mako
פרסומת

עם דם על הידיים

במסגרת תוכנית ריאליטי גרמנית, המבוססת על פורמט דמוי "הכרישים", שני יזמים הציגו מוצר שאמור לסייע לנשים לטפל במוצרי הספיגה שלהם: כפפות חד פעמיות בצבע ורוד. "אין יום שעובר בלי שיציעו לנו עוד מוצר מיותר לחלוטין לווגינה שלנו", זעמה אחת הצופות

מערכת tvbee
tvbee
פורסם:
ראלף דומל, "Die Höhle der Löwen"
"לא השקיע מספיק מחשבה בנושא המחזור החודשי". ראלף דומל והכפפה הבעייתית | צילום: Sony Pictures Television
הקישור הועתק

שני יזמים גרמנים, והמשקיע שלהם, פרסמו בשבוע שעבר התנצלות פומבית לאחר שההמצאה שלהם, אותה הציגו בתוכנית טלוויזיה בסגנון "הכרישים", נענתה בגל של תגובות לועגות וזעם ברשתות החברתיות. "ההמצאה" של יוג'ין ריימקולוב ואנדרה ריטרסוורדן היא זוג כפפות חד פעמיות בצבע ורוד בשם "Pinky Gloves", שנועדו לסייע לנשים במחזור לטפל בדיסקרטיות ובצורה ההיגיינית ביותר בטמפונים ותחבושות. חבילה של 48 כפפות נמכרה באתר החברה עבור 12 יורו.

משום שלמרבית אוכלוסיית העולם, ובעיקר לנשים, ברור שהמוצר של השניים מיותר לחלוטין ומציג פתרון לבעיה שאינה קיימת (הרי נשים יכולות להחליף מוצרי ספיגה בלי כפפות ואף עושות זאת בהצלחה במשך שנים רבות), אפשר היה לחשוב שהיזמים לא יופתעו מהתגובות הלועגות. אך למרבה הפליאה, השניים לא צפו את האופן שבו המוצר שלהם התקבל - ולמעשה, הם אף זכו להשקעה של 30 אלף יורו מאחד המשקיעים בתוכנית, איש העסקים ראלף דומל.

בפרק של התוכנית "גוב האריות" (Die Höhle der Löwen), היזמים הסבירו שחשבו על המוצר משום שהם חיו עם נשים בדירות שותפים ומאוחר יותר עם הנשים שהם נשואים להן. כפפות חד פעמיות, שמשמשות גם כשקית לטמפונים ולפדים, הן פתרון אלגנטי לטענתם. "לבעיה של הריח הלא נעים שעולה מהמוצרים האלה אחרי כמה זמן בפח", הסבירו.

הביקורת על המוצר של השניים התייחסה לעובדה שזהו מוצר שאין בו צורך, כמובן, וגם לכך שהעולם העסקי ממשיך לנסות להרוויח ממוצרי היגיינה לנשים במחיר מופקע, במקום לנסות להנגיש את המוצרים לכמה שיותר נשים ולהוזיל אותם. "אז הבחורים האלה המציאו כפפות ורודות כדי שנוכל לזרוק את הטמפונים והפדים שלנו באופן ראוי וחשאי", צייצה ג'ניפר גונתר, רופאת נשים גרמניה. "אין יום שעובר בלי שיציעו לנו עוד מוצר מיותר לחלוטין לווגינה שלנו".

ריימקולוב וריטרסוורדן התנצלו בחשבון האינסטגרם של "Pinky Gloves" (שנמחק מאז) ואמרו כי הם "מבינים שיש להם הרבה מה ללמוד ושהיו להם כמה 'בליינד ספוטס' בנוגע למחזור". המשקיע דומל התנצל גם הוא בפוסט באינסטגרם על כך "שלא השקיע מספיק מחשבה בנושא המחזור החודשי של נשים", והוסיף כי המוצר נכשל, אבל עורר שיח חיובי וער על המחזור ובכך הייתה לו השפעה חיובית.

פרסומת