מעצב התכשיטים יאנוש גיואלי, משיק קולקציית תכשיטי יוקרה בקמפיין חדש ומפתיע עם הדוגמנית שיר אלמליח ולצידה הדוגמנית הבינ"ל יערה בנבנישתי. יאנוש, מעצב וצורף, בעל המותג העולמי לתכשיטי יוקרה פרימיום, הוא סיפור סינדרלה קלאסי. את דרכו בישראל החל כעולה חדש מגיאורגיה, נער בפרויקט נעלה הידוע לשמצה שהגיע לבדו למדינה זרה בכוונות ציוניות טהורות.

כשהגיע ארצה, מצא עבודה במפעל נייר טואלט, רחוק ככל שאפשר לתאר מעולם הנוצץ הצפוי לאמצו. לאחר 3 ימים בלבד הוא החליט שלא לשם כך הגיע לישראל ועזב את המפעל. כיוון שאחז בכישורי צורפות (שהועברו במשפחתו מדור לדור החל מסבא רבא שלו), מצא עצמו כעובד מן המניין במפעל יהלומים ישראלי.

במקום החדש העריכו את כישוריו וכעבור 3 שנים ניתן לידיו בית מלאכה קטן בו החל ליצור את הקולקצייה הראשונה שלו כעצמאי ובעיקר סיפק הזמנות מיוחדות עבור לקוחות מזדמנים.

באחד הימים פקד את בית מלאכתו איש העסקים הרוסי ניקולאי חיחיאשווילי, שלימים יהפוך לשותף ולמשקיע של המותג הראשון הנושא את שמו של יאנוש. לאחר הזמנת פריט ראשון אצל יאנוש, איש העסקים נפעם מכישרונו האדיר וביצע הזמנה חוזרת של מספר פריטים רב.

לאט לאט החלו להגיע לקוחות חדשים מרחבי העולם וההזמנות ממותגי על לתכשיטים החלו לזרום גם הם – מוסקווה, קזחסטן, פריז, לונדון, ההתעניינות במעצב גברה בקרב אנשי תקשורת, פוליטיקאים, אנשי  עסקים ואושיות אופנה בעלי עוצמה מסביב לעולם.

משם דרכו של יאנוש אל תערוכות היוקרה בפריז ובמוסקבה היתה קצרה. העולם הגיב בפליאה לאמן הצעיר בעל התעוזה שיצר שילובים נדירים בין מתכות ואבנים יקרות והצטיין בעיצוב חד פעמי שמשקף את חתימת ידו הבלעדית. ליאנוש יכולת מיוחדת להפוך את החומר היקר והכבד לפריט אופנתי וקליל, מבלי לגרוע מערכו, יכולת נדירה בעבודה עם יהלומים. החנות הראשונה שנושאת את שמו נפתחה בבירת הגלאם החדשה – מוסקבה. לאחר זמן לא רב נפתח סניף נוסף בקזחסט ופריז. במהרה השמועה אודות הכוכב החדש בשמי היהלומים התפשטה בקרב הפאשיסטות המקומיות, שפקדו את הבוטיקים בקבוצות – קבוצות ורכשו פריטים ייחודיים המותאמים אישית. ככלל, הקולקציות מיוצרות בסדרות מצומצמות על מנת לספק בלעדיות לכל לקוח.

כעת המותג עושה דריכת רגל ראשונה בבסיס האם ושב אל השורשים בישראל. הקולקציה תותאם לקהל הישראלי הן מבחינת סגנון והן מבחינת תמחור המוצרים. את החברה בישראל מייצג ומנהל ירין גבריאל אשר אחראי על החדרת המותג לישראל וכן מנהל את השואו רום והמכירות.

ירין גבריאל, מנכ"ל חברת Israel  YANUSH Gioielli ומנהל פעילותה בישראל מוסר: "אנו שמחים על לבשר על תחילת הפעילות בישראל. הקהל הישראלי מהווה עבורנו אתגר רב ואנו עובדים ימים ולילות על מנת להתאים את הקולקציה וכן את טווח המחירים. אנו צופים הצלחה גדולה ליאנוש בישראל."

 

על הקולקציה

הקולקצייה של יאנוש לחורף 2016 מושפעת מהאצולה המודרנית ומשדרת יוקרה ופאר רב בד בבד עם קלילות  ניאו רומנטית. הקולקציה מביאה השראתה ממושג RAGS TO RICHES – והקו העיצובי נמצא תמיד בין שני הקצוות שבין הפשוט למופרך, פראי למאופק, מינימליסטי לשופע. מגוון רחב של פריטים יפהפיים, עשויים ברמה הגבוהה ביותר שניתן לדמיין מתחלקים לדגמים קלאסיים בהשראת אמנות הארט דקו של שנות ה20 וכוכבות הוליוודיות שנויות במחלוקת כגון לואיס ברוקס, פולה נגרי וקלרה בואו, (אולי האיט גירל הראשונה בהיסטוריה), קלאסיות ומורשת לבין דגמים המדברים את התרבות העכשווית העמוסה סימני עושר מובהק של כל הנוצץ זהב הוא בסגנונו האלגנטי והמתוחכם של יאנוש.

החומרים הכלולים בקולקציה הם זהב לבן, זהב אדום, זהב צהוב ופלטינה. המתכות היקרות משלבות בתוכן יהלומים בגדלים, צבעים וצורות שונות, ברם כל האבנים הינם מסוג Flawless , אבנים נקיות לחלוטין, חסרות פגמים פנימיים וחיצוניים ובחיתוך Excellent - האבנים המובחרות ביותר, הנהנות מפיזור מושלם של אור.

אבנים נוספות הנמצאות בשימוש הן: אבני אמטיסט, טופז, גרנט, ג'ייד, ספיר, איזמרגד, טורמלין, רודונייט, אמרלד, רובי ופנינים בצבעים שונים מצהוב דרך הלבן הקלאסי ועד לשחור וסגול. הקולקצייה מאופיינת בצבעוניות עזה ובשילובי צבעים מעניינים במיזוג בין האבנים השונות היוצרות יחד פריט אמנות חד פעמי ועל זמני.

 

מהקולקציה של יאנוש גיולי  (צילום: אלכס קרצנקו)
יאנוש גיואלי | צילום: אלכס קרצנקו
מהקולקציה של יאנוש גיולי  (צילום: אלכס קרצנקו)
יאנוש גיואלי | צילום: אלכס קרצנקו
מהקולקציה של יאנוש גיולי  (צילום: אלכס קרצנקו)
יאנוש גיואלי | צילום: אלכס קרצנקו

מהקולקציה של יאנוש גיולי  (צילום: אלכס קרצנקו)
יאנוש גיואלי | צילום: אלכס קרצנקו