מי אני: טלי מרמור, מחנכת כתה א' בת 33 מנתניה, נשואה +2.

מי אני במספרים

גובה: 1.58 מטר
משקל לפני הירידה: 86 קילו
משקל נוכחי: 57 קילו
כמה ירדתי:  29 קילו
כמה זמן לקח לי לרדת: חצי שנה
כמה זמן אני שומרת על המשקל: ארבעה חודשים

"הייתי ילדה 'מלאונת'", מספרת לנו טלי. "מאז שאני זוכרת את עצמי אני במלחמה על המשקל. התגייסתי רזה מתמיד והייתי מאושרת, אבל מיד לאחר הגיוס עליתי במשקל והגעתי למידה 42 במכנסיים בתור נערה בת 20".

טלי מרמור (צילום: צילום ביתי)
תמיד הייתה מלאונת. טלי מרמור לפני השינוי | צילום: צילום ביתי
טלי מרמור (צילום: צילום ביתי)
"כשראיתי את הירידה הראשונה במשקל ידעתי שעליתי על דרך המלך". טלי אחרי | צילום: צילום ביתי

עוד בערוץ הנשים:

טלי ניסתה כל מיני סוגים של דיאטות לאורך השנים, והמשיכה לעלות ולרדת. את השינוי המהותי היא החליטה לעשות לאחר לידת בנה הצעיר. "בהריון הראשון שלי עליתי 40 קילו, והיה לי קשה מאד לרדת אותם. את ההיריון השני התחלתי בעודף של עשרה קילוגרמים. הבטחתי לעצמי שאני אמתין חודש לאחר הלידה וארשם מיד לשומרי משקל, וככה עשיתי".

"איך את אוכלת עכשיו עוגת שוקולד עם כדור גלידה?"

מבחינת פעילות גופנית, טלי אומרת שפרט לצעידות עם העגלה – היא לא עשתה שום דבר. "בהתחלה זה היה מאתגר, כי בגלל ההנקה הייתי רגילה לנשנש בלילות. דליה לייבוביץ', המדריכה שלי בקבוצת שומרי משקל, הציעה לי פתרונות מגוונים – ופעלתי לפיהם. ברגע בו ראיתי את הירידה הראשונה במשקל ידעתי שעליתי על דרך המלך".

התמיכה של הקבוצה ושל המדריכה הקשובה עשו את שלהם, וטלי התמידה ולא החסירה אף מפגש. "אני אוהבת את הגישה שניתן לאכול מהכל, ומרגישה ששיניתי אורח חיים ולא שאני נמצאת בדיאטה: מצד אחד אני יורדת פלאים, ומצד שני אני יכולה לשבת במסעדה ולאכול מה שמתחשק לי. אנשים שואלים 'איך את יורדת במשקל אם את אוכלת עכשיו עוגת שוקולד עם כדור גלידה', וזה ממש משמח אותי. וכן, אף פעם לא נשארתי רעבה".

טלי מרמור (צילום: צילום ביתי)
חיים של עליות ומורדות. טלי לפני | צילום: צילום ביתי
טלי מרמור לפני ואחרי (צילום: צילום ביתי)
הכי קשה היה להתחיל. טלי כיום | צילום: צילום ביתי

מה בכל זאת קשה לך?
"אני חושבת שהרגע הקשה ביותר היה להתחיל, להכניס את הגוף למשמעת החדשה. זה לקח בערך חודש עד שהגוף קיבל את השינוי והתרגל, והאמת היא שאני לא מתייחסת לזה כאל קושי - אלא כאל אתגר".

התפריט היומי שלי

"התפריט היומי שלי היה ועדיין עשיר ומגוון. מעולם לא וויתרתי על המתוק במהלך היום - עם השינוי ידעתי להפחית.

בוקר: שוקו מחצי כפית שוקו, מים ומעט חלב, ושתי ופלות.
ארוחת בוקר: פיתה או כריך מקמח מלא עם כף חומוס או כף גבינה, ירקות חתוכים ופרי.
ארוחת צהריים: כל מה שמתחשק לי, בין אם בבית ובין אם בחוץ.
ארוחת ערב: ביצה, סלט ירקות מתובל, טונה ובפירות מתוקים לקינוח.

טלי מרמור לפני ואחרי (צילום: צילום ביתי)
לא רוצה לראות בזה קושי, אלא אתגר. טלי לפני ואחרי | צילום: צילום ביתי

טיפים למי שמעוניין לעבור שינוי:
אפשר להפוך את החלום למציאות: לאחר השינוי הראשון נכנסים לדרך חיים, ומשם הכל פשוט. רשמו את הנקודות ותכנו מראש, כי לתכנון ולרישום יש חשיבות עליונה בשמירה על המשקל.

רוצה גם להשוויץ בגזרה החדשה שלך? יאללה יאללה! women@mako.co.il

>> בפעם הקודמת: "הייתי היחידה בגדנ"ע שהמדים לא עלו עליה"