בסדרה החדשה והמדוברת של נטפליקס, "להמציא את אנה", עיתונאית מנסה להתיר רשת של שקרים, האשמות וטענות הקשורים כולם באשת החברה הגבוהה שטענה כי היא יורשת גרמנייה. כל זה קרוב מאוד למה שקרה במציאות, כלומר, לכתבה המפורסמת של העיתונאית ג'סיקה פרסלר שפורסמה בניו יורק מגזין ועליה מבוססת הסדרה. הכתבה ההיא פירטה את סיפורה המרתק והמטורף של אנה סורוקין, שאימצה את השם אנה דלבי והצליחה להערים על עשירי ניו יורק ולגנוב את כספם, ודגה בחכתה גם את כמה מהבנקים והמלונות החזקים ביותר בעיר.

ב"להמציא את אנה", העיתונאית עונה לשם ויויאן קנט והמגזין נקרא "מנהטן", כשהפונט המזוהה עם השם הזה דומה או אולי אפילו זהה לפונט שמאפיין את לוגו הניו יורק מגזין. אנה קלמסקי ("החברה שלי", "ויפ"), שמגלמת את ויויאן, לא ביססה את הופעתה על פרסלר באופן ספציפי, אבל יש נקודות דמיון מסוימות בין השתיים. עם עלייתה של הסדרה למסך, פרסלר – שמשמשת בסדרה כמפיקה – דיברה עם וולצ'ר, אתר התרבות של הניו יורק מגזין, סיפרה מה מתוך הסדרה הוא אמיתי לגמרי ומה בדיה מוחלטת. היא גם הסבירה מדוע היא מופתעת מהבחירה של שונדה ריימס, יוצרת הסדרה (שאחראית גם על "האנטומיה" ולהיטים רבים אחרים), למקם את העיתונאית בתור הדמות הראשית.

פרסלר מספרת כי היא ריימס פנתה אליה זמן קצר לאחר שיצאה מבית החולים (כן, גם היא – כמו גיבורת הסדרה – הייתה בהיריון בעת העבודה על הכתבה). "כתבתי לה משהו כמו, 'מצטערת – אני לא מספיקה לענות למיילים, בדיוק ילדתי', והתשובה של שונדה הייתה אייקונית – 'אף פעם אל תתנצלי על העבודה שהיא להיות אישה ואמא. אם היית גבר, היית על השער של מגזין טיים כרגע".

פרסלר מספרת כי רעיון הפיכת דמות העיתונאית לגיבורת הסדרה לא הייתה הבחירה המקורית של היוצרים. "כשהם פיתחו את הסדרה, הם שאלו אותי שאלות – אז זרקתי עליהם הרבה דברים, וסיפרתי דברים מצחיקים שקרו או שאנשים סיפרו לי. זה היה הרגע בו הם החליטו להפוך את ויויאן לדמות. זה לא היה דבר שרציתי, אבל אני מבינה את הדחף שהיה להם לעשות את זה, כי אנה היא אדם לא ברור והיא הייתה בכלא, וזה עולם שאנשים לא מכירים. קיבלתי את שיחת הטלפון מהם, ולא האמנתי. הנחתי שהם יחתכו את הדמות של העיתונאית מהסדרה, אף אחד לא רוצה לראות דירה מחורבנת של עיתונאית".

מתוך "להמציא את אנה" (צילום: 
AARON EPSTEIN
, יח"צ באדיבות Netflix)
ג'וליה גארנר ב"להמציא את אנה" | צילום: AARON EPSTEIN , יח"צ באדיבות Netflix

ובכל זאת, הדמות – כאמור – לא קיבלה את שמה של פרסלר, בניגוד לדמויות רבות בסדרה שדווקא כן קיבלו את השמות של האנשים האמיתיים עליהם הן מבוססות. "אנה קלמסקי אמרה לי, 'אני לא מגלמת אותך', ואמרתי לה – 'יופי!'. ויויאן היא כמו גרסה כועסת שלי, יש גם דברים אמיתיים שמשולבים בדמות הזו". בסדרה, ויויאן לא רק מנסה להרכיב את סיפורה המלא של אנה דלבי אלא גם מקבלת קו עלילה משלה: תלמיד תיכון שיקר לה שהוא עשה מיליונים בשוק המניות והיא הכניסה את ההנחה הלא נכונה הזו לכתבת רשימה שפרסמה, שזכתה לכותרת "סיבות לאהוב את ניו יורק". הסיפור הזה, תאמינו או לא, מבוסס על המציאות. "לא סיפרתי על זה לשונדה והאחרים, אבל הם מצאו את זה כי זה מאוד נגיש בגוגל. אני יכולה להבין למה הם הכניסו את זה לסדרה, אני מבינה שיש איזה קו מחבר בין לכתוב כתבה על נוכלת לבין להיות מרומה".

סקרייביריה האמיתית (צילום: vulture)
סקרייביריה האמיתית. מימין: ג'סיקה פרסלר | צילום: vulture

פרסלר מספרת כי היא הייתה בקשר מסוים עם ג'וליה גארנר, שמגלמת את אנה דלבי בסדרה. "זכיתי לראות את ג'וליה מדברת עם אנה במבטא של אנה, וזה רגע שאני מתחרטת שלא צילמתי. ג'וליה באמת עושה את הקול של אנה כמו שצריך. ג'וליה הייתה חדת אבחנה, היא הבחינה בדברים באנה שאני לא הבחנתי בהם, כמו האופן שבו היא דוחפת את השיער אל מאחורי האוזן או האופן בו היא מסדרת את המשקפיים שלה על האף".

מאפיין נוסף של דמותה של ויויאן שנלקח מחייה האמיתיים של פרסלר הוא העובדה שהייתה בהיריון בעת שעבדה על הכתבה, כאמור. "הייתי ממש בהיריון בזמן שעבדתי על הכתבה וסיימתי אותה שבוע או שבועיים לפני שילדתי. אני חושבת ששונדה אהבה את הרעיון הזה, וזה היה מעניין להראות שאת יכולה לחיות את חייך גם בזמן שאת בהיריון". מה שכן, אלמנט אחר בסדרה הוקצן והתרחק מהמציאות של פרסלר: יחס העורכים אליה. בסדרה, העורכים מזלזלים בה ובכתבה. במציאות, לדבריה, "הבוסים שלנו הם די ההפך מזה". "אני חושבת שהבוסים בסדרה הם בוסים פטריארכליים כלליים, אבל זה המקום בו המציאות משולבת עם פיקציה", הסבירה פרסלר והודתה כי "הם כן רצו שאכתוב את סיפור המי-טו של וול סטריט (כמו שהוצג בסדרה, שג"מ), והגבתי בדיוק ככה".

מתוך "להמציא את אנה" (צילום: NICOLE RIVELLI, יח"צ באדיבות Netflix)
אנה קלמסקי וג'וליה גארנר ב"להמציא את אנה" | צילום: NICOLE RIVELLI, יח"צ באדיבות Netflix

בסדרה, ויויאן עובדת באותו חלל יחד עם כמה מהכתבים הוותיקים ביותר של מגזין מנהטן, חלל מרוחק באופן ספייס הענק שכמעט ולא מגיע אליו אור יום, וזכה לשם "סקרייביריה". מתברר שאזור העיתונאים המבוגרים הוא בהחלט דבר שקיים גם בניו יורק מגזין עצמו. "סקרייביריה זה דבר אמיתי, ארצם של הכתבים הוותיקים – ובניו יורק מגזין זה מקום נפלא להיות בו. הגרסה הפיקטיבית דומה ברוחה לגרסה האמיתית מבחינת האווירה – האופן בו כתבים עוזרים אחד לשני וגם מתלוננים הרבה". 

במהלך הסדרה, ויויאן נוסעת לגרמניה על מנת לגלות עוד פרטים על חייה המוקדמים של אנה ולמצוא את הוריה. כשנשאלה פרסלר כמה מתוך הסיפור הזה היה אמיתי, היא אמרה כי "בהחלט לא פרצתי לבית של אף אחד. הייתי שם, אבל זה בהחלט לא היה ככה. היו שם הרבה יותר צחוקים". בסדרה, השחקן אנדרס הולם מגלם את בעלה של ויויאן. "נכון שזה הכי טוב שיש? חשבתי שזה נחמד ששונדה רוצה להציג נישואים שמחים. אנחנו רואים הרבה נשים עובדות בטלוויזיה שמתפשרות על החיים האישיים שלהם, וחשבתי שזה נחמד שהם רצו להציג דינמיקה מסוג אחר". ובאשר לאותו קיר מלא בתמונות שמלווה את ויויאן לאורך העבודה על הכתבה – היא מבהירה כי "לא היה כזה. היה לי גיליון נתונים, אבל זה לא מספיק ויזואלי".