הפעם הראשונה שביקרתי בהיכל מנורה (אז היכל נוקיה), היתה כשכוכבי המורדים הגיעו להופעה. ז'אנר הטלנובלות הספיק להפוך פחות פופולרי מאז, ובכל זאת - 15 שנים עברו ומי שמגלמים את פארוק וסורייה הגיעו להופעה חד פעמית באותו ההיכל בדיוק. טורקיה, שהיתה עד היום בשביל רובנו בסך הכל עוד מדינה מקסימה לקונקשן בין טיסות ומלונות הכל כלול במחירים זולים, מוגדרת היום כלוקיישן מסקרן וכתופעה תרבותית בישראל בזכות הסדרה הכלה מאיסטנבול. אלפי אנשים הגיעו להופעה בהיכל מנורה, רובן נשים, שצעקו את השם "פארוק" בקול רם וסירבו להשלים עם העובדה שמדובר בשחקן בשם אוזדג'אן דניז. 16 נגנים עלו לבמה ואיתם מופע החימום, נערה ישראלית בשם נועה רון שהפכה לתופעת רשת כשהיא שרה שירים מתוך הסדרה בטורקית מושלמת. זמן קצר לאחר מכן האורות כבו והסולטאן עלה לבמה - ונראה שאפילו הוא מעט מופתע מכמות האנשים בהיכל והאהדה סביבו. נעימת הפתיחה של הסדרה התנגנה ברקע - ופארוק, כלומר, אוזג'אן, הסתובב בבמה ונופף לשלום.

"אני מאוד מתרגש להיות כאן הערב. אולי חלקכם כאן יודעים, אבל התרחקתי מהמוזיקה ב-8 שנים האחרונות", סיפר אוזדג'אן בטורקית כשלצידו עומד מתורגמן ומשלים כל משפט שהוא אומר לעברית. "אני מתרכז בלהיות במאי ושחקן. הלילה אני כאן ואני מאוד מודה לכם שבאתם. אנחנו ניהנה ונעשה הופעה כיפית". במילים אחרות, אוזדג'אן רק רוצה לומר ששילמו לו כל כך הרבה כסף שאפילו הוא לא יכול היה לסרב להופיע עם שירים ישנים שלו, שגם הקהל בטורקיה כמעט לא מכיר או זוכר.


רוב היושבים בקהל לא שרו עם אוזדג'אן את השירים, וכאמור - הוא בעצמו לא הופיע שנים רבות, בטח שלא מול קהל בסדר גודל כזה. בסדרה אוזדג'אן מגלם תפקיד של איש עסקים רציני שמתמודד עם לא מעט בעיות, אבל מלבד היותו שחקן מעולה - הוא התגלה כזמר לא רע בכלל. העבודה שהוא לא היה על במה במשך שנים ארוכות לא מנעה ממנו לזוז מצד לצד, לייצר אנרגיה מטורפת ולגרום לכל הקהל להרים את הידיים למעלה - גם אם מדובר בשירים פחות מוכרים. 

בסרטונים ששלח אוזדג'אן לקהל הישראלי לפני ההופעה, הוא לא השתמש במילים "ישראל" או "תל אביב", מה שגרם לרבים לחשוד שהוא לא ממש אוהב אותנו, אבל אחרי שני שירים בלבד, הצליח הכוכב להוריד את מפלס הלחץ כשאמר: "שלום ישראל! אני רוצה להגיד לכם שהאומנות ניצחה וזה משהו שפוליטיקאים לא הצליחו לעשות. אנחנו נמשיך להיות יחד תמיד". בין השירים הוא הוסיף ואמר כי: "תל אביב זו אחת הערים היפות שראיתי, אבל אני מחכה לראות את כולכם מגיעים לבקר גם בטורקיה".

הכלה מאיסטנבול ההופעה, אוזג'אן דניז (צילום: שרון רביבו)
הכלה מאיסטנבול ההופעה, אוזג'אן דניז | צילום: שרון רביבו

רגע השיא, כמובן, היה כשאסלי אנבר, סורייה, עלתה על הבמה. ברקע התנגן השיר המוכר מהסדרה, "Kanatlarim Var Ruhumda", אותו היא שרה בעצמה בחתונה של אדם ודילארה. אסלי עלתה לבמה בשמלת ערב שחורה כשאוזדג'אן אוחז בידה ומסתובב איתה סביב ההיכל, ולמרות שהיא מגלמת בסדרה זמרת והיא שרה לא מעט, את השיר המוכר שרו דווקא זמרות הליווי של אוזדג'אן. אסלי אפילו לא אחזה במיקרופון בידה, מה שגרם לרבים בקהל להרים גבה. רגע אחרי שהשיר הסתיים, היא בירכה את הקהל באנגלית ואמרה שהמוזיקה מאחדת בין כולם והיא שמחה להיות על הבמה הערב. על אף ההיסטריה שנכחה במקום, אסלי ירדה מהבמה ולא חזרה מאז. מאכזב, אבל מי אנחנו שנשפוט את סורייה?

אחרי מספר שירים מקוריים, אוזדג'אן ביקש לבדוק האם הקהל הישראלי מכיר קלאסיקות טורקיות ופצח בשירה של הלהיט "Mavi Mavi", שיר שקיבל גרסה מקומית של איציק קלה - ואלפים הצטרפו אליו ושרו יחד איתו. אם עד עכשיו אוזדג'אן היה בעיני כולנו שחקן מהפנט, גבר שרמנטי ואדם שנראה כמו פרסומת לד"ר סרקן - עכשיו הוא התגלה כזמר מופלא, סוחף ומרגש. התרבות הטורקית (או התורכית, מה שתחליטו), ללא ספק חדרה לתוך הישראליות ממש כמו שפארוק (או אוזדג'אן) נכנס לנו ללב. התאהבנו.