נא להתקמט בהתאם: שוב סערת פוטושופ
מסתבר שאם את מתבקשת למכור קרם אנטי אייג'ינג, עלייך גם להיראות בת גילך. כך יצאא שפרסומת מבית Nivea נאסרה לפרסום משום שהדוגמנית בת ה-62 נראית הרבה פחות. האם יכול להיות שהקרם עבד כמו שצריך? כנראה שאפילו המפרסמים יודעים שלא


מה שאתם רואים, זה מה שאתם מקבלים
תכירו את הפרזנטורית המדוברת סינדי ג'וזף, בת 62, ושמורה במצב טוב היא הגדרה שחוטאת לה. אין פלא שהיא מחייכת, הא? איך אפשר שלא כשאת בעשור השביעי לחייך אבל נראית בת 40? האמת היא שבמקרה שלה, יש לה סיבות קצת פחות משמחות להוריד את החיוך מפניה ולחשוף את האמת המקומטת: במקרה שלה מדובר פשוט בעבודת פוטושופ מוצלחת במיוחד. ואכן, מרוב שהפרסומת עברה ליטוש, הטענות גורסות שהיא כבר לא מזכירה אפילו אישה אמיתית.
ג'וזף, דוגמנית אמריקאית מצליחה וידועה בתור האלופה בקרב הדוגמניות המבוגרות בשוק. בגילה ה"מופלג" בתחום, היא מככבת בשלל קמפיינים, זאת לאחר שהתחילה את הקריירה רק בגיל 49. בראיונות למדיה, התכחשה ג'וזף לדיווחי הפוטושופ בתמונותיה. "מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים", הכריזה. אולם, המציאות של עולם הפרסום היא שהמצב הנדיר יותר הוא שתמונה לא תעבור ליטוש ופוטושופ.
התדמית בפרסומת נוצרה בעזרת המחשב ולא בעזרת הקרם

אבל לא כולם קונים את זה. בעקבות מספר תלונות, ארגון ה-ASA (ארגון הסטטיסטיקה האמריקאי) מצא כי התדמית בפרסומת נוצרה בעזרת המחשב ולא בעזרת הקרם. ה-ASA טענו כי היצרן, חברת "בייסרדורף" מגרמניה, לא הציג עדויות מדויקות של האפקטים שנטענו על ידיו בפרסומת שנגרמים כתוצאה מהשימוש בקרם.
"בחנו את התדמית של הדוגמנית המבוגרת שהייתה במרכז השוט וברור לנו שהיא עברה ליטוש אינטנסיבי שכתוצאה ממנו שינה את האופן בו היא נראית במציאות", נאמר מטעם הארגון. "קווים וקמטים בפניה, בעיקר סביב עיניה ופיה, הופחתו באופן דרמטי, ומספר קמטים בעורה הוסרו. בשל מחסור בעדויות מדויקות שיציגו שהאפקט הזה נגרם כתוצאה משימוש במוצר, סיכמנו כי הפרסומת הזו מוליכה שולל באופן שבו היא מגזימה את היכולות של המוצר".

