פרסום ראשון: ועדת האתיקה של תאגיד השידור הציבורי פתחה בבדיקה בעקבות פוסט בפייסבוק של רמי יונס, שהחל להגיש בתחילת השבוע את התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית בחטיבה הערבית של "כאן". בפוסט שיונס העלה ביוני 2018, בעקבות מותה של פרמדיקית מירי של צה"ל לעבר מפגינים בגדר הגבול ברצועת עזה, הוא כינה את חיילי צה"ל נאצים. כמצופה, גילוי הפוסט לא עובר חלק במסדרונות תאגיד השידור הציבורי. 

ל-mako נודע כי בוועדת האתיקה הפנימית של התאגיד פתחו בבדיקה של הפוסט. לפי גורמים בתאגיד, הוועדה תדון בעניין בימים הקרובים ותקבל החלטות בנוגע להתנהלות מול המגיש. ועדת האתיקה הזמינה לדיון גם את חברת ההפקות ג.ג זוהר, שמפיקה את "מהצד השני" והיא למעשה המעסיקה של יונס. כשיסתיימו הדיונים, יתקבלו החלטות לגבי המשך הדרך.

מנכ"ל עמותת "ערבים זה לזה" יוסף חדאד כתב בטוויטר אתמול כי "יונס קרא לחיילי צה"ל 'נאצים' ועודד ערבים לקחת חלק בפרעות בערים המעורבות ב'שומר החומות'. אנשים כמוהו לא צריכים לקבל במה וכסף מהמדינה, בושה וחרפה!". בארגוני הימין "בצלמו" ו"אם תרצו" עודדו את הציבור לפנות לתאגיד בדרישה לפטר את יונס. גם הפובליציסטית נוה דרומי קראה לפיטוריו. 

על פי הביוגרפיה שלו באתר "שיחה מקומית", יונס הוא בוגר האוניברסיטה העברית, שבה היה חבר בתא הפוליטי של מפלגת בל"ד. בנוסף, הוא פעיל נגד הריסת בתי אזרחים ערבים ברמלה ולוד. לצד פעילותו העיתונאית והאקטיביסטית, הוא עבד בהייטק והיה למשך זמן קצר יועץ פרלמנטרי של חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי.

מרכז "אעלאם"- המרכז הערבי לחירות המדיה, התייחס למקרה ומסר כי הגיע הזמן להשמיע הקול הערבי, "גם זה שמחוץ לקונצנזוס המדומה שאותו יצרה התקשורת". לדבריהם "רמי יונס הוא עיתונאי מוערך מאוד. ציבורית, הוא נחשב לעיתונאי ערבי מוביל ומעצב דעת קהל. התכנית שלו היא כבר נושא לדיון בקרב עיתונאים בפרט ובחוגים אחרים בכלל. המאמץ לחפש פוסט של יונס משנת 2018 מצביע על כך שיש אחרים שלא מעוניינים בהצלחה זו, או שיש ניסיון להדיר דעות אחרות שלא מתיישבות עם האג'נדה שלהם. הגיע הזמן לשלב עיתונאים במרחב התקשורתי הישראלי, ולזכותה של 'כאן' - היא עושה צעד בכיוון הנכון". 

מתנועת "אם תרצו" נמסר כי לתאגיד נשלחו כבר יותר מ-1,000 פניות הקוראות לפטר את יונס וכי "רמי יונס לא יכול להגיש תכנית אפילו יום אחד בתאגיד שידור ציבורי הממומן על חשבון משלם המיסים. אנו מודים לציבור שנענה לקריאתנו, לא ננוח עד שרמי יפוטר".