mako
פרסומת

100 ימים לפיצול ערוץ 2: במה בוחרים הצופים?

קשת מפרסמת נתונים וחושפת את התכנים שצפויים לעלות בקרוב. אילו תוכניות הכי נצפות בפריים טיים, איפה אנשים בוחרים לראות חדשות, מה שלום "ערב טוב עם גיא פינס" ואיזה ערוץ תופס את נתח הצפייה גדול ביותר בארץ?

מערכת tvbee
tvbee
פורסם:
הקישור הועתק

קצת קשה להאמין, אבל עברו כבר 100 ימים מאז שערוץ 2 המיתולוגי נפח את נשמתו, והוליד שני ערוצים חדשים - קשת 12 ורשת 13, יחד עם מיקומו מחדש של ערוץ 10 לאפיק 14. אחת השאלות שכולם שאלו בזמנו היו: האם אנשים יעכלו את לכתו של ערוץ 2? במה אנשים יעדיפו לצפות, עכשיו שמדורת השבט כבתה? ואיך זה ישפיע על הרייטינג?

ובכן, מאה ימים לאחר הפיצול מסתמן שיש תשובה ברורה: רשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר בחודשים האחרונים מעלה תמונה מעניינת עם מגמה מעניינת. במקום הראשון נמצאת "חתונה ממבט ראשון" של קשת 12, עם ממוצע צפייה שבועי של 20.5 אחוז - ממש כמו בימיו הנוסטלגיים של ערוץ 2. במקום השני נמצאת תוכנית של רשת 13, "המירוץ למיליון", עם 18.2 אחוזים, ובמקום השלישי "אבודים" עם 18 אחוז.

את ארבעת המקומות הבאים בטבלה תופסת קשת 12 עם "ארץ נהדרת" (17.9), "הכוכב הבא לאירוויזיון" (17.3), "מאסטר שף" (16.7) ו"יצאת צדיק" (15.3). "הרמון" ו"אקס פקטור" של רשת 13 מאיישים את המקומות הבאים בתור, ואת הטבלה סוגרת "עובדה" הוותיקה עם 13.5. מבחינה כוללת, תופסת קשת 12 את נתח הצפייה הגדול ביותר עם 43.3 אחוזי צפייה בפריים טיים, לעומת רשת עם 36.4% וערוץ 10 עם 20.4%.

מתוך "חתונה ממבט ראשון"
התכנית הנצפית בישראל. מתוך "חתונה ממבט ראשון " | צילום: יחסי ציבור

כמו כן, אחת השאלות המעניינות הייתה מה קורה עם משדרי חדשות 2, שמשודרים גם בערוץ 12 וגם בערוץ 13, ובאילו ערוץ יעדיפו הצופים להתמקד. מנתוני 100 הימים הראשונים עולה כי הרייטינג של מהדורת החדשות המרכזית בקשת 12 עומד על 12.9 אחוז לעומת 9.7 אחוז ברשת, ואילו "אולפן שישי" זוכה לנתוני צפייה של 8.5 אחוז בקשת 12 לעומת 6.8 ברשת. גם התוכנית "שש עם עודד בן עמי" נצפית יותר בקשת 12 עם 7.3 אחוזים לעומת 4.7 ברשת 13.

פרסומת

קשת 12 אף מובילה גם ברצועות אחר הצהריים האחרות, כאשר התוכנית "אנשים" המשודרת בשעה 17:00 זוכה ל-5.7 אחוזי צפייה, לעומת "הערב" ברשת 13 עם 3.3. בשעה 19:00 גוברות "ערב טוב עם גיא פינס" של קשת 12 (9.3) ו"התוכנית הכלכלית" (10.7) על "לפני החדשות" ברשת 13 עם 6 אחוזי צפייה.

יונית לוי
פופולרית יותר בקשת. יונית לוי | צילום: החדשות , חדשות