כמה: הביקורת נכתבה אחרי צפייה ב-5 פרקים מתוך 10
איפה: נטפליקס
החלטת tvbee: רק אם אתם אוהבים לצחוק על סדרות במקום מסדרות

בעידן של סטנדרטים חדשים בתעשיית הטלוויזיה, עם כל כך הרבה יוצרות ויוצרים מבריקים ותסריטים חכמים ומרגשים, נדיר כבר להיתקל בסדרה כמו השלכות (What/If), שהיא התפקיד הטלוויזיוני המשמעותי הראשון של רנה זלווגר, שחזרה למשחק לאחרונה אחרי כמה שנים של הפסקה.

מה זאת אומרת סדרה כמו השלכות? בואו נקרא לילד בשמו - מדובר ביצירה ה-כי גרועה שעלתה לנטפליקס מאז בייבי. אם אתם מתעניינים רק בהמלצות ולא בהכפשות, ובשלב הזה כבר ירד לכם מהמשך הקריאה, הנה המלצה - לכו לצפות בזה ברונו (It's Bruno), קומדיה חדשה ומקסימה בנטפליקס שתגרום לכם לצחוק בקול רם מכל הסיבות הנכונות. במקרה של השלכות, כנראה שתצחקו, אבל מסיבות אחרות.

זו, אגב, נקודת זכות עבור השלכות - אם כבר עושים סדרה גרועה, עדיף ללכת עם זה עד הסוף ולייצר טראש שהוא באמת מבדר ומופרך. הסרט נערות שעשועים הפך לקאלט מהסיבה הזאת בדיוק, ולהשלכות יש פוטנציאל להיתקל בקהל שפשוט יתעלף מכמה שהיא רעה, אבל במובן קאמפי ומהנה. דווקא בגלל שהיא כל כך גרועה - תרצו להמשיך לצפות בה.

מאיפה מתחילים בכלל לתאר מה הופך את הסדרה לשטות המוחלטת שהיא? זה באמת נמצא בכל רגע, בכל פריים, בכל מבט ובכל משפט. זלווגר מגלמת את אן מונטגומרי, אישה עשירה ומיסתורית שבפרק הראשון מציעה לזוג צעיר הצעה מגונה: לילה אחד עם גבר אחר עבור מימון מוחלט של פרויקט הגנטיקה של אשתו המדענית. נשמע דווקא כמו טוויסט מגדרי מבטיח לסיפור המוכר, לא? אבל אל תצפו פה לאג׳נדה סדורה - להשלכות אין סאבטקסט. כבר מהסצנה הראשונה תבינו לתוך מה נקלעתם. אין משפט אחד בעונה הראשונה של הסדרה שהוא לא קלישאה גמורה, ואין משפט אחד שנשמע כאילו אדם חי ונושם היה אי פעם אומר במציאות. כולם מתנהגים ופועלים כמו קו עלילה של הטלנובלה הכי פשטנית בעולם, כשכל דמות נראית כמו פלקט שקם מהנייר, ללא טיפת מעוף או מורכבות. למרות שנשמע שהחיים שלהם מסעירים, מדובר בחבורת האנשים הכי משעממים ובלתי נסבלים שתתקלו בהם, ורק המחשבה על לנהל שיחה עם אחת מהדמויות בסדרה תגרום לכם לרצות שלא לדבר יותר עם אף אדם בחיים.

אבל אלה לא רק הדיאלוגים שקוברים את השלכות. קו העלילה הראשי זורק מספיק רמזים לעבר אפל ואינטרסים חבויים כדי לגרום לכם להמשיך לצפות - ולו רק בשביל לדעת מה האינטרסים של אן המרושעת. אבל מה לגבי שאר קווי העלילה? החברים של ליסה ושון, הזוג המדובר, מקבלים סיפורים משל עצמם שעוסקים בעיקר בזוגיות שלהם, ומתאימים יותר לדרמה משפחתית מאשר מה שאמורה הייתה להיות דרמת מתח סקסית. אבל עיקר הבעיה היא שהם לא מצליחים לייצר אמפתיה או הזדהות, בדיוק בגלל שהעלילה הראשית כל כך מופרכת.

יכול להיות שהשלכות הייתה יכולה להתעלות מעל התסריט המגוחך כל כך, אם היא הייתה נותנת לשחקנים שלה רשות להיות קצת יותר קאמפיים ומוגזמים. אבל זה לא המקרה - כולם לוקחים את עבודתם ברצינות ואומרים בקול רם את השורות המיותרות שלהם עם אפס מאמץ. זלווגר לא מנצלת פה אפילו קצת מהצ׳ארם החמוד שהפך אותה לכוכבת, וג׳יין לוי בתפקיד ליסה בכלל מאכזבת. היא כבר הוכיחה בעונה הראשונה של חסרי בושה ואחר כך בסדרה פרברי הגיהינום שהיא שחקנית עם קצת אדג׳, אבל כאן הוא נעלם לחלוטין ובמקומה היה אפשר ללהק כל שחקנית גנרית שמחפשת לפרוץ. אבל, יאמר לזכותה של הסדרה שיש כמה שחקניות ושחקני משנה שעושים עבודה לא רעה בכלל עם החומרים המטופשים שניתנו להם.

מה שבאמת מדהים בהשלכות היא ההתגייסות של כלל מחלקות ההפקה לאותו סטנדרט נמוך. לא רק שהעלילה מטופשת והדיאלוגים נשמעים כאילו נתנו אותם כמשימה לסטודנטים (אבל מהחוג למנהל עסקים, לא מהחוג לקולנוע), גם הצילום והעריכה נראים כאילו מישהו השקיע את המאמץ המינימלי (למה המצלמה רועדת כל הזמן?! אם זו החלטה אסתטית, היא בהחלט לא הנכונה), הפסקול טראשי בהתאמה ואפילו עיצוב התפאורה מכוער. שמישהו יתקשר לאריאל הורוביץ, יכול להיות שיש לו חלון הזדמנויות לפתות רנה זלווגר לעבור איתו לגור במוצקין בדירה קטנה, זה יהיה הרבה פחות מביך מהקאמבק הזה.