ריח יכול להתריע מפני סכנות (עשן, גז) לגרום לתהליכים ביולוגיים בגופנו (כאשר אם מריחה את התינוק שלה) לדחות ולהרתיע אותנו, או לגרום לנו להימשך לאדם שנושא את הריח. יש אנשים ובמיוחד נשים שמשאירות אחריהן שובל של ריח טוב במעלית, בחדר המדרגות או במסדרון, שמסחרר את ראשנו לרגע קל וגורם לנו להימשך אחריו. בבסיסנו, כולנו רוצים להריח טוב אבל לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. ההמלצות הבאות יעזרו לכם לשדרג את ריח הגוף שלכם – כל יום וכל היום.

1. הימנעו ממאכלים מתובלנים וחריפים

מוצרי מזון מסוימים עשויים להיות טעימים או להשביח את טעמה של המנה הסופית אבל הביטוי שלהם דרך הגוף יהיה לא נעים במיוחד לכם ולסביבה. בצל ושום, עמבה או גרגירי חילבה ישפיעו קשות על ריח הזיעה שלכם ויהפוך אותה לחריפה במיוחד. אם אתם חושבים שבושם יטשטש את הריח, כדאי לדעת שהמזונות האלו ישפיעו לא רק על ריח הגוף הטבעי שלכם, אלא גם על האופן שבו הבושם ישתלב עם הריח שלכם. 

אין תמונה
מרק תימני עם חילבה. טעים, אבל אולי לא לפני אירוע

2. ריח נעים ונוסטלגי

אי אפשר לעקוף את זה – פשוט תתקלחו. המקלחת הצרפתית שפירושה לא להתקלח היא בעיקר מיתוס וממילא לא מתאימה לאקלים הלבנטיני שלנו. בעונת הקיץ, רצוי להתקלח יותר מפעם אחת ביום, להתרענן ולהוריד את שכבות הזיעה שנצמדו לנו לעור.

חוש הריח שלנו הוא אחד החושים שקשורים באופן מובהק לזיכרון. כשאנחנו מריחים ריח שמוכר לנו, גם אם לא ברור לנו באופן מידי מהו הריח הזה, אנחנו יכולים להיות מוצפים ברגשות. יש ריחות של מוצרים כמו השמפו והסבון של פינוק, שנמצאים על המדף שנים רבות, ומשאירים על השיער והגוף שלנו את הריח האהוב והמוכר, אשר מעורר בנו זיכרונות של ילדות ומשפחתיות.  

מקלחת
פשוט תתקלחו | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

3. שתו הרבה מים

שתייה מרובה של מים (לא רק בקיץ) משפיעה לטובה על כל מערכות הגוף. למעשה, כל תאי הגוף שלנו תלויים במים. את הפסולת המטבולית שלנו הגוף מרחיק דרך המים שבזיעה ובשתן. שתיית מים מרובה תאזן את חילוף החומרים בגוף ותדלל את ריח הזיעה, בנוסף, שתייה מרובה מעודדת ייצור רוק ומונעת יובש בפה שגורם לריח רע, ובכלל גם טובה להיגיינת הפה. 

כתבת שיער פינוק
להקפיד על שתיית מים | צילום: Dougal Waters, GettyImages IL

4. השתמשו נכון בבושם

לאוהבי ריחות חמצמצים ועדינים, קחו בחשבון שהם מתאדים מהר יותר, ודווקא הריחות המתוקים יותר נשארים לאורך זמן. את הבושם כדאי להתיז בנקודות דופק כמו על פרקי הידיים או באזור החזה, וכמובן לא לשפשף אותו על העור.

5. והשתמשו נכון בדאודורונט

מה זה להשתמש נכון? אז קודם כל להקפיד להשתמש. בתחילת כל יום, לאחר המקלחת הראשונה – או פשוט על עור נקי ויבש – מומלץ למרוח או לרסס או לגלגל את תכשיר הפלא. אפשר לחזור על הפעולה פעם נוספת במידת הצורך, אך שוב – על עור נקי. אנחנו לא צריכים באמת להרחיב על מגון המוצרים הקיימים בתחום, פשוט מצאו לכם את הטוב, הנוח והיעיל עבורכם. 

כתבת שיער פינוק
עדיף להתיז אחרי מקלחת | צילום: Frederic Cirou, GettyImages IL

6. הכול מתחיל במכונה

המכונה סיימה לעבוד? אל תשאירו את הבגדים הרטובים סגורים במכונה אלא העבירו אותם למכונת ייבוש או תלו אותם באוויר לייבוש. לאחר 20 דקות שהבגדים יישארו במכונה, יתחיל ריבוי של חיידקים ששרדו את הכביסה, וזה עלול להריח לא טוב. כמובן – תוכלו להוסיף למכונה מרכך כביסה ריחני ותרסיס ריחני למייבש לכביסה רכה וגם לתחושה וריח נעימים. 

7. לפני שאתם פותחים את הפה, לעסו משהו

הפה שלנו מלא בחיידקים, ולתוצרי הפירוק שלהם יש ריח שיכול לדחות את האדם שמולנו. מעבר להקפדה על בריאות הפה, צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטאלי, אפשר ללעוס מפעם לפעם עלי נענע או מנטה ולירוק אותם כדי לרענן את הפה, או ללעוס מסטיק ללא סוכר לזמן קצר. 

מנטה
לעיסת נענע מעבירה ריח רע מהפה | צילום: istockphoto

8. להריח טוב גם בקצוות

כפות רגליים מטופחות ויפות הן מעין כרטיס ביקור שלנו. זה לא מחייב להגיע לקוסמטיקאית פעמיים בחודש אפשר גם להגיע לתוצאות די טובות עם חומרים זמינים שיש בבית. בין אם זו עונת הקיץ החמה, או בחורף כשכפות הרגליים סגורות בנעליים, הן מזיעות, ולעתים יכולות להפריש ריח רע. חשוב לאוורר את הנעליים לעתים קרובות, להחליף גרביים בתכיפות גבוהה, ואם עדיין ממשיכים לסבול מריח רע, אפשר לעשות מדי פעם אמבטיה לכפות הרגליים, עם מים חמימים ומספר טיפות של שמן לבנדר. בנוסף לריחו הטוב, הוא גם ידוע כמחטא ואנטי פטרייתי. 

9. לישון בענן ריחני

להתחיל את הבוקר שלנו בריח נעים ולסיים כך את הערב, יכול לשפר את התמונה הכוללת של היום שלנו. אם ריח המצעים לא מספק אותנו, אפשר לשים מרכך כביסה בריח שאהוב עלינו בשפריצר, או להשתמש בתרסיס למייבש ולהתיז על המצעים (וגם על הבגדים) לפני שהם נתלים לייבוש.