חברות שלך כבר קונות אופנה אונליין? התייעצי איתן (צילום: webphotographeer, Istock)
אי אפשר איתנו אבל אי אפשר בלעדינו. גברים על נשים | צילום: webphotographeer, Istock
אחד מוכר שמלות, השני מוצרים לשיער והשלישי מתאים לנו נעליים - וכולם הכי גברים שיש. לקחנו לשיחה 3 מנכ"לים של חברות גדולות שמבקשות לעשות אותנו יפות, מטופחות ומאושרות יותר וביקשנו להבין איך זה מרגיש להתחבר לצד הנשי שלהם מדי יום, עם מי הם מתייעצים, מיהן הנשים שמעניקות להן השראה (בת הזוג, אלא מה?) ומה הדבר הכי מפתיע שהם גילו עלינו. אז נכון שהם סובלים לא פעם ממיגרנות בגללנו, אבל היי - אנחנו אלה שמפרנסות אותם, והם מוקירים כל רגע.

קשה איתכן אבל גם אי אפשר בלעדיכן"

יהושע מאוזנר , מנכ"ל ובעלי חברת אופנת העילית, "מאוזנר".  נשוי + 2 ילדים מתל תל אביב, יליד תל אביב במקור. מאוזנר נמצא במקצוע האופנה מאז שנת 1975. "בילדותי בשנות החמישים עברתי לגור בפריז עם דודיי שעסקו בטקסטיל ושם נחשפתי לעולם האופנה. לאחר שרבקה ואני התחתנו, לקחתי אותה לפריז והתאהבנו בעולם הזה. התחלנו לתפור בסלון של הבית שלנו ומשם הכל התחיל". היום, כאמור, הוא מוכר אופנה לנשים ומאושר מכל רגע.

איפה אתה מרגיש שאתה תורם כגבר בתחום כל כך נשי?
"בתור גבר שנשוי למעצבת אופנה א- ני חי ונושם אופנה כבר ארבעים שנה. אני מכיר את התחום מכל היבטיו. בימינו, גם גברים יודעים להעריך אסתטיקה ויופי וכאדם שגדל במשפחה שעוסקת בטקסטיל, ההבנה האבסולוטית שלי היא איכות בדים, תפירה, מרקמים ועוד. אבל אני בעיקר פעיל בעיקר בפן הכלכלי של החברה. את תחום העיצוב והיופי אני משאיר למעצבת החברה, אשתי, רבקה".

כשמתבקש לקבל החלטות שונות בחברה, מאוזנר מקפיד להתייעץ עם נשים באמצעות סקרים. "אני מקשיב לאחרים, בעיקר לאחרות, ומקבל החלטות בשיתוף נשים מוצלחות בתחום. אשתי רבקה ובתי יסמין הן שותפות בעסק ובשל כך, הן נוסעות ברחבי העולם ומאוד בקיאות בטרנדים ובמגמות האופנתיות. חשוב לזכור שאני מנהל חברה שמעסיקה בעיקר נשים – תופרות, תדמיתניות, מוכרות ודוגמניות, לכן אני תמיד ער לדעה נשית בכל החלטה. בנוסף, קהל לקוחותינו מבוסס על קהל נאמן שנמצא איתנו כבר שנים רבות ואנחנו תמיד דואגים להתעניין בדעתן לגביי פריטים מוצלחים, בדים וכו'"

אין תמונה
יהושע מאוזנר, אשתו רבקה המעצבת ומימין, ביתם יסמין, סמנכ"לית השיווק והפרזנטורית
מאיזה נשים אתה לוקח השראה? 
"בעיקר מנשים בתפקידי מפתח במשק בארץ ובעולם. קהל לקוחותינו מבוסס על נשות עסקים, עורכות דין, פוליטיקאיות ונשות חברה. אין ספק שאנו שואבים השראה מנשים חזקות בישראל אך גם המון מנשים בולטות מסביב לעולם".

איך היית מסכם את העבודה שלך עם נשים?
"זה כיף גדול וכאב ראש גדול. אין ספק שקשה איתכםן, אבל גם אי אפשר לעשות דבר בלעדיכן"

מאקו נשים גם בפייסבוק: בואי, הקפה עלינו

 "המין הנשי אף פעם לא מרוצה"

אין תמונה
"הנחת היסוד שלי בקבלת החלטות היא להעניק לאישה את המוצר הטוב ביותר". גדעון כהן
גדעון כהן, 67, נשוי + 3, מנכ"ל ובעלי חברת "גדעון קוסמטיקס", אחראי על פיתוח מוצרים בתחום עיצוב השיער מתל אביב. נמצא בתחום מגיל 14. "התחלתי כתלמיד במפעל לייצור מייבשי שיער. לימים אחרי שהשתחררתי מהצבא פתחתי עסק לתיקון מכשירי ייבוש שיער,  למדתי מכאניקה וכך בעצם הכרתי את התחום. כיום אני עומד בראש חברה המעניקה לנשים פתרונות לעיצוב וטיפוח שיער, החל מליין מוצרי הקוסמטיקה של 'אינדולה' , דרך מוצרים חשמליים דוגמת מייבש שיער וכלה בריהוט למספרות שמשלים את הטיפול בשיערה של הלקוחה".

 כהן מקבל החלטות בהשראת טרנדים בינלאומיים ובאמצעות משובים מהשטח, מצרכניות וממעצבי השיער, ומהנסיינית מספר אחת שלו - בת זוגתו לחיים."הנחת היסוד שלי בקבלת החלטות היא להעניק לאישה את המוצר הטוב ביותר, החדשני ביותר, במחיר נוח. הפיתוח של המוצרים נעשה במטרה לענות על צורך אמיתי של האישה". 

מה אתה מביא לתחום הנשי הזה?
"בעיקר את הרקע הטכני. מדובר בחלק מכריע בפיתוח מוצרים חדשניים. כבר קיבלתי בקשה מנשים לייצר מייבש שיער אלחוטי שיעבוד ללא חוט חשמל. לצערי זה לא מתאפשר עדיין

ממי אתה שואב השראה? 
"מנשים אלגנטיות, מטופחות ועדכניות. אני מקשיב לרצונות הנשים בנוגע לאן רוצות להגיע אליו במראה ותחושות בשיערן ואז יוצר את המכשיר שיביא לתוצאה הרצויה. כשאני מפתח את הכלים, חשוב לי לענות על צורך, לחדש, להקל על התהליך פתרון קל איכותי ומהיר".

אז איך זה לעבוד עם נשים?
"כיף של כאב ראש! אני מאוד נהנה לדעת שכל מה שאני יוצר - עוזר לנשים וכלל האנשים בכלל בהתמודדות היום - יומית שלהם".

 מה גילית עלינו שלא ידעת לפני כן, בעקבות עבודתך?
 "שאתן אף פעם לא מרוצות ותמיד רוצות יותר. גיליתי שנשים תמיד פתוחות לחידושים ושואפות להשיג אותם".

 "כמעט כל הנשים מנהיגות מלידה"

גל פרלמן- מנכלים בתחומים נשיים (צילום: דן לב)
"לעבוד עם נשים זהו תענוג גדול. לא הייתי משנה דבר". גל פרלמן | צילום: דן לב
 גל פרלמן, 37, נשוי + 3, מנכ"ל NINE WEST ישראל מקרית ביאליק. "בתפקיד הנוכחי כמנכ"ל רשת האופנה אני מכהן משנת 2005, אך נמצא בתחום ניהול ושיווק מותגים משנת 2003. התחלתי מלמטה בתור מוכר בחנויות נעליים. לאט התקדמתי ועברתי את כל התפקידים האפשריים – סגן מנהל חנות, מנהל חנות, מנהל רשת, קניינות וכו'. העובדה שמדובר במוצר ומותג נשי היא לגמרי במקרה, לפני כן ניהלתי את הקניינות לנעלי DKNY, שם מכרו גם נעליים לגברים".

 על סמך מה אתה, בתור גבר, מחליט החלטות בתחום שמוגדר כ"נשי"?
"אני מסתמך המון על נתוני מכירות ועל הניסיון האישי שלי. כמובן שאני מרבה להתייעץ עם הצוות שלי שמורכב רובו מנשים, הן במשרדים והן בשטח. אין ספק שנשים יודעות מהיטב ה נשים מחפשות מבחינת נוחות, התאמה לאקלים המקומי ופרקטיות אופנתית. אני מתייעץ בעיקר עם אשתי שמגלה כישרון מאד מפותח לתחום. גם אחותי נכנסת לא פעם לתמונה. אלה הנשים שמייצגות עבורי את קהל היעד של החברה: חזקות, אופנתיות ומעודכנות שמחפשות נוחות ומענה ליומיום ולאירועים מיוחדים".

 מה לדעתך אתה, בתור גבר, יכול להביא לתחום ה"נשי" בו אתה עוסק?  
"בעיקר אובייקטיביות. בתור גבר חשוב לי פוטנציאל המכירה של המוצר, אבל גם שיהיה מותאם לקהל ולכיס הישראלי תוך הצעת מגוון רחב של מגמות אופנה בינלאומיות. לעבוד עם נשים זהו תענוג גדול. לא הייתי משנה דבר".

 האם היה משהו שהתעקשת עליו והנשים התנגדו?  
"כמובן , אבל ברוב המקרים אנחנו מצליחים להגיע לפשרות מקובלות. בגדול, אם לא מדובר בדבר עקרוני - אין לי בעיה להתפשר. מה שכן, אנחנו תמיד אוהבים לבדוק לאחר מכן מי צדק".

מה הדבר הכי מפתיע שגילית עלינו? 
"המון דברים. אבל אחד הבולטים הוא שאתן מנהיגות מלידה".

 >>אישה מנהלת היא ביצ'ית? ממש לא!
>>הנשים החזקות בעולם לשנת 2013