תאמינו או לא, אבל מסתבר שעד אפריל 2016, שום מותג של מוצרי היגיינה נשית לא העז להראות דם אמיתי, לטובת בנוזל כחלחל, נעים וסטרילי. הבחירה הוותיקה הזו היא כבר לגמרי סטנדרט בעולם הפרסום ולמרות הביקורות, נדמה שהפרסומאים מסרבים להתייחס לדימום בכבוד. עזבו כבוד, הם לא מסוגלים להסתכל לו בעיניים, אבל באותה נשימה מרגישים בנוח לשווק לנשים מוצר שהן זקוקות לו על בסיס חודשי באמצעות ביוש.

אבל אז חברת BodyForm הבריטית נכנסה לתמונה והפכה את התחבושת המדממת על פיה. לפרסומת האחרונה שלהם לוהק סטאר נועז במיוחד: דם אדום, סמיך, מטפטף וריאלסטי. ולמרבה ההפתעה - היקום לא קרס אל תוך עצמו. וזה היסטורי.

הפרסומת המדוברת נפתחת עם מבחנה שמתוכה נשפך הנוזל האדום אל התחבושת, כדי להדגים את כושר הספיגה שלה, ממשיכה בבחור צעיר שרוכש תחבושות לבת הזוג שלו בלי לחוות התקף אפילפטי וריסוק גבריות ולבסוף גם פריים של אישה במקלחת ודם שזורם על הירך שלה. 

המותג הבריטי, שאמנם לא מתכנן עלייה בקרוב - מצהיר שלא ממש מעניין אותו איזו תחושת גועל תתעורר בקרב גברים (ואפילו נשים) בעקבות הצפייה בפרסומת. מבחינת BodyForm, אין סיבה שמחזור ימשיך להיתפש כמשהו מגעיל ודוחה אלא כחלק בלתי נפרד מהחיים של אישה. 

מנהלת השיווק של המוצר,טרייסי בקסטר, טוענת שהבחירה בפרסומת הזו מושפעת ממחקר מוקדם יותר שהראה שאחת מתוך חמש שנים מרגישה שהביטחון העצמי שלה נפגע כתוצאה משיח לקוי ומחסור בדיונים פתוחים על מחזור. "אנחנו יודעת שהטאבו על מחזור פוגעני", הסבירה בקסטר. "נשים צריכות להיאבק בביוש המחזור ובהשפעות שלו, כיוון שבאופן עקיף זה משפיע על הבריאות הנפשית שלהן".

פרסומת לתחבושות (צילום: צילום מסך מתוך youtube, צילום מסך youtube)
מתוך הפרסומת | צילום: צילום מסך מתוך youtube, צילום מסך youtube

בנוסף, בקסטר הסבירה שמותג שנשען על קהל של נשים בלבד, חייב לאתגר את הטאבו. "אנחנו מוחקות את הסטיגמה ואנחנו הולכות להפוך את זה להרבה יותר פשוט. הפרסומת הזו גורמת לכולם לדבר על מחזור עכשיו - ובעתיד". אז היי גולדסטאר, לא תאמינו - אבל אפשר לעשות פרסומות סופר פופולריות ועדיין לא לפגוע באף אחד.