בשנת 2007, כשאיגוד התסריטאים האמריקאי יצא לשביתה בת שלושה חודשים, מיליוני צופים נכנסו לחרדה (מוצדקת, בדיעבד) בכל הנוגע לגורל הסדרות האהובות עליהם. החודש, עם יציאה לשביתה דומה, דווקא נרשמה אנחת רווחה מסוימת: מעבר לתמיכה במאבק התסריטאים נגד תנאי העבודה הרעים שהתהוו בעידן הסטרימינג, אף אחד לא יתנגד לקצת פחות אפשרויות צפייה. שפע וגיוון הם ערכים מבורכים, אבל רמת התוצרים הרבים רחוקה מלהיות אחידה.

"המדבר הגבוה" ("High Desert"), סדרת הקומדיה החדשה של אפל TV פלוס, היא לא שגרירה של שום דבר חוץ משל עצמה. עוד הפקה יפה ומושקעת מבית תאגיד הטכנולוגיה, כזו שלא מגיעה עם יומרות גדולות וכנראה תתנדף במהרה. אבל רצה הגורל והיא עלתה דווקא עכשיו, לכן אין ברירה אלא לראות אותה בתור יותר ממה שהיא באמת - לא מספיק מקורית, חשובה בקושי, ובעיקר מיותרת. למרות שבנטפליקס יש זבל כמו זבל, מצופה היה שקברניטי אפל יהיו בררניים בבחירות התוכן שלהם. ובאקלים הזה, סדרה לא כל כך גרועה הופכת לסמל של כל מה שגרוע כעת.

פגי (פטרישה ארקט) היא מגנט אנושי לצרות והתמכרויות. היא חיה עם אמה בעיירה קטנה באזור "המדבר הגבוה" של קליפורניה, ומותה מאלץ אותה לצאת לדרך חדשה ועצמאית - כשעל הפרק ניסיון להפוך לחוקרת פרטית. בלי הכשרה מקצועית בתחום ועם ניסיון ארוך באוניברסיטה של החיים, פגי מנסה למצוא את מקומה בין שורת תעלומות ואנשים מפוקפקים. כשהיא מתחילה לעבוד אצל חוקר פרטי בתור מתלמדת, היא בוחרת לכנות את עצמה "שותפה ללא תשלום". הקונספט דומה מאוד לזה של "פוקר פייס" ששודרה לאחרונה, ופגי עצמה נראית כמו ריפ-אוף של טניה מ"הלוטוס הלבן": אלה רק רק שני רפרנסים שזועקים לשמיים בזמן הצפייה ב"המדבר גבוה", והם מהווים תמרור אזהרה משמעותי כשזו מתקשה להביא איזושהי יציאה מקורית. אם אפשר לספור ביותר מיד אחת את כמות הסדרות שאת מזכירה, כנראה שאת חלק משומניה המיותרים של תעשיית הסטרימינג.

עם מבנה לא פרוצדורלי - כלומר סדרת סיפורים רציפים, במקום "תעלומה אחת בפרק" - "המדבר הגבוה" מרגישה מפוזרת לא פחות מהגיבורה שלה. היא נראית נהדר, מוארת וצבעונית, וגם מספיק מרעננת מכל פרשיות הרצח עם ההחלטה להפוך את פגי דווקא לחוקרת פרטית, אבל עדיין מרגישה כמו פחמימה ריקה. היוצרות ננסי פישמן, קייטי פורד וג'ניפר הופ-האוס, לצד הבמאי ג'יי רואץ' ("פגוש את ההורים"), נסחפות אחרי טרנדים ולא משקיעות מספיק בתוכן שימלא את כל האווירה. 

לפני שמונה שנים פטרישה ארקט הופיעה במערכון של איימי שומר שכבר הפך לאלמותי, "Last Fuckable Day". היא, טינה פיי וג'וליה לואי-דרייפוס הדריכו את שומר על מה שמצפה לה ביום שבו תפסיק להיות סקסית מבחינת הוליווד. או כל מה שלא מצפה לה, ליתר דיוק. לכן משמח לראות איך ארקט - שכיכבה בשנים האחרונות גם ב"הפשע: ג'יפסי רוז", "הבריחה מדנמורה" ו"ניתוק", כשעל שתי האחרונות חתום בן סטילר (אחד ממפיקי "המדבר הגבוה") - מוצאת לעצמה מספיק הזדמנויות מקצועיות בעשור השישי של חייה. יש לה כריזמה טבעית ומנעד משגע, ולכן כל כך קשה להתקטנן עם סדרה שרק באה להרים לה. אבל אין ברירה אחרת, לפחות לעת עתה.