לאחר שבשבוע שעבר עסק במבצע "שומר החומות" וטען שהתקיפות הישראליות בעזה הן "פשע מלחמה" - מה שגם זיכה אותו במונולוג תגובה של תם אהרון - הקומיקאי ג'ון אוליבר התפנה השבוע להתעסק בנושא מעט יותר קליל, אבל עדיין בעל השלכות משמעותיות. המונולוג המרכזי של "השבוע שעבר" (שמשודרת בארה"ב ברשת HBO ובישראל ב-yes, HOT וסלקום tv) התמקד בעולם התוכן השיווקי, עם דגש על תחנות טלוויזיה מקומיות שמוכרות את זמן המסך שלהן לגורמים שונים ומשונים. רק שמלבד הערות ציניות ותובנות חשובות, המונולוג של אוליבר כלל גם כמה צעדים מעשיים.

"תוכניות חדשות מקומיות צריכות ליידע את הקהילה במתרחש, אבל גם להרוויח כסף, וזה אתגר שקשה ליישב", הסביר אוליבר במהלך המונולוג, והראה כיצד הן כוללות תוכן שיווקי מבלי להסתבך עם הרגולטור, בכך שהן "עושות את המינימום כדי לא להיקלע לצרות". הפתרון, לדבריו, הוא פרסום גילוי נאות מזערי לפרק זמן של שניות ספורות על המסך, כזה שקל מאוד לפספס. כשמדובר ב"מומחית לייף סטייל" שמדברת על חטיף חדש אולי אין לזה השלכות הרסניות, אבל כשזה מגיע למומחה רפואי שמשלם כסף כדי לבוא ולספר על מכשיר "להקשחת הפין", זה כבר עשוי להיות מסוכן, בטח אם אף אחד לא בודק את איכות המוצר שלו. 

כדי להוכיח את הנקודה שלו, אוליבר עשה את מה שהוא וצוותו אוהבים יותר מכל - והחליט להטריל את תחנות הטלוויזיה המקומיות. הם השיקו "מוצר" בשם Venus Veil, המתואר כ"שמיכת הוולנס הראשונה בעולם", הקימו לו אתר מפואר ושכרו שחקנית, אריקה הרננדז, שתציג את מעלותיה של השמיכה שהומצאה "לפני 80 שנה בגרמניה" ו"פותרת בעיות זקפה ומשפרת את הסיכוך הווגינלי". האם תחנות הטלוויזיה טרחו לבדוק מה עומד מאחורי המוצר, או לכל הפחות תהו האם הוא אכן הומצא בתקופה בעייתית כמו גרמניה של שנות ה-40? כמובן שלא.

מבלי שהמוצר שלה יעשה שום דבר ששמיכה רגילה לא עושה, הרננדז הצליחה להשתחל לשלוש תוכניות חדשות ביוטה, אוסטין ודנבר, כשאוליבר אף מתרברב בכך ששלוש ההופעות הללו עלו להפקה 7,200 דולר בסך הכל, סכום ממוצע לכל הדעות, בטח בהתחשב בתהודה שהוא מצליח לקנות. "אנחנו אומרים את זה במשך שנים", הבהיר המגיש, "ההגינות של החדשות המקומיות היא חשובה באופן קריטי. אם ההגינות הזו נפגעת, יש לזה נזק משמעותי עבור כולם. לבעלי התחנות שמוכרים את הכבוד שלהן תמורת מחיר זול באופן מדכא, יש לי שאלה אחת: מה לעזאזל אתם עושים?". 

בעלי התחנות, כך נראה, צפו במונולוג של אוליבר - וחלקם גם הסיקו מסקנות. לפי מגזין דדליין, ברשת Tegna, בעלי התחנה המקומית באוסטין, מיהרו להבהיר שפינה המדוברת שודרה במסגרת רצועה מסחרית שהיא חלק ממשדר החדשות, וכי "למרות שמדובר בפינה מסחרית, זו הייתה טעות לשדר אותה. אנחנו בודקים את התהליכים שלנו, במטרה שזה לא יקרה שוב". בדנוור, שם התחנה המקומית נשלטת על ידי רשת E.W. Scripps, טענו שהם "יוצרים הפרדה ברורה בין תוכניות החדשות לתוכניות הלייף סטייל הלא-חדשותיות, תוך שימוש בעובדים שאינם קשורים למערכת החדשות, וזיהוי ברור של הספונסרים". גם שם, מטבע הדברים, הבהירו שפתחו בבדיקה פנימית כדי למנוע ממקרים כאלה לחזור בעתיד.