החרדים בשכונת מאה שערים? ממש לא היחידים שמצפצפים על החוקים: בזמן שממשלות העולם כולו קוראות לכל האזרחים להישאר בבית כדי למנוע את הפצת וירוס הקורונה, יש עדיין כאלה שמרשים לעצמם להתקבץ, להתקהל, לצאת לרחוב, לטייל בפארקים ולהשתזף בחוף הים. מה עוד אפשר לעשות חוץ מלהתחנן בפניהם שוב ושוב להפסיק לעשות את זה? לנטפליקס יש פתרון מעניין.

בית הספר לפרסום Miami Ad School פרסם הצעה לקמפיין חדש עבור נטפליקס, עם דרך חדשה למנוע התקהלויות של אנשים במרחבים ציבוריים: לספיילר את מה שקורה בסדרות הכי גדולות שלה. בסרטון ניתן לראות כיצד נטפליקס תתלה בכוונה מודעות במקומות כמו מרכזי קניות, תחנות תחבורה ציבורית ואפילו בשלטי חוצות במקומות ציבוריים במיוחד, שעליהם מתנוססים בגאווה פרטי עלילה של סדרות פופולריות, שלבטח יבאסו את כל מי שלא ראה. המטרה היא כמובן למנוע מאנשים לצאת מקומות ציבוריים, בין אם על ידי הרתעה בנוסח "אם תגיעו לכאן תחטפו ספוילר", ובין על ידי ענישה בנוסח "הזהרנו אתכם שלא להתקהל - עכשיו נהרוס לכם סדרה".

"חללים ציבוריים עשויים להכיל ספוילרים לסדרות האהובות עליכם", נכתב בסרטון של בית הספר (שכרגע אין לו אישור על ידי נטפליקס. מצד שני, לא יצאנו מהבית כבר זמן מה, אולי השלטים האלה אמיתיים), ואילו סוג של ספוילרים מפזרת נטפליקס במרחב הציבורי? למשל, ספוילר נוראי לסוף העונה האחרונה של "דברים מוזרים", פרטים מרכזיים מהסיום של "בית הנייר", "נרקוס", "ממלכה" הקוריאנית ואפילו "לאב איז בליינד". כן, גם תוכניות היכרות אפשר לספיילר, וזה המקום שלכם להפסיק לקרוא אם אכפת לכם מדברים כאלה -

במודעה של "נרקוס", למשל, מדובר בספוילר קל במיוחד שמגלה, "הגיבור לא מנצח", ביחס למאבק האמיתי של סוכני ה-DEA בברוני הסמים בקולומביה ובמקסיקו. במודעה של "דברים מוזרים", לעומת זאת, כבר נכנסים לעובי הקורה עם ספוילר לסוף העונה השלישית ואפילו לרביעית שעוד לא יצאה: "ג'ים הופר מת אבל אז הוא לא" - ומאששים בכך משהו שצופים רבים כבר הניחו. ב"בית הנייר" נכתב "ראקל עדיין חיה",ואילו על "לאב איז בליינד" חושפים כי רק שני זוגות מגיעים לשלב החתונה, כאשר קלי וקני לא חלק מהם. הקמפיין של נטפליקס מסתיים בתגית - #STAYTHEFUCKHOME, כדי להבהיר סופית את הנקודה.

אם הוא אכן יצא לפועל, הקמפיין הפרסומי הזה לא הצעד הראשון של נטפליקס כדי להקל על ההתמודדות עם משבר הקורונה: מוקדם יותר השבוע נחשף כי בדומה לאירופה, גם בישראל נענתה נטפליקס לבקשת הרשויות והפחיתה את קצב שידור הסיביות - "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי לנטפליקס ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום", נמסר מהחברה. "אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו, ואנשים ימשיכו לקבל את רמת השירות שהם שילמו עבורו".

במקביל הודיעה החברה כי היא משביתה את המוקד הטלפוני שלה בכל רחבי העולם, ותעבור להעניק שירות ללקוחותיה רק באמצעות צ׳אטים ותמיכה אונליין בלבד. "אנחנו יודעים שזה פחות נוח לחלק מהאנשים", מסרה החברה, "אבל נוכל לסייע יותר אנשים בצורה מהירה יותר בדרך הזו".