מרצ'נדייז - סחורה נלווית לסדרה, סרט, ספר וכד' - הפך כבר מזמן לתו תקן. כל מותג טלוויזיוני שמכבד את עצמו יתחיל לשווק למעריציו חולצות וצעצועים, משחקי וידאו משלימים ולפעמין גם אוכל. או יין. אנחנו לא סתם מונים פה פריטים שידברו אלינו באופן אישי, אלא בונים מתח לקראת הסערה שהתחוללה ברשת בעקבות היין של "סיפורה של שפחה".

MGM, חברת ההפקה של "סיפורה של שפחה" הודיעה אתמול שתתחיל למכור בקרוב 3 זני יין בהשראת הדמויות הנשיות בסדרה - ג'וּן, אמילי וסרינה. היינות של ג'ון ואמילי היו אמורים להיות אדומים, בהתאם לשמלות האדומות שדמויות השפחות בסדרה מחויבות ללבוש, והיין של סרינה - רעייתו של המפקד ווטרפורד - היה אמור להיות לבן. בחומרי היח"צ, תואר היין של ג'ון כ"חוויה עוצמתית שלעולם לא תשכחו", והיין של סרינה תואר כ"מתוחכם, מסורתי, חמור סבר... מרגיש עצור בהתחלה, אך אחרי כמה לגימות מתגלה כנגיש". אם יש לכם בחילה כרגע, זה לא בגלל שתיית יתר. סדרה שמציגה מציאות בה נשים הן סחורה, מצאה דרך להפוך אותן לסחורה, פשוטו כמשמעו. ובל נשכח שמדובר בדמויות שבשום תרחיש סביר לא תהיה להן גישה ליין, אז זה באמת קצת לעג לרש.

מעריצים רבים של הסדרה זעמו על הצעד השיווקי, וטענו שסדרה שמציגה באופן בוטה עוולות נוראיים כלפי נשים, בהם מעשי אונס סדרתיים ושלל גילויי אלימות, פוגעת מכבודו של הסיפור כשהיא אורזת אותו בתוך בקבוק יין. "יש משהו מרושע כמעט ביין של 'סיפורה של שפחה': הוא מקשר בין גלעד לכלי של ערפול ושכחה... 'נמאס לך לחיות בחברה שעומדת להתרסק ולהפוך לדיסטופיה? שכחי מהכול עם יין 'סיפורה של שפחה!'", כתבה ג'ס צימרמן באתר Electrolit.

גולשת נוספת לעגה לצעד ושאלה "האם אתה יכול להפוך אונס לתדריך שיווקי?" וגולשת שלישית כתבה: "סוף-סוף מוצר שמשלב את כל מה שאני שונאת: יין, שיווק, קפיטליזם חסר מעצורים ודיסטופיה שמתייחסת לנשים כמו אל סחורה":

בעקבות המחאה, החליטה MGM לבטל כרגע את קו המוצרים.