mako
פרסומת

"עשינו את זה!": בעקבות התלונות - פרסומת "ה-BMI" תרד

תלונות רבות הגיעו לרשות השנייה בימים האחרונים בעקבות הפרסומת החדשה של חברת "נובו נורדיסק" לזריקות הרזיה, ששודרה בטלוויזיה והצליחה לעורר זעם, לצד האשמות לשמנופוביה. ברשות השנייה הודיעו בעקבות כך: "יבוצעו שינויים בתשדיר"

גיל משעלי
פורסם:
הפרסומת מעוררת המחלוקת של חברת נובו נורדיסק לזריקות הרזיה
צילום: מתוך הפרסומת של חברת התרופות "נובו נורדיסק" (Novo Nordisk), צילום מסך
הקישור הועתק

פרסומת חדשה של חברת "נובו נורדיסק" לזריקות הרזיה שעלתה בימים האחרונים ושודרה בטלוויזיה, הצליחה לעורר סערה לצד טענות לשמנופוביה. הפרסומת, שתוהה "מה ה-BMI שלך?", מציגה לאורכה השמנה כמחלה כרונית, עם דמויות שמראות קושי לתפקד בפעולות שגרתיות, וכן את הדימוי העצמי הנמוך לכאורה שהן חוות בעקבות "מצבן". בעקבות תלונות רבות על אופי התשדיר, ברשות השנייה פנו היום (ב') למפרסם – והפרסומת, במתכונתה הנוכחית, תרד ויבוצעו בה שינויים.

מהרשות השנייה נמסר: "בהמשך לתלונות מהציבור הרשות פנתה למפרסם ויבוצעו שינויים בתשדיר".

אחת התלונות הזועמות שהגיעו השבוע לרשות השנייה הייתה של המשפיענית שיר טרן, שהתייחסה לפרסומת בחשבון האינסטגרם שלה, שם שיתפה אותה ואמרה בין היתר: "קודם כל אתחיל ואומר נכון, שומן מהווה גורם סיכון למחלות מרובות, זה נכון. אגב גם רזון. אתם רוצים להנגיש לציבור את המידע שקשור באיך לטפל בבריאות שלהם, איך לוודא שהם במשקל תקין? לאיזה גורם לפנות? אחלה. נראה לכם שזאת הדרך?"

עוד הוסיפה טרן על הפרסומת, שנפתחת במילים "מבוכה קלה בבוקר, מחפשת ביס של אושר": "נראה לכם שלשים מישהי מלאה שמתנשפת רק כי היא רוקדת ולא מצליחה לרקוד רק כי היא מלאה, זה תקין? להגיד שמישהי מובכת במעלית מהגודל שלה, זה נראה למישהו תקין? מי אחראי על הקריאייטיב של הפרסומת הזו? מי נתן לזה אישור? מי הבן אדם? שיעשה איתי טיול במחלקה להפרעות אכילה, שיבין את הנזק של כזה דבר. שוב אני אומרת, אין בעיה לתת את המידע ולהנגיש אותו על עניין ההשמנה, אין בעיה להעלות מודעות. לא ככה, זו לא הדרך".

לאחר הודעת הרשות השנייה העלתה היום טרן תיעוד שלה בדמעות לחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה לצדו: "עשינו את זה. תודה לכל מי שהגיש תלונה. תודה תודה תודה. ישנו את הפרסומת". עוד אמרה בסרטון: "אין מביכה ממני בעולם שאני אשכרה בוכה מזה אבל הצלחנו, אני בשוק, אשכרה הצלחנו, ישנו את הפרסומת. כל הימים האחרונים אי מוצפת באלפי הודעות מאמהות מודאגות, מגברים, מנשים, מנערים ונערות, כולם נפגעו מהפרסומת הזאת עצם זה שהצלחנו להזיז משהו זה מטורף".