אין תמונה
שכר סמלי של 7 מיליון דולר. בקטנה. קירה נייטלי

גבירותיי צרות העין שימו לב: גם השנה מתפרסמת לה רשימת השחקנים והשחקניות הכי רווחיים בהוליווד. בשבילנו זה אומר הצצה לא רק לחמוקיים של הכוכבות אלא גם לחשבון הבנק שלהן. וזה כואב. כי מדובר במיליונים. אז כן, אנחנו מנחמות את עצמנו בזה שהן קמות ממש מוקדם, עובדות המון שעות, מבלות חודשים מחוץ לבית ונאלצות לסבול לופ אינסופי של שאלות משמימות מעיתונאים מתחכמים. אבל יש להן עוד אופציה להרוויח משכורת של סרט קולנוע ביום עבודה אחד: חיוך קטן, פוזה מגרה וחילטור קצר בקמפיין. עדיף למותגי האופנה והטיפוח היוקרתיים, שם נמצא הכסף הגדול.

ג'סיקה אלבה (צילום: אור גץ)
ג'סיקה אלבה לרבלון. לבריאות בובה | צילום: אור גץ

 ולמרות שלהפציע לשתי שניות במשהו שאנשים בדרך כלל מעדיפים לזפזפ הלאה, זה פחות נחשב במונחים של רזומה מקצועי - זה עדיין עדיף על להיתקע בקרוואן באמצע שום מקום עם קפריזות של במאי ונערות מים. וכל אחת יכולה – צעירה כמבוגרת, זוטרה כמובילה: מעצבי העל מזמינים, השחקניות לא בוחלות והסכומים המשולמים על קמפיינים לא מפסיקים לטפס. המוצר נמכר הרבה יותר בקלות, וחלקן אפילו רוקמות יחסי גומלין עם המעצבים, מה שיתגמל אותן ויזואלית כשיגיע זמנן להתגנדר ולהתיפייף לקראת שטיח אדום כלשהוא. שנגיע לתכל'ס? מה הן בדיוק עושות, כמה הן בדיוק עושות, ומה יוצא להן מזה? זהירות, הרחיקו חפצים חדים מהמסך ונסו בכל הכוח לא לחשב כמה זה יוצא בשקלים.

אלה שמתבשמות ומתאפרות

קצת יותר משישה מיליון דולר. זה המספר שהיה כתוב על הצ'ק של גווינית פלטרו כשהיא נבחרה להוביל את הקמפיין של אסתי לאודר למותג "פלז'ר". בושם שאנחנו מתיזות על עצמנו כלאחר יד, הוא הלחם והחמאה של ענקיות הקוסמטיקה. לכל אורך הקמפיין פלטרו לבושה בבגדים נקיים, כל-אמריקאיים. באחת הפרסומות היא עם חולצת כפתורים ורודה, מכנסיים קצרים ורודים ואופניים שעל הכידון שלהם סלסלת פרחים ומגדנות, מנסה לסמל רגעים קטנים של אושר, בתקווה שגם הלב שלך יתרחב עם כל התזה. באסתי לאודר אמרו שהיא שווה את המחיר.

ואם גווינית לא הצליחה לשכנע אותך, אולי קירה נייטלי תוכל. תמורת שבעה מיליון דולר לשנה, היא נבחרה להוביל את קמפיין 2007 של "מדמואזל" לבית שאנל. ובשאנל מוכנים לשלם גם יותר: ניקול קידמן, שמובילה את הקמפיין של הבושם המיתולוגי שאנל no.5, שלשלה 12 מיליון דולר - מספיק כסף בשביל כל הבוטוקס שבעולם.

גם הילארי סוונק דפקה קופה לא קטנה על חשבון גרלן וקיבלה חמישה מיליון דולר לקמפיין את הבושם החדש שלהם "אינסולנס". אפילו שרליז ת'רון כבר מפרסמת בושם, אלא שבחברת דיור החליטו שמה שמוכר יותר טוב מת'רון זה ת'רון ללא בגדים. אז לכבוד קמפיין לבושם "ז'אדור", היא פשטה שמלה יוקרתית, העלתה את קצב פעימות הלב של הצופים והאריכה תורים בחנויות הקוסמטיקה. בעבור ההצלחה שילמו ב"דיור" לכוכבת שישה מיליון דולר. ככה עושים עסקים.

גרלן (צילום: אור גץ)
הילארי סוונק לגרלן. חמישה מיליון דולר, בייבי | צילום: אור גץ

גם חברות הקוסמטיקה מגייסות את עורן המתוח של נשות הוליווד. רבלון בחרה בג'סיקה אלבה להוביל את קמפיין הפרסום לסדרת המייק-אפ בהתאמה אישית שלה, ודמי מור מקמפיינת את ליין האיפור החדש. בחברה בכלל מאוד מאמינים בשיתוף פעולה עם כוכבות - לאורך השנים ייצגו אותה בין היתר ג'וליאן מור, סוזן סרנדון, ג'יימי קינג, אווה מנדז וקיית בוסוורת'. ב-2007 פרסמה ליב טיילר את שפתון הפנינה מבית היוצר של ג'יבנשי. כשנשאלה טיילר על השפתון, אמרה שמעולם לא חשבה שפנינים יכולות לגרום לאישה להיראות כל כך נפלא. טוב, תלוי לאיזו אישה.

אלה שמתלבשות

אנג'לינה ג'ולי, מכירה? הכוכבת המשתרבבת עשתה עסקה ממש לא גרועה עם חברת האופנה St. John:
12 מיליון דולר וגם חלק ממניות החברה, פשוט כי לא היה מספיק כסף לשלם לה. גם לג'וליה רוברטס יש חמש מיליון סיבות לחייך – מעצב העל ג'יאנפרנקו פרה בחר בה להיות הפנים של הקולקציה שלו באביב-קיץ 2006, יען כי מבחינתו היא מגלמת אידיאל של נשיות, יופי וזוהר שלא באים על חשבון גידול תאומים וטיפוח קריירה מצליחה.

שיסיידו (צילום: אור גץ)
אנג'לינה לשיסיידו. כמה מנות אורז שווה קמפיין? | צילום: אור גץ

דרו בארימור – לא בדיוק אופנתית צמרת - הובילה קמפיין של ג'ון גליאנו לבית "כריסטיאן דיור" תמורת כמה מיליוני דולרים ומאז אותו קמפיין, כך מלחשים, גם המלתחה שלה השתדרגה רצינית. כדי להשלים את הלוק ואת ההכנסה, תרמה בארימור את גופה לקמפיין של חברת "לנקום", שם הופיעה בעירום מלא כשרק כמה משיכות של איפור מסתירות איברים שהצנעה יפה להם.

האלי ברי אולי זוכה בכל שנה בפרס פטל הזהב עבור השחקנית הגרועה ביותר (כמו האוסקר, רק ההפך), אבל יש כמה אנשים שבוחרים בה לדברים קצת אחרים. בשנת 2006 דונטלה ורסאצ'ה ביקשה ממנה לרשת את מקומה של מדונה בתור הפנים של המותג. קמפיין נוסף שבו לקחה אקס נערת ג'יימס בונד חלק הוא לשפתונים של חברת רבלון, שעבורו קיבלה "רק" מיליון דולר.

אלה שמתבגרות

אם בעבר היה זה ברור מאליו שלפרזנטורית מבוגרת אין מה לחפש בשוק היופי, הרי שבשנים האחרונות מגיחות כמה כוכבות עבר ומראות לכולם מאיפה משתין הקטטר.

אין תמונה
ג'יין פונדה ללוריאל. קמפיין בלי גיל
 אחרי שג'יין פונדה עשתה מיליונים עם לוריאל, נבחרה לאחרונה שרון סטון כפנים החדשות של סדרת אנטי אייג'ינג מבית דיור. לדברי נציגי החברה סטון היא דוגמה בולטת לכך שגם נשים אחרי גיל 40 יכולות להיראות נוצצות, סקסיות ונחשקות. מה שנכון נכון. סטון, אגב, לא זרה לעולם הקמפיינים. חברת הצמיגים "פירלי" (צמיגים של רכב, לא של שומן) שילמה לבלונדה כחמישה מיליון דולר עבור השתתפותה בקמפיין. בלוריאל מדגמנת את מוצרי האנטי אייג'ינג דיאן קיטון, שלדבריה בחרה בקמפיין הזה ולא באחרים בגלל ש"לוריאל מחזקת את מעמדן של הנשים". יה רייט.

אלה שלוקחות את מה שאפשר

אם הרמת גבה על הקמפיינים של המבוגרות, זה הזמן להרים גם את הגבה השנייה: אפילו ג'ודי פוסטר, שחקנית מורכבת ומוערכת, עושה כסף גם כשהיא לא על המסך הגדול. פוסטר בין היתר כיכבה בפרסומת לקפה, שלל מוצרי קוסמטיקה וכל מיני דברים של חברת הונדה. בכל אחת מהפרסומות היא פיזרה אבק כוכבים ואת החיוך הממיס שלה, וגרמה לכל העולם לחשוב שאם הונדה וקפה זה טוב לג'ודי פוסטר, אין סיבה שזה לא יהיה טוב גם לו.

ביונסה מתוך טקס גלובוס הזהב 2009 (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
ביונסה. חזק בענייני גאדג'טים | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

על עסקת ענק נוספת חתומה הכוכבת הסקסית ואשתו של מייקל דאגלאס, קתרין זיטה ג'ונס. תאמיני או לא, אבל חברת הסלולר T-Mobile שילמה לה 20 מיליון (!) דולר עבור קמפיין בכיכובה. קצת חבל על הכסף, האמת, כי מתברר שאפשר לסגור עסקה פחות יקרה ואפילו יותר עדכנית, נגיד עם ביונסה. בסוף 2007 השיקה חברת סמסונג סלולרי במהדורה מוגבלת תחת השם B-PHONE, יענו – הטלפון של הזמרת. כדי להשלים את החגיגה, הבטיחה סמסונג לרוכשים שיר מיוחד של ביונסה שהוקלט כשהייתה בת 10, ערכות נושא ועוד שלל גאדג'טים שנושאים את שמה ועוסקים בעולם התוכן שלה. שחקנית נוספת שהפכה את השימוש בסלולר למסחטת כספים היא קמרון דיאז, שהתעשרה בשלושה מיליון דולר בגין קמפיין חוצות נרחב לחברת הסלולר "סופט בנק". לכי תגידי עכשיו שקרינה זה לא בריא.

אבל כוכבת לא חייבת לקשור את שמה רק לחברה אחת. סקרלט ג'והנסון מוכיחה שמונוגמיה היא לא חלק מעולם הפרזנטוריות ושלזגזג זה דווקא ממש טוב לביזנס. אחרי שחלבה כספים מלואי ויטון וקלווין קליין, עשתה ג'והנסון מעבר יפה ומרופד מבחינת מזומנים למוצרי השיער של לוריאל. בשביל ארבעה מיליון דולר, נראה לנו שגם את היית בוגדת. ב-2007 דגמנה ג'והנסן פעם נוספת ללואי ויטון, בקולקציה ששילבה לוק של אופנת רחוב בשילוב אסתטיקה סטייל המאה ה-18.

אלה שבכלל מהטלוויזיה

גם על כוכבות של סדרות טלוויזיה מצליחות לא ממש צריך לרחם. בלוריאל אימצו את הכוכבת הסקסית של "עקרות בית נואשות" איווה לונגוריה, ובטח תשמחי לדעת שהיא מצליחה להפיל ברשת המוני גברים בזכות שפתון בצבע קרמל (טוב, אולי זה גם בגלל הגוף, הלבוש ובעיקר התסריט). טרי האצ'ר, עוד נואשת, גרפה לכיסה לא מעט ירוקים כשהודתה קבל עם ושלטי חוצות שהיא צובעת שיער בעזרת קליירול מבית נייס אנד איזי. לפניה, אגב, הובילו קמפיינים דומים גם לינדה אוונס (קריסטל מ"שושלת") וג'ולייה לואיס דרייפוס, מיס סיינפלד.

אין תמונה
קריסטין דיוויס: התחילה במעילי גשם, המשיכה למייבלין

גם כוכבות "סקס והעיר הגדולה" שיחקו אותה בענק גם בתחום הפרסום. שרה ג'סיקה וגאפ זה כבר היסטוריה, ועכשיו אפשר לראות את הכוכבת צובעת לבלונד ושומרת על עור הפנים בחסות חברת גארנייר. יתר כוכבות הסדרה, ואפילו מיסטר ביג, נהנו גם הם מחוזי פרסום אדירים: קריסטין דיוויס פרסמה מעילי גשם ולאחר מכן נבחרה לפרסם את חברה הקוסמטיקה מייבלין; סינתיה ניקסון פרסמה נעלי ילדים; קים קטרל הפכה לפרסומת מהלכת לתה ומר ביג, כזכור, הרחיק עד לאיזראל כדי לפרסם דאודורנט.

אין תמונה
שג"פ. לא בוחלת

ואפרופו ישראל, גם פה פוזלים לא מעט לעבר כוכבות הוליווד. פעם זאת הייתה קלאודיה שיפר, והיום איווה לונגוריה מנשנשת ארטיקים של שטראוס וכרמן אלקטרה גורמת לצנזורה לעבוד שעות נוספות בשביל קמפיין לקרוקר. חצי מיליון דולר עלתה להם הכוכבת המפוקפקת, ובחברה בטוחים שהיא תגרום להמונים להזיל ריר ולשלוף את הארנק אל מול ליין הג'ינסים של העונה החמה. הצנזורה, בטח לא הולכת להרוס את זה.