ביצי השוקולד של קינדר, שעד היום מצליחות לעורר בנו ריגוש, עברו בשנים האחרונות תהליך של מיגדור. ביצים שמיודעות לבנות צבועות באריזה ורודה עם הדמות של "הלו קיטי" והביצים לבנים כחולות (וכן, האירוניה פה מדהימה) ומקושטות בגלגלי מכונית בוערים. ובאמריקה, ממש לא מתים על ההפרדה המגדרית והסקסיזם – והם לא מתכוונים לשתוק על זה.

אפשר לחשוב שמדובר במחאה קטנונית, לכאורה. אבל האמת היא שמגיל צעיר למדנו שבנות צעירות צריכות ללבוש שמלה ורודה, לקלוע צמות לבובות ולא להתעניין במכונאות ולהפך – בנים צעירים שלא מתחברים לספורט ומשחקי מלחמה נחשבים לרוב כחריגים עד לכדי התערבות של צוות ההוראה בגני הילדים ובבית הספר. וכשאחד הממתקים האהובים בעולם מעבירים את אותו מסר מיושן, אנחנו בבעיה.

אתר מטרו הבריטי, פנה אל חברת "פררו", זו שמייצרת את ביצי ההפתעה כדי להבין למה ההפרדה המגדרית כל כך מהותית. לדברי החברה, הבחירה היא לא בהכרח מגדרית אלא אמורה לרמוז להורים מה מחכה להם בתוך הביצה – כדי למנוע אכזבות. תוצאות של סקר צרכנות שבוצע, הראה שהורים באמת מוצאים בזה כלי מועיל, כיוון שההפתעות הממוגדרות מצמצמות את הסיכוי לאכזבה בקרב הילדים שלהם. אבל ככה זה כשלמדים בנות צעירות להתבאס על מכוניות. (היי הורים, חכו לגיל 17). "אנחנו לא ממגדרים אותם לבנות ולבנים באמת, כי אנחנו יודעים שילדים נהנים מכל סוג של צעצוע", נמסר מפררו.

אבל האמת היא, שאם באמת היצרנים של קינדר היו רוצים להיפטר מאלמנט ההפתעה המאכזב (רגע, אבל זה לא כל הקטע?) הם היו פשוט יכולים להגיד מראש מה מסתתר בתוך הביצה. יותר מזה, גלגלים לוהטים אפשר גם להדביק על רגע אדום, או צהוב שמזוהים יותר עם בערה – ופחות עם מגדר מסוים. ילדים יאהבו את המוצר בכל אריזה, גם בכזו שלא תשרת מטרה שמעמיקה את הפערים בין גברים לנשים. ובעיקר, כזו שתאפשר לבנים לחבב חתולות בשמלה ורודה.