mako
פרסומת

פעם עוד היינו יכולים לצפות בתמימות ב"לואי"

"לואי", הסדרה האוטוביוגרפיות של לואי סי. קיי ששודרה לפני שנפל ובוטל, היא קומדיה מבריקה של יוצר מבריק שהוא גם חרא של בן אדם. כזו שלא מכפיפה את עצמה לתבנית הסיטקומית הקבועה. ושאלת הפרדת האיש מהיצירה? היא כנראה תישאר בלתי פתורה

ניצן לנגר
פורסם:
מתוך "לואי"
המשיכה הלאה בזכותו. פמלה אדלון ולואי סי. קיי ב"לואי"
הקישור הועתק

העולם מתחלק לשניים: אלה שעדיין הולכים להופעות של לואי סי. קיי ואלה שמרשים לעצמם ליהנות ממנו אך ורק במחשכי הסלון הפרטי. מזל שבסדרה האוטוביוגרפית והמופתית שלו היינו יכולים לצפות בתמימות לפני שנחשפנו לרשימת ההטרדות המיניות של הקומיקאי/יוצר/תסריטאי/מפיק/במאי/עורך.

"לואי" מספרת את סיפורו של קומיקאי גרוש טרי המגדל את שתי בנותיו בניו יורק ומשלבת בתוכה קטעי סטנד אפ מהופעותיו של סי.קיי. הסדרה זכתה בפרסים ובתשבחות מקיר לקיר, עד לנפילתו-ביטולו של היוצר שלה.

בזמנו, הסדרה הייתה חדשנית לא רק בשל חומריה האישיים והחושפניים, אלא גם בזכות העלילות הצולבות שהציגה בניגוד לתבנית הסיטקומית הקבועה. רשימת הופעות האורח בסדרה כוללות שמות גדולים כמו ג'רי סיינפלד, שרה סילברמן, כריס רוק, ריקי ג'רוויס, חניבעל בורוס ועוד רבים וטובים, ביניהם חברתו הטובה דאז פמלה אדלון, שבעידודו יצרה את "דברים טובים", האחות הקטנה והמוצלחת של "לואי".

שאלת הפרדת היוצר הבעייתי והיצירה אולי תישאר בלתי פתורה וכל אחד רשאי לבחור בשביל עצמו, אבל לנו בכל זאת תישאר פינה חמה לסדרה מבריקה של יוצר מבריק לא פחות, שהוא גם חרא של בן אדם.