העיתונאית ביקרה - השחקנית תקפה: "את גרועה"
מבקרת הטלוויזיה האמריקאית שילין סקוט בסך הכל פרסמה ביקורת קצרה על העונה החדשה של "מחשבות פליליות". היא לא תיארה לעצמה שכוכבת הסדרה, השחקנית פאג'ט ברוסטר, תפתח נגדה במתקפה חריגה: "את צעירה", כתבה לה, "לכי תעבדי במקלט ותעשי משהו טוב יותר ממה שאת עושה עכשיו". התגובות נגד ברוסטר לא איחרו להגיע - ובסוף היא התנצלה

תחילתה של מגמה? רק בתחילת החודש התפתח ברשת X עימות חריג בין השחקן יו לורי לעיתונאית עצמאית שהעזה לבקר את "האוס" בכיכובו - עימות שהסתיים בהתנצלות מצדו; כעת נרשמת תקרית דומה: השחקנית פאג'ט ברוסטר, מכוכבות "מחשבות פליליות", תקפה בפומבי עיתונאית שפרסמה ביקורת על הסדרה, ולאחר שספגה תגובות נזעמות מחקה את הפוסט והתנצלה.
הכל החל כאשר כתבת ScreenRant, שילין סקוט, פרסמה כתבה שבה הביעה את אכזבתה מהשינויים שעברה הסדרה "מחשבות פליליות" מאז חידושה בשירות הסטרימינג פרמאונט+. הסדרה, ששודרה עד 2020 ברשת CBS, חודשה ב-2022 תחת השם Criminal Minds: Evolution, והותאמה לפורמט הסטרימינג - בין היתר עם דירוג צפייה גבוה יותר, המאפשר שימוש בשפה בוטה יותר, וכן צירוף דמויות חדשות כמו טיילר גרין. בכתבתה ציינה סקוט כי לצד שינויים שהתקבלו בחיוב, חלק מהשינויים - ובעיקר מבנה העונות המקוצר בן 10 פרקים - פוגעים, לדבריה, בקצב וביתרונות של הסדרה כדרמת פשע.
ברוסטר (57) נחשפה לכתבה - ולא נותרה חייבת. בפוסט שפרסמה בשבת ומחקה זמן קצר לאחר מכן, היא כתבה: "שלום, המבקרת שילין סקוט. את צעירה. את לא יודעת שתמונות גרועות וביקורות גרועות יכולות להוביל לכך ש-350 אנשים יאבדו את מקום עבודתם. תמכרי פריטי וינטג'. תעבדי במקלט. תעשי משהו טוב יותר ממה שאת עושה עכשיו. כי כרגע, את פשוט גרועה". הכתבה, נציין, כללה תמונת סטילס של ברוסטר שאושרה על ידי פרמאונט.

הפוסט הזה יצר סערה בקרב מבקרי קולנוע וטלוויזיה, שמיהרו להגן על סקוט: "זה נראה רע מאוד", כתב דייוויד רוני, מבקר הקולנוע של "הוליווד ריפורטר", " שחקנית מסדרה שרצה במשך שנים תוקפת מבקרת צעירה, שמציגה את הביקורת שלה בצורה מכבדת ותוך הפגנת היכרות ברורה עם החומר - זה אומר הרבה יותר על כך שאת מתקשה לקבל ביקורת מאשר על המקצועיות שלה. 'לכי לעבוד במקלט', באמת?!".
גם אנדי בבקט, כתב בכיר ב-ScreenRant, יצא להגנתה של סקוט וכתב: "זו התנהגות מגעילה מצדך, וממש עצוב לראות אותך משפילה עיתונאית צעירה, כשאת ממש אומרת לה שהיא 'גרועה' ושאין לה מקום בתחום שבו היא עוסקת. אני עומד לצד הקולגה שלי, ואת חייבת לה התנצלות".
והיו עוד: "לומר בפומבי לאישה צעירה שהיא גרועה רק כי כתבה מאמר שמבקר את המבנה החדש של הסדרה - זה די מגעיל", כתב אחד, "ברוסטר - כרגע זו דווקא את שגרועה"; "אני אוהבת אותך, אבל זו תגובה מטורפת למישהי שפשוט (ובצדק) ביקרה את העובדה שכמעט כל הסדרות הפכו לעונות של 10 פרקים בלבד, ובעצם רק אמרה שהיא רוצה עוד מהסדרה שלכם", כתב אחר.
וכמו במקרה של לורי, גם כאן - איך לא - זה נגמר בהתנצלות. "היי לכולם", כתבה ברוסטר ביום ראשון, "הייתי מרושעת כלפי שילין סקוט אתמול בלילה ואני מתחרטת על כך עמוקות. אני מתביישת בעצמי על כך שהעלבתי בן אדם רק בגלל שהוא עושה את העבודה שלו. אני מאוד מצטערת, שילין. ואני מצטערת גם בפני כל מי שעוקב אחריי שנאלץ לראות אותי מתנהגת כך. מסתבר שאתמול בלילה, אני זו שהייתה גרועה".
