"מחקרים מוכיחים כי סביר יותר שאישה תצפה בוידאו, אם הוא כולל בחור שווה", מסביר רופא רציני בתחילת סרטון קצר העוסק במודעות לסרטן השד - ומשם שום דבר לא נראה רציני יותר: גברים מחוסרי חולצות עושים לך עיניים מעבר למסך, נוגעים בעצמם ומשכנעים אותך שאת חייבת לשים לב לשדיים שלך. תתפלאי, אבל זו אינה פארודיה ולא מערכון, אלא קמפיין מבריק ומלא הומור המקדם מודעות לבדיקת שד עצמית.

הקמפיין המשעשע, שעלה לרשת כבר לפני מספר חודשים אבל זוכה דווקא בשבועות האחרונים לתהודה תקשורתית בעולם, מפרסם אפליקציה חדשה לסמרטפון בשם "הגבר המתזכר שלך" ("Your Man Reminder"). בתפריט האפליקציה מוצעים לבחירתך שישה גברים לוהטים, ואת מוזמנת לבחור אחד מהם שמוצא חן בעיניך במיוחד - הוא יתזכר אותך באופן קבוע לבצע בדיקה עצמית לאבחון סרטן השד.

אין תמונה
ביחרי את "הגבר המתזכר" שלך. האפליקציה

מאחורי הקמפיין - כמו גם מאחורי האפליקציה עצמה - עומדת Rethink, עמותה קנדית להעלאת המודעות לסרטן השד. העמותה השכילה להבין, כנראה, שלא מעניין אותנו איפה אנחנו אוהבות להניח את התיק או כמה ס"מ אפשר לעשות בחמש דקות, והלכה הפעם על מה שבאמת עובד על נשים: בחורים הורסים. מעל שני מיליון צפיות ויותר מ-7,000 הורדות של האפליקציה מוכיחים שהדוקטור מתחילת הסרטון צדק.

אז אחרי שסיימתן לרייר על המסך, אתן יכולות גם ללמוד דבר או שניים: הדוגמן אנתוני מסביר שעלינו לבדוק את עצמנו בשיטת ה-TLC: "לגעת, לראות, לבדוק" (Touch, Look and Check). כמו מורה אמיתי, מיישם אנתוני את השיטה על שריריו, כדי שנבין בדיוק את כוונת המשורר. "התחילי בלבדוק את החזה שלך בכל דרך המרגישה נוחה עבורך. שימי לב האם יש משהו יוצא דופן", הוא אומר ומלטף את עצמו. "אם את שמה לב למשהו חשוד, גם אם אינך בטוחה, גשי לבדיקה אצל רופא".

דוגמן בקמפיין לעידוד המודעות לסרטן שד (צילום: צילום מסך daily mail)
"לגעת, לראות, לבדוק", אותך או את עצמנו? | צילום: צילום מסך daily mail

אליסון גורדון, מנהלת השיווק של Rethink, מסבירה בבלוג העמותה כי הבחירה הייתה ללכת 'הפוך על הפוך': להראות חזה, אבל לא של נשים. "קהל היעד שלנו הן נשים צעירות, שמופצצות ללא הפסקה במודעות, קמפיינים ופרסומות המשכנעות אותן לצרוך מוצרים. הבנו שצריך אסטרטגיה שונה, ואז עלינו על הרעיון המרענן של גברים חתיכים שיהוו את מרכז האפליקציה, וכמובן גם מרכז הקמפיין", מספרת גורדון.

הסרטון יצר באזז ונשים רבות עטו על חנות האפליקציות כדי לרכוש לעצמן "גבר מתזכר". "זה אדיר! זה מעודד אותי לעשות ביופסיה. עבודה טובה, חברים!", הגיבה אחת הנשים ב-YouTube. אישה אחרת דווקא התלוננה על השימוש בגוף הגברי העירום: "אחלה מסר, אבל הסרטון הזה גורם לי להרגיש לא בנוח. בדיוק כפי שנשים עוברות סקסואליזציה בפרסומות, כך גם הגברים כאן".

מה דעתכן? מקדש את המטרה או מבזה גברים?

>> פרוייקט צילומים של נאנסות: מעצים או מזיק?