"תוכנית הבוקר" לא התאפקה - ותוך רבע שעה מגיעה לעזה
אופרת הסבון שלא מסוגלת להתעלם משום כותרת ממשיכה לעשות בדיוק את זה, אבל למי אכפת ממה שקורה ב"תוכנית הבוקר" - מה שמעניין באמת הוא מי מתבזה בה הפעם. אז איך זה שסדרה כל כך מטומטמת היא עדיין אחת ההפקות הכי ממכרות שהיו כאן?

זרקו מספר: כמה זמן צריכה סדרה, כזו שפעם לקחו אותה כל כך ברצינות ששירות הסטרימינג אפל TV פלוס הושק באמצעותה, בשביל להתייחס גם לבינה מלאכותית, גם לאולימפיאדה בפריז, גם לשריפות בקליפורניה, גם לשביתות בהוליווד וגם למחאה באיראן? כי "תוכנית הבוקר" (The Morning Show) עושה את כל זה כבר בעשר הדקות הראשונות לעונה החדשה שלה. פלוס פרודיה כל כך שקופה על פודקאסטר שמרן, שטוב שהיא לא קראה לו פשוט רו ג'וגן. אבל רגע - חמש דקות נוספות של חוסר איפוק חולפות ומישהו כבר מזכיר את ישראל ועזה. למזלה, למזלנו, הטיפול בזה שטחי כמו בכל הטיפולים האחרים שלה.
אחרי עונה ראשונה שהתמקדה בהטרדות מיניות ועונה שנייה שהתמקדה בקורונה, מאז העונה השלישית "תוכנית הבוקר" פשוט עושה "הכל בכל מקום בבת אחת" לכל כותרת חדשותית אפשרית שמתפרסמת בין עונה לעונה שלה. התייחסות אליה כאל סדרת דגל של אפל TV פלוס היא עלבון לדגלים, אבל מול השמות שממשיכים להתמגנט אליה והפרסים שהיא משום מה ממשיכה להיות מועמדת אליהם - אין ברירה אלא להתייחס גם לעונה הרביעית של אופרת הסבון שיצר ג'יי קרסון כאל אירוע. ואין מה להצטדק: מי שעדיין צופה בסדרה הזאת יודע כמה מרגש לגשת לעוד פרק שלה. מעולם לא הייתה סדרה מטומטמת כל כך, שלקחה את עצמה ברצינות תהומית כל כך, וגרמה לצופים שלה הנאה צרופה כל כך.
אם למישהו אכפת בטעות מהעלילה, מה שחשוב לדעת על העונה הרביעית של "תוכנית הבוקר" הוא שחלפו שנתיים, לתאגיד התקשורת UBA יש שם חדש ומנכ"לית חדשה שתכירו היטב, אלכס לוי (ג'ניפר אניסטון) עדיין שם וברדלי ג'קסון (ריס ווית'רספון) לא נכנסה לכלא - כי כשהיא הסגירה את עצמה בעונה הקודמת, בגלל טיוח תיעוד מפליל של אחיה מהפריצה לקפיטול, היא מינפה את זה לטובת דיל עם ה-FBI. אבל מה שבאמת חשוב לדעת על העונה הרביעית של "תוכנית הבוקר" הוא מי מתבזה בה הפעם. אניסטון, ווית'רספון, בילי קרודופ, מארק דופלאס, גרטה לי, קארן פיטמן וג'ון האם מקבלים לשורותיהם מחזור חדש של שחקנים שגדולים מדי לסדרה הזאת, ואלה שמות: זוכי האוסקר מריון קוטיאר וג'רמי איירונס, כוכב הקולנוע ארון פייר, כוכב "המקום הטוב" וויליאם ג'קסון הרפר וכוכב "נרקוס" בויד הולברוק.
אם בכל זאת צריך להגדיר איזשהו רעיון מסדר לעונה הזאת של "תוכנית הבוקר", זה כנראה יהיה החשש של ענקיות התקשורת, ובייחוד של מנהלי החדשות והעיתונאים שבהן, מעליית ה-AI. העלילות עצמן הן כמובן כאלה שאפילו ה-AI עצמו היה מתפדח להציע - אבל חוץ מהמקרה הזה היא לא באמת מאמינה בבישול על אש קטנה. את כל שאר הצ'קים הדרמטיים שלה, הסדרה פודה תוך פרק-שניים גג. במקביל, שוב מתברר עד כמה "תוכנית הבוקר" מצליחה להשתפר ככל שהיא מתרחקת מנושאים לאומיים וגלובליים, ואחת מנקודות המפתח התורניות היא תחקיר שמתפתח בעקבות סרטון הרעלת ציפורים. חוץ מזה, לפחות על סמך תשעת הפרקים הראשונים (מתוך עשרה) שהועברו מראש לביקורת, השינויים הצפויים הם בעיקר בטון הכללי: סאטירה קלה, ארוטיקה קלה, אימה קלה, ויותר אנטי-תרבות הביטול משהסדרה הייתה אי פעם. איך כל אלה מסתדרים ביחד? הם לא. וזו אחת הסיבות שבגללן "תוכנית הבוקר" היא מההפקות הכי ממכרות שנראו כאן. נתראה בעלילת צ'ארלי קירק בעונה הבאה.
