התסריטאית פאטי לין, שכתבה לסדרה "חברים" בעונתה השביעית, פרסמה קטע מספר הזיכרונות שלה "End Credits: How I Broke Up with Hollywood" שצפוי לצאת בסוף החודש. באותו קטע, סיפרה על העליות והמורדות בעבודתה, וציינה כי העבודה בסט של "חברים" הייתה מהקשות בקריירה שלה.

התסריטאית לשעבר סיפרה על ההתרגשות הראשונית לקראת קריאת התסריט עם השחקנים, התלהבות שדעכה מהר מאוד: "בהתחלה, התרגשתי לקראת הקראת התסריט כי אני אהיה באותו חדר עם הקאסט, שהיו כוכבים גדולים וגם הייתה ארוחת בוקר, אבל ההתלהבות של לראות את הכוכבים הגדולים פג מהר, יחד עם ההתלהבות שלי מארוחת הבוקר".

"השחקנים לא נראו שמחים להיות כבולים לתוכנית ישנה ועייפה בזמן שהם יכולים לפרוץ. הרגשתי שהם כל הזמן תוהים איך כל תסריט נתון ישרת אותם באופן ספציפי. הם כולם ידעו איך להצחיק, אבל אם הם לא אהבו בדיחה, נראה היה שהם דפקו אותה בכוונה בידיעה שנשכתב אותה. עשרות בדיחות טובות היו נזרקות החוצה רק בגלל שאחד מהם מלמל את השורה בפה מלא בבייקון. דיוויד ומרתה (דייוויד קריין ומרתה קאופמן, יוצרי הסדרה, ז.צ) מעולם לא אמרו 'הבדיחה הזו מצחיקה, השחקן צריך למכור אותה'".

View this post on Instagram

A post shared by Patty Lin (@virtualpattylin)

לין סיפרה כיצד לאחר השלמת השכתובים הראשונים, הקאסט והצוות ערכו הרצה על הסט: "כולם היו יושבים בדירה של מוניקה וצ'נדלר ודנים בתסריט. זו הייתה ההזדמנות הראשונה של השחקנים להשמיע את דעתם, דבר שהם עשו בקולניות. לעתים נדירות, היה להם משהו חיובי לומר וכשהם העלו בעיות – הם לא הציעו פתרונות אפשריים. בגלל שהם ראו את עצמם כשומרים של הדמויות שלהם, הם טענו לעיתים קרובות שהדמויות לא יגידו משהו כזה או יעשו משהו אחר. מדי פעם זה היה מועיל, אבל בסך הכל, למפגשים האלה הייתה איכות איומה ואגרסיבית, שהייתה חסרה את כל הקלילות שאפשר היה לצפות לה כשיוצרים סיטקום".

בנוסף לכך, לין ציינה סיבות נוספות שהפכו את העבודה ב"חברים" לרחוקה מלהיות חלומית, בין השאר העובדה שצוות התסריטאים היה מעין קליקה סגורה שגרמה לה להרגיש אאוטסיידרית ומפגשי הכתיבה, שהיו ארוכים מאוד ולעיתים קרובות מביכים. "בתאוריה, כתיבה לחברים הייתה אמורה להיות קצרה יותר מאשר לדרמה כי הפרקים ארוכים בחצי וכי יש פחות ביטים בסיפור", הסבירה. "למרות זאת, היו הרבה זמן של שתיקה סביב השולחן. תאמינו לי, כל תוכנית שמגיעה לעונה שביעית זקוקה לרעיונות".

אחרי עונה אחת בלבד, לין החליטה לעזוב את צוות הכותבים של "חברים". משם, המשיכה להיות חלק מצוותי הכתיבה של "עקרות בית נואשות" ו"שובר שורות" ואז שפרשה מהתחום. בהסתכלות אחורה על הזמן שלה ב"חברים" אמרה: "לא למדתי הרבה, חוץ מזה שאני לא רוצה לעבוד בסיטקום שוב. עם זאת, הבחירה אז הייתה מאוד ברורה ולטוב ורע, 'חברים' היא עדיין העבודה הכי בולטת שלי".