כן כן, אנחנו יודעות שרוב מי שנכנסו לכתבה הזו עשו את זה כי הם מזועזעים מהמחשבה שנשים תלכנה עם בית שחי או רגליים שאינם חלקים כמו אלה של ילדה בת 5 שלא של, נניח, אישה שעברה את גיל ההתבגרות. נתחיל מזה שנשלח אתכם לשתות מים קרים ולנשום עמוק. 

בשנה האחרונה ראינו כמה וכמה סיפורים על נשים שמחבקות ואוהבות את שיער הגוף הטבעי שלהן: מהאישה המזוקנת, דרך הבת של מדונה ועד לדוגמנית השוודית בקמפיין של אדידס. עכשיו, קמפיין חדש שיזמה לורה ג'קסון, סטודנטית מבריטניה, קורא לנשים להניח את הסכינים, השעוות והמלבינים לפחות לחודש אחד כדי ללמוד לאהוב את שיערן הטבעי. 

הקמפיין, שנושא את הכותרת המשעשעת Januhairy (שילוב של המילים ינואר ו-שיער), קורא לנשים ברחבי העולם לתת לעצמן לפחות חודש אחד בו הן בוחנות מחדש את מערכת היחסים שלהן עם שיער גופן, אותו שיער שמגיל כל כך צעיר לימדו אותנו לשנוא, להסתיר, לפחד ממנו ולהעלים אותו. לכו תדעו, אולי תגלו שזה בכלל לא כזה נורא לא להכאיב לעצמכן בגלל שמישהו אמר שככה אישה צריכה להיראות.

"אני רק רוצה שהנשים ירגישו יותר בנוח בגוף שלהן", אמרה ג'קסון. "זה לא קמפיין שבא להכעיס או לעשות פרובוקציה מול אנשים שלא מבינים למה שיער גוף אצל נשים זה נורמאלי. זה קמפיין שמטרתו להעצים נשים בינן לבין עצמן ולאפשר להן להבחון מחדש את ההשקפות שלהן על הגוף שלהן ושל אחרות". 

View this post on Instagram

A post shared by Januhairy (@janu_hairy) on

ג'קסון, בת ה -21, מנסה במהלך הקמפיין לגייס לפחות 1000 ליש"ט (כ-5000 ש"ח) לטובת ארגון המפעיל תכניות חינוכיות בנושא דימוי גוף בקרב בני נוער. 

"התחלתי לגדל את שיער הגוף שלי לטובת הצגה שהעלינו כחלק מהתואר שלי בתיאטרון במאי 2018" כתבה בעמוד האינסטגרם של הפרוייקט, "זה היה מאתגר עבורי. היו אנשים שהסתכלו על זה בצורה מוזרה והתייחסו באופן מעליב. הבנתי שיש ממש טאבו סביב הנושא של שיער גוף על נשים. לקח לי שבועות להתרגל אבל אחרי כמה זמן התחלתי ממש לאהוב ולחבב את השיער הטבעי שלי ואת הנוחות שבלא לגלח והחלטתי להישאר ככה". 

אחרי שראתה שבסופו של דבר מדובר בעניין של הרגל - הגתה ג'קסון את קמפיין Januhairy "למה נשים צריכות לתת דין וחשבון אם הן בוחרות שלא לגלח את שיער הגוף שלהן? ולמה אנחנו צריכות לקבל את זה כמובן מאיליו". 

View this post on Instagram

A post shared by Januhairy (@janu_hairy) on

ג'קסון מספרת כי התגובות שהיא מקבלת עד כה מנשים ברחבי העולם מצויינות. "נשים מבריטניה, ארה"ב, קנדה, גרמניה, רוסיה וספרד נרשמו כבר להשתתף בקמפיין. עד עכשיו היה לנו רק את מובמבר (Movmber) עבור הגברים, עכשיו יש לנו את ינואר השעיר ואולי התנועה הבאה תהיה אפריל החלק - לכו תדעו"