שפה שמנציחה אי תקינות פוליטית או תפיסות עולם מיושנת נמצאת בכל מקום. בין אם אנחנו מבחינים בכך ובין אם לא, יום יום אנו משתמשים בביטויים המכילים קונוטציה מיזוגנית או גזענית ומשמרים את היותם מושרשים בשפה (הדוגמה הברורה ביותר לכך היא הכינוי "בעלי", באמצעותו מתארות אלפי נשים ישראליות את האדם לו נישאו). כעת, ג'יימי אוליבר (השף העירום, בשבילכם) נתקל בדילמה דומה - והחליט לפעול על פי חוקי הפוליטיקלי קורקט: השף המפורסם הודיע כי יפסיק להשתמש במילה "קפיר" בספרי המתכונים ובתוכנית הטלוויזיה שלו (עלי קפיר ליים הם זן של ליים שנעשה בו שימוש במטבחים אסיאתיים), בשל החשש מההשקשרים הגזעניים של המילה.

אוליבר כבר מחק את המילה מהמתכון שלו למנת עוף מהירה שנמצא באינטרנט, בעוד צוות תוכנית הטלוויזיה שלו מתכנן לבדוק ולערוך תוכניות קודמות בהן נעשה שימוש במילה "קפיר" - זאת על פי דיווח של מגזין הדיילי מייל. "אני יכול לאשר שאנחנו מבצעים את השינוי - מעתה נכנה את המצרך 'עלי ליים' - ולא נשתמש במונח (קפיר, שג"מ) בהמשך", אמר בהצהרה גורם המקורב לתוכנית הבישול שף השף הבריטי.

עלי הליים "קפיר", המגיעים מצמח ההיסטריקס ההדרי הדרום אסיאתי, הם מרכיב פופולרי במדינות מזרח אסיה - החל מהרפואה המסורתית האינדונזית במסגרתה נעשה בהם שימוש, ועד קארי קוקוס תאילנדי שאליו נוסף קורטוב מהגרידה המופקת מהם.

אז מה גרם לאוליבר להחרים את המילה המדובר ללתר? למרבה הצער, מקור השם "קפיר" שהוצמד לעלי הליים איננו בטעם טוב: "קפיר" נחשבה במשך שנים למילת גנאי חמורה במיוחד המתייחסת לאנשים שחורים, במיוחד בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד במאה ה-20. היום, השימוש במילה יכול להוביל אדם אל מאחורי סורג ובריח. על מנת להימנע מיצירת מחלוקת גזעית, אוליבר כאמור מתכנן להחליף את המונח "עלי קפיר ליים" במונח "עלי ליים" בלבד. החלטתו של השף מגיעה לאחר שטסקו, וויטרוז ורשתות סופרמרקט בריטיות אחרות אסרו על השימוש במילה על מוצריהם. 

עלי הליים אינם מוצר המזון היחידי שזכה למהפך בשם השוויון והמאבק בגזענות. רצח ג'ורג' פלויד עורר גל של מודעות חברתית אצל מספר חברות גדולות: "Uncle Ben's", מותג אורז אמריקאי, נתפס על ידי רבים כגזעני - השם "הדוד בן" המתייחס לאדם שחור שהופיע על האריזה לא החליק בגרון ללקוחות רבים. ביוני 2020 הודיעה החברה כי בכוונתה "לשכלל" את זהות המותג, ולשם כך שונה שמו ל"Ben's Original". המהלך התרחש זמן קצר לאחר ש-Quaker/PepsiCo שינתה את שמו ואת הלוגו של סירופ המייפל "Aunt Jemima" (דודה ג'מיימה) שהציג על אריזתו אישה שחורה. אותו לוגו חטף לא מעט ביקורות לאורך השנים על היותו קריקטורה פוגענית של אישה שחורה: הוא הוחלף ב-2020, כאמור, וכעת שמו "Pearl Milling Company".