט: לשים את המילה "פמיניסטית" בשורת התיאור הקצרה על עצמה. שמה של אותה בחורה הוא לורה נואק - והיא ניחנה לא רק בחוש פמיניסטי מפותח אלא גם בהומור שנון שעוזר לה להגיב לתגובות השוביניסטיות בהתחכמות הראויה להן. "חשוב לדבר על התפישות האלו של פמיניזם ולהדגיש שמוסר כפול ומיזוגני כלפי נשים הוא דבר שטבוע בחברה שלנו", אומרת נואק ולנו לא נותר אלא להסכים איתה.

4. הניסוי שהוכיח שמעשנות פחות אטרקטיביות

עמותה אמריקנית שנלחמת בעישון בקרב מבוגרים צעירים החליטה להוכיח באמצעות טינדר שעישון הוא הרגל לא מושך; הם יצרו עבור נשים פרופילים כפולים, אחד עם תמונה "רגילה" והשני עם תמונה של אותה בחורה כשהיא מעשנת (או מחזיקה סיגריה). לטענתם, הפרופילים של הלא מעשנות קיבלו כמעט פי שתיים התאמות בטינדר לעומת המעשנות.

פרסומת

5. מומחית הדייטינג שהוכיחה שגברים שטחיים

וכאילו עוד לא הפנמנו שגברים בטינדר שטחיים, באה לה היילי קווין, שמגדירה עצמה כ"מומחית דייטינג", והחליטה לברר מה בדיוק מושך גברים לנשים בטינדר. גם היא העלתה שני פרופילים; אחד עם תמונות מסיטואציות יומיומיות וטקסט באנגלית גבוהה ושנונה (היא תיארה עצמה כ"חנונית יוגה וטיולים" וסיפרה שהיא עצמאית בעלת עסק מצליח) ושני "פרחי" עם טקסט קצר ועילג ותמונות שלה בביגוד חושפני. התוצאות? לא מאוד מפתיעות: הגברים העדיפו באופן מובהק את "סוניה", בעלת הפרופיל העילג והמחשוף העמוק, שקיבלה 324 מאצ'ים (התאמות), לעומת 195 מאצ'ים שקיבלה היילי כבחורה עצמאית ואינטיליגנטית. יחד עם זאת, היילי מסבירה שהפרופיל ה"נורמלי" משך בחורים ששאלו שאלות אינטליגנטיות ובאמת התעניינו במי היא כאדם, לעומת סוניה שקיבלה הרבה הודעות בסגנון: "ממצב", "סקסית", ו-"מה קורה".

מזדהות? יש לכם סיפורים משלכן על טינדר? טקבקו לנו!